loading...
سرویس سایت سایت رزبلاگ بزرگترین سرویس ارائه خدمات سایت نویسی حرفه ای در ایران

دستگاه حضور و غیاب

دستگاه حضور و غیاب اثر انگشتی

همانطور که درمقاله قبلی با نصب دزدگیر ماشین و راهنمای نصب آن آشنا شدید، دراین مقاله تصمیم گرفته ایم که بر دانش های شما دوستان عزیز در مورد بهترین دزدگیر ماشین بیفزاییم و این مقاله را مبحثی کامل تر از مقاله قبل به شما ارائه دهیم.
پس ازفراهم کردن وسایل موردنیاز نصب دزدگیرماشین و آشنایی با برق خودرو جهت نصب آن تا جایی که ممکن است از فرد آموزش دیده و دارای مهارت کافی کمک بگیرید.
همه ما برایمان اتفاق افتاده است که اتومبیل خود را برای مدتی و انجام کارهای شخصی در گوشه ای ازخیابان رها کرده ایم و به امید اینکه هیچگونه اتفاقی برای آن نیفتد به دزدگیر آن اکتفا می کنیم.
بسیاری ازسرمایه های شخصی ما توسط همین دزدگیر ماشین نگهداری ومحافظت می شوند, پس باید در انتخاب بهترین دزدگیر ماشین دقت لازم را به عمل آوریم. بسیاری از ما درجلسه ای حضورداریم و بی دغدغه برای کنترل خودرو خود از پنجره نگاهی به آن میندازیم.
دزدگیر ماشین
 
باید از این فکر روزی خلاص شویم و آن هم نصب دزدگیر ماشین است. زمانی که خودروها تولید شدند، به فکر سارقین افتادند که این سرمایه های بزرگ را چگونه تصاحب کنند. سارقین آن ها را اسقاط کنند و از آن ها پول به دست آورند.
دلایل استفاده ازبهترین دزدگیرها
بگذارید آماری از ایالات متحده به شما بدهم که درهر 20 ثانیه، شیشه های یک خودرو شکسته می شوند پس باید بدانید که درکشور ما وضعیت شاید بدتر باشد.
دزدگیر خودرو به همراه نوعی سنسوری است که به آژیر مخصوص متصل است، این سنسور به قدری حساس است که به محض احساس خطر محرک آژیر فعال می شود. بنابراین یک دزدگیراز یک سنسوریا حسگر، یک آژیربرای اعلام صدا، یک گیرنده رادیوی برای کنترل بی سیم، یک باتری ویک واحد کنترل کامپیوتری برای جستجوی عوامل خطر تشکیل میشود.
انواع دزدگیر ماشین ها شامل دزدگیر ماشین سیم کارت خودرو، دزدگیر تصویری و غیر تصویری تقسیم بندی می شود.
در نوع سیم کارت خور آن که جدیدترین نوع است، به تلفن همراه شما متصل می شود و با موبایل شما تماس برقرار می کند و شما را با خبر می کند.
نوع تصویری آن به گونه ای است که نمایشگر بر روی ریموت وجود دارد و با کمک ویبره به راننده اتومبیل هشدار می دهد. این نوع دزدگیرها جزو بهترین دزدگیر ماشین به حساب می روند و خریداران دربازار طرفداران ویژه ای دارد.
از قابلیت های برخی از مدل های تصویری
امکان استارت زدن خودرو از راه دور، امکان روشن شدن بخاری یا کولر خودرو از راه دور، باز شدن درب خودرو، با نزدیک شدن به آن و بسته شدن درب خودرو با دور شدن به آن و دارا بودن قفل کودک خودکار را می توان نام برد.
درمدل غیر تصویری
دیگر خبری از نمایشگر نمی باشد و با صدای بوق اعلام هشدار می کند.
همانطور که قبلا گفته شد خودرو ها اهداف خوبی برای دزدان هستند. به طوری که سالانه بیش از 21 میلیون خودرو به سرقت می رود. برای همین تن ها فکر و مهم ترین آن برای ما حفظ امنیت آن و جلوگیری از سرقت آن است.
گرانترین دزدگیر ماشین
در سال های گذشته دزدگیرهای ساده ریموت دار تنها انتخاب خریداران بودند. اما به دلیل گسترش تکنولوژی و با ردیابی افراد و وجود دوربین مداربسته انواع این دزدگیرها تغییر زیادی کرده است.
نکاتی برای خرید بهترین دزدگیر ماشین
برای خرید یک دزدگیر خوب و ارزان قیمت به مدل ماشین و دزدگیر آن توجه کنید. بسیاری از اتومبیل ها را می توان با یک دزدگیر ساده مراقبت کرد و اصلا لازم نیست پول زیادی برای خرید گرانترین دزدگیر ماشین صرف کنیم.
نکته قابل توجه خرید و نصب دزدگیر ماشین برد آن دزدگیر است. در پایان به ضمانت دزدگیر دقت کنید و اقدام به نصب دزدگیر اتومبیلی کنید که برای تعمیر و تعویض آن مشکلی نداشته باشید.
اکنون با توجه به افزایش آمار سرقت اتومبیل باید به فکر ارتقا بهترین دزدگیرهای ماشین باشیم. به نحوی که آن ها را به جی پی اس مجهز کنیم.
بسیاری از دزدگیر های ارزان قیمت را به روی ماشین خود نصب می کنیم اما حفظ آن ها در زمان سرقت عمل می کنند و فقط وظیفه اطلاع رسانی به صاحب ماشین را در زمان سرقت به عهده دارند و آن هم گاهی به صورت ناقص صورت میگیرد.
وقتی که خودرو به سرقت می رود، عملا نمی توان کار مفیدی انجام داد. وقتی دزدگیر به جی پی اس مجهز باشد می توان آن را در هر جای کره زمین پیدا کرد و موقعیت دقیق آن را به ما نشان دهد. درصورتی که شما از دزدگیرهای جی پی اس داری که در بدنه خودرو مخفی می شوند استفاده کنید، امکان سرقت آن را به حداقل برسانید.
اگر خودروی شما قیمت بالایی دارد و مراقبت از آن برای شما بسیار مهم است، پیشنهاد می‌کنیم این نوع از دزدگیرهای خودرو را انتخاب کنید. ردیاب ‌خودرو این امکان را برای شما فراهم می‌کند تا بتوانید حتی در صورت وقوع سرقت، آن را مکان‌یابی کنید.
خرید دزدگیر خودرو
با خرید دزدگیر خودرو جی پی اس دار شما خواهید توانست از طرق مختلف مثل تلفن همراه یا کامپیوتر خود موقعیت مکانی دقیق خودرو را بر روی نقشه‌های آنلاین پیدا کنید. علاوه بر این دزدگیرهای ردیاب، امکانات دیگری نظیر شنود صدای داخل کابین یا روشن و خاموش کردن خودرو از راه دور و بسیاری از امکانات دیگر را در اختیار شما قرار خواهند داد.
در پایان پیشنهاد می‌کنیم از آن‌جا که امکانات و قابلیت‌هایی که لازم است یک دزدگیر خودرو داشته‌ باشد، بسته به نوع ماشین و شرایط استفاده از آن متفاوت خواهد بود، برای خرید دزدگیر ماشین یا سایر سیستم‌های امنیتی حتما از طریق فروشگاه‌های تخصصی اقدام کنید تا بتوانید از هزینه‌ای که برای این منظور انجام می‌دهید بیشترین بهره را ببرید.
بازدید : 72 تاریخ : پنجشنبه 22 آبان 1399 زمان : 13:57 نویسنده : فراتکنو نظرات (1)

دستگاه ردیاب

در ابتدا باید به یک سوال پاسخ دهیم، که چرا مردم از ردیاب کوچک شخصی استفاده می کنند؟ در پاسخ باید گفت که ردیاب شخصی کاربرد های مختلفی دارد به عنوان مثال، برای ردیابی دارایی ها، کودکان، حیوانات خانگی و ... . با یک تلفن همراه با برنامه مجازی شما قادر خواهید بود از اتفاقات پیش آمده در کمترین زمان باخبر شوید.

ردیاب کوچک ردیاب کوچک

 

ردیاب کوچک و شخصی کاربرد های فراوانی به همراه دارد به عنوان مثال، والدین می توانند کودکانی که در خارج از خانه بازی می کنند را ردیابی کنند. والدین می توانند یک زمین مخصوص (یک منطقه مشخص) را به ردیاب نشان دهند، که هنگام عبور کودک از آن منطقه والدین را آگاه می کند. به عنوان مثال، وقتی کودکان در یک پارک نزدیک خانه بازی می کند، والدین می توانند وسعت زمین را به عنوان مرز پارک قرار دهند. وقتی کودک در نزدیکی منطقه مرز پارک می رود، در این زمان والدین هشدار می گیرند.

علاوه بر این برخی از ردیاب های شخصی مجهز به مانیتور ضربان قلب یا سایر سنسورهای مختلف مانند مانیتور فشار خون کوچک هستند، که می تواند در مواقع اضطراری به افراد مسن کمک کند. هنگامی که چنین شرایط اضطراری رخ دهد، ردیاب به فرد مورد نظر هشدار خواهد داد.

ردیاب کوچک در اندازه های مختلفی طراحی و تولید می شود، برخی از آنها فوق العاده کوچک هستند که گاهی اندازه آنها به یک سکه کوچک شبیه است و به راحتی می توانید آن را مخفی کنید و به همه جا ببرید. و گاهی نیز اندازه آنها نسبتا بزرگ است که معمولا از آنها برای ردیابی اماکن و خودرو استفاده می کنند.

نحوه خرید و استفاده از ردیاب کوچک بسیار آسان است، تنها کاری که شما باید انجام دهید این است؛ محصول مورد نظر را به صورت حضوری و یا اینترنتی خریداری کنید، سپس برنامه مورد نظر را بر روی تلفن همراه، تبلت، یا کامپیوتر بارگیری کنید، بعد از این مرحله منطقه مورد نظر را بر روی نقشه مشخص می کنید تا کار به پایان برسد و ردیاب شما شروع به کار کند. ردیاب های شخصی معمولا۱۰ الی ۲۰ روز باتری دارند و برای شارژ آنها از شارژ بی سیم QI یا شارژ USB-C استفاده می شود. البته این موارد به نوع و مدل ردیاب شخصی بستگی دارد.

جی پی اس خودرو جی پی اس خودرو

 

خرید ردیاب کوچک ارزان قیمت؟

برای خرید ردیاب کوچک با قیمت ارزان و نیز مقرون به صرفه، بهتر است به مراکز فروش ردیاب، نمایندگی های فروش و یا کارخانجات تولیدی مراجعه کنید. البته این یک نوع روش خرید است، علاوه بر این شما اگر زمان لازم برای مراجعه به کارخانه و یا مراکز فروش را ندارید بهتر است از روش اینترنتی خرید ردیاب استفاده کنید.

خرید اینترنتی ردیاب کوچک مزیت های زیادی نسبت به خرید سنتی آن دارد، با گسترش و پیشرفت صنعت آی تی در سال های اخیر، شاهد فعالیت وب سایت های بسیاری در زمینه فروش انواع ردیاب شخص و ردیاب خودرو در فضای مجازی هستیم، شما در این فضا به تمامی فروشگاه های ارائه کننده ردیاب دسترسی دارید، به راحتی می توانید مدل های مختلف و نیز قیمت محصولات را با یکدیگر مقایسه کنید و تصمیم خوبی برای خرید بگیرید.

علاوه بر دسترسی به تنوع گسترده ای از ردیاب ها، خرید ردیاب به صورت اینترنتی باعث گردید تا در زمان و نیز هزینه خرید به شدت کاهش پیدا کند. شما در این روش قادر هستید از تخفیفات ارائه شده نیز استفاده کنید و تا حد ممکن در خرید خود صرفه جویی داشته باشید.

توجه داشته باشید که اعتماد کردن به تمامی فروشگاه های عرضه کننده ردیاب کوچک می تواند مشکل آفرین باشد. به دلیل این که برخی از فروشندگان از موقعیت پیش آمده سوء استفاده کرده و در صدد سودجویی بیشتر هستند. توصیه ما خرید از مراکز معتبر به خصوص نمایندگی است.

ردیاب کوچک ردیاب کوچک

 

توجه داشته باشید که با استفاده از این فناوری، دیگر هرگز مجبور نخواهید شد چیزی را از دست دهید. ردیاب ها از اکثر حوادث پیشه رو جلوگیری می کنند و به شما امکان می دهند تا از دارایی و اعضای خانواده خود به خوبی محافظت کنید.

ردیاب کوچک برای کاربردهای مختلفی طراحی و تولید می شود به عنوان مثال:

§ ردیاب خودرو

§ ردیاب کودکان و اعضای خانواده

§ ردیاب سالمندان

§ ردیاب بیماران آلزایمری

§ ردیاب حیوانات

§ و ...

تفاوت جی پی اس خودرو و دستگاه ردیاب؟

خرید ردیاب خرید ردیاب

 

ردیاب کوچک به دلایل مختلف قابل استفاده هستند. معمولاً از آنها برای ایمن نگه داشتن عزیزان مانند کودکان و افراد مسن خانواده استفاده می شود اما از آنجا که سبک و هوشمند هستند، مردم از ردیاب های شخصی کوچک برای مراقب از وسایل نقلیه و دارایی های خود نیز استفاده می کنند.

ردیاب های خودرو معمولا از سیستم جی پی اس برای ردیابی پیدا کردن موقعیت خودرو استفاده می کنند و نمی توان تفاوتی را بین آنها قائل شد، اما آنچه در مورد جی پی اس بسیار جالب است، این است که اندازه آنها آنقدر کوچک است که تقریباً برای هر چیزی قابل استفاده هستند به خصوص خودرو ها و سایر لوازم با ارزش.

از مهمترین قابلیت های جی پی اس خودرو می توان به موارد زیر اشاره کرد:

§ سایز و وزن دستگاه متناسب با نیاز خریدار بوده و معمولا نسب به سایر محصولات مشابه سبک تر و کوچک تر هستند

§ امکان مشخص کردن یک محدوده جغرافیایی( با خروج از این محدوده دستگاه شرع به فرستادن پیغام به گیرنده می کند)

§ قابلیت حفظ و ذخیره اطلاعات تا ۳ سال

§ دارای آنتن دهی داخلی بسیار قوی و نیز بدون کابل

§ از یک باتری داخلی پر قدرت بهره می برند و معمولا تا ۱۴ ساعت قابلیت ذخیره نیرو دارند

§ برای نصب به بدنه خودرو از یک آهنربای بسیار قوی استفاده شده است

§ امکان ردیابی لحظه به لحظه توسط موبایل، کامپیوتر و وب پنل برای کاربران وجود دارد

§ در برخی از مدل ها امکان شنود واضح صدای محیط وجود دارد

§ امکان ارسال اطلاعات موقعیت مانند، آدرس پستی، نام شهر، خیابان و ...

§ و ...

ردیاب خودروردیاب خودرو

بازدید : 124 تاریخ : چهارشنبه 07 آبان 1399 زمان : 12:24 نویسنده : فراتکنو نظرات (0)

امروزه با پیشرفت تکنولوژی ضرورت استفاده از اینترنت در پیشبرد هرچه بهتر کارهای روزمره به شدت احساس می شود.به طبع این نیاز آشنایی با مفاهیم مرتبط با حوزه اینترنت نیز جزء نیاز های ضروری هر فرد به شمار میرود

در این مقاله سعی بر ارائه توضیح راجع به مفاهیم ip  و انواع آن و کابردهای آی پی در دستگاه حضور و غیاب و همچنین استفاده از آی پی در نرم افزار حضور و غیاب می باشد.

همچنین استفاده از آی پی استاتیک جهت فعالسازی دستگاه حضور غیاب برای نرم افزار و باز کردن قفل دستگاه های (ساعت زنی) نیز موزد بررسی قرار می گیرد.

IP چیست؟

Ip که آن را ipaddress هم می نامند مخفف عبارت اینترنت پروتکل یا  همان آدرس های پروتکل اینترنت است که به صورت یکسری اعداد با قاعده به هروسیله ای که به شبکه networkمتصل شود اختصاص داده می شود.

آی پی در واقع یک شماره شناسایی برای برقرای ارتباط تحت شبکه می باشد که می توان با استفاده از آن دستگاه های مختلف را از هم شناسایی کرد.

به عبارتی دیگر هر دستگاه در شبکه باید یک شناسه (آی پی) داشته باشد

که این شبکه می تواند خصوصی )مثل شبکه داخلی) یا شبکه عمومی باشد.

آدرس های پروتکل اینترنت در مجموع در دو نسخه IPV4 و۶ IPVشناخته می شود.

آی پی های استاتیک و داینامیک چیست؟

علت این نامگذاری به نحوه مدت زمان استفاده از آی پی برمی گردد. منظور از داینامیک بودن آی پی این است که دستگاه شما با هربار اتصال به شبکه نت  یک شماره شناسایی به آن اختصاص داده می شود.

به زبان ساده آی پی استاتیک شناسه ایست که با هربار اتصال به اینترنت تغییر نمی کند و ثابت می ماند.

کاربرد آی پی در دستگاه حضور غیاب

دستگاه های حضور و غیاب فراتکنو با استفاده از آی پی  می تواند جهت فعالسازی در درون شبکه داخلی مورد استفاده قرار بگیرد.

همچنین از طریق آی پی می توانید در نرم افزار حضور و غیاب تخلیه اطلاعات دستگاه حضورغیاب خودرا انجام دهید و اقدام به گزارشگیری نمایید.

همچنین در برخی از مدل های دستگاه حضور و غیاب فراتکنو می توانید از طریق وای فای اقدام به اتصال به دستگاه کنید.

بطور کلی آی پی های داینامیک استفاده به مراتب بیشتری در دستگاه ونرم افزارهای حضورو غیاب دارد تا آی پی های استاتیک. هرچند اگر مجموعه ای دارای چند شعبه باشد که بخواهند این شعب خود را با یک نرم افزار و از طریق شبکه کنترل کند می تواند از آی پی استاتیک بهره ببرد که در ادامه مقاله به چگونگی  نحوه کار کرد آن خواهیم پرداخت.

باز کردن قفل دستگاه حضور و غیاب از طریق مودم

برای انجام این کار ابتدا باید دستگاه را به شبکه محل کار خود از طریق کابل شبکه یا wifi(بسته به مدل دستگاه) متصل نمایید.

قدم دوم باید رنج ip شبکه محل کار خود را پیدا کنید که می توانید از طریق cmd در منوی start  دستور ipconfig را اجرا نمایید.

قدم بعدی پیدا کردن ipمشخص شده دستگاه است.شما می توانید از ۲ طریق این کار را انجام دهید .

۱- استفاده از ip های پیش فرض دستگاه

۲- استفاده از نرم افزار محاسبه کارکرد در صورت فعال بودن دستگاه

۳- استفاده از برنامه ip scanner

ip های پیش فرض دستگاه ها وابسته به مدل آنها به ترتیب برای دستگاه های

(f400, uf100, wl50, f200, vf300, f300)

۱۹۲.۱۶۸.۱.۲۰۱

و برای دستگاه های

(uf300, nf50, f70, f110)

۱۹۲.۱۶۸.۱.۲۲۴ تعریف شده است که می توانید از طریق cmd  آی پی پبشفرض را ping کنید.

در صورتی که آی پی های پیشفرض دستگاه تغییر کرده بودند می توانید از طریق منوی تنظیمات در صورت فعال بودن، ip ست شده بر روی دستگاه را بیابید.

درصورتی که ۲ راه فوق نتوانست کمکی کند از طریق برنامه های ipscanner می توانید ip را بیابید.

مرحله بعدی ورود به تنظیمات مودم مجموعه است.

عموما بصورت پیشفرض اکثر مودم ها ۱۹۲.۱۶۸.۱.۱ست شده است که برای اطمینان می توانید از منوی cmd دستور ipconfig را اجرا کنید و در قسمت gateway آی پی تنظیمات مودم را بیابید.

بعداز ورود به تنظیمات مودم بسته به مدل مودم در قسمت DMZ آی پی دستگاه حضور  و غیاب را وارد کنید سپسlocal ip  خود را بیابید.

برای انجام این کار می توانید عبارت what is my ip را در مرور گر خود سرچ کنید.در صورت وجود reply می توانید از طریق تماس با واحد پشتیبانی نسبت به باز کردن دستگاه اقدم کنید.

فعالسازی دستگاه حضور و غیاب از طریق ip static

اگر دستگاه حضور و غیاب در مکانA  و نرم افزار حضور و غیاب در مکان B قرار داشت برای تخلیه اطلاعات حضور و غیاب از طریق شبکه میبایست از روشip static (ثابت) استفاده کنید.

تهیه ipstatic  از ارائه دهنده سرویس اینترنتی مجموعه است. توجه داشته باشید که ip static باید برای مکانی تهیه شود که دستگاه در آن قرار دارد.

پس از دریافت آی پی استاتیک سیستم حضور و غیاب باید از طریق کابل LAN به شبکه (مودم.سوییچ. روتر…) محل کار دستگاه متصل شود.

قدم بعد ورود به تنظیمات مودم است.

بعد از ورود به تنظیمات مودم می توانید از طریق سرچ عبارت what is my ip در گوگل از آی پی ثابت خود مطلع شوید.

سپس در تنظیمات مودم بسته به نوع مودم قسمت  DMZرا پیدا کرده و آی پی دستگاه را در آن وارد کنید.

این بدین معناست که هرگاه شما بیرون از محدوده شبکه مجموعه A آی پی  دستگاه حضور غیاب را در بستر net صدا کنید آی پی استاتیک شما آی پی دستگاه را صدا میزند و در نتیجه تخلیه اطلاعات انجام می شود.

نکات پایانی

بعد از DMZ برای تست ارتباط دستگاه شما باید ipstatic را در کامپیوتر خود ping کنید.

در صورت وجود چند المان الکترونیکی (دوربین ، دستگاه) در مجموعه از طریق port forwarding می توانید عمل فعالسازی و تخلیه را انجام دهید.

بازدید : 109 تاریخ : چهارشنبه 30 مرداد 1398 زمان : 12:30 نویسنده : فراتکنو نظرات (1)

اگر قصد خرید یک دستگاه حضور غیاب را دارید انتخاب نوع برنامه حضور و غیابی که نیاز مجموعه ی شما را برطرف کند یک مسئله مهم و اساسی می باشد. در واقع دستگاه حضور و غیاب عملیات ذخیره تردد افراد را از طریق تشخیص چهره و یا اثر انگشت انجام می دهد و این نرم افزار حضور و غیاب است که اطلاعات پرسنل را پردازش و محاسبه می کند.پس داشتن یک برنامه حضور و غیاب مناسب از عوامل اصلی یک سیستم حضور و غیاب به شمار می رود.

برای انتخاب دستگاه حضور و غیاب موارد زیر را در نظر داشته باشید:

  • کیفیت عملکرد دستگاه حضور و غیاب
  • قیمت دستگاه حضور و غیاب
  • داشتن یک نرم افزار حضور و غیاب مناسب
  • پشتیانی قوی و پاسخگو

برنامه حضور و غیاب می تواند تاثیر بسیار مهمی در کنترل پرسنل و مدیرت آسان تری را برای مدبران داشته باشد.گاهی پیش می آید که کارکنان به هر دلیلی در محل کار خود حاضر نشوند و یا با تاخیر برسند، بهترین و مطمئن ترین راه حل ممکن استفاده از یک سیستم حضور و غیاب می باشد.

نرم افزار حضور و غیاب رایگان

شما با داشتن یک برنامه حضور و غیاب می توانید لیست کارمندان و شیفت های کاری شرکت را تعریف و مدیریت کنید. به این صورت که می توانید برای هر کارمند به صورت مجزا شیفت کاری انتخاب کنید و حضور و غیاب کارکنان را کنترل و مدیریت کنید. امروزه اکثر شرکت های فروش دستگاه حضور و غیاب همراه دستگاه، یک نرم افزار حضور و غیاب رایگان ارائه می کنند.معمولا این برنامه حضور و غیاب که به صورت رایگان همراه دستگاه عرضه می شود دارای محدودیت هایی می باشد که اگر برنامه ساعت زنی پیچیده ای نداشته باشید نیاز مجموعه ی شما را برطرف می کند.تصویر زیر نمونه ای از یک نرم افزار حضور و غیاب رایگان می باشد.

نرم افزار حضور و غیاب فراتکنو
در واقع یکی از مواردی که در خصوص این سیستم ها لازم به توضیح است نوع نرم افزاری می باشد که همراه دستگاه حضور و غیاب فروخته می شود.به طور مثال یک نرم افزار حضور و غیاب پیشرفته، که امکان تعریف شیفت های مختلف چرخشی که هر نوع الگوی کاری را ساپورت کند با یک برنامه حضور و غیاب رایگان که فقط امکان تعریف یک الگوی اداری ساده را دارد عملکرد آن متفاوت است و در قیمت گذاری یک سیستم حضور و غیاب نیز موثر است.

بازدید : 68 تاریخ : سه شنبه 27 فروردین 1398 زمان : 17:14 نویسنده : فراتکنو نظرات (0)

با توجه به پیچیدگی دنیای امروز و اهمیت نحوه ی نگهداری اطلاعات، موضوع امنیت آن بسیار مهم و حساس شده است. همان گونه که در بخش تکنولوژی از گذشته تا امروز پیشرفت مثبت و چشمگیری داشته ایم در زمینه های کلاهبرداری و تبهکاری نیز روش های جدیدی به وجود آمده است که در ابتدا برای جلوگیری از هک شدن و نقض امنیت اطلاعات افراد، از کارت های اعتباری مخصوص استفاده می شد که به مرور زمان این روش هم مورد دستبرد قرار گرفت.

تکنولوژی های جدید برای تعیین هویت منحصر هر فرد ، بر پایه روش های Biometric بنیان نهاده شده اند که این روش ها، روش های خودکاری از بازبینی و تشخیص هویت موجودات زنده در زمینه ویژگی های فیزیکی از قبیل اثرانگشت یا حالت تشخیص چهره، و یا سایر رفتارهای افراد، از قبیل دست دادن، می باشند

روش تشخیص چهره (Face Recognition) یکی از چندین روش (بیومتریک) Biometric است که دارای دقت بالا بوده و می تواند تا مدت ها قابل اتکا باشد. برخلاف روش های دیگر اعتبار سنجی که لازم بود تا کاربر حداقل PIN و کلمه عبور را به یاد داشته باشد، در روش های تشخیص چهره کاربر خیلی راحت با چهره خودش می تواند در پروسه اعتبار سنجی وارد شود .در حال حاضر عـلاوه بـر این کاربردهای کلاسیک، برای تشخیص چهره ، اعتبار سنجی های جدیدی پدیدار شده اند. به طور نمونه در ادارات یا  مدارس برای کنترل ورود خروج پرسنل یا دانش آموزان از دستگاه حضور و غیاب تشخیص چهره استفاده می شود که تردد افراد را ثبت می کند.در واقع تشخیص چهره می تواند برای بازبینی (Verification)و تعیین هویت (Identification) نیز به کاربرده شود. البته سیستم تشخیص چهره می تواند شامل مشکلاتی از جمله نور، زاویه دید دوربین، حرکت و سایر موارد محیطی باشد.

به دلیل وجود برنامه های کاربردی متفاوت، گروه بندی های متفاوتی روی سیستم های تشخیص چهره، با توجه به دو خصیصه ثابت بودن(Static)  و ویدئویی بودن تصویر(Dynamic) انجام می شود. در این گروه ها تفاوت های مهمی براساس برنامه های کاربردی ویژه وجود دارند. این تفاوت ها می توانند در زمینه کیفیت تصویر، میزان در هم ریختگی پشت زمینه، تغییرات تصاویری که باید تشخیص داده شود، در دسترس بودن یک معیار خوب برای تشخیص یا مطابقت تصاویر موجود با تصویر مورد نظر باشند. همچنین وضعیت، نوع و تعداد تصاویری که از یک شخص در دسترس است می تواند عوامل مهم دیگری در گروه بندی باشند.

مشکلات سیستم تشخیص چهره

مشکلاتی که در سیستم های تشخیص چهره وجود دارد از مهمترین عواملی هستند که باعث پایین آمدن کارایی این سیستم ها می شوند. چهره یک شخص نه تنها یک جسم سه بعدی است، بلکه یک جسم غیر جامد نیز می باشد. علاوه براین تصاویر اشخاص معمولاﹰدر محیط های طبیعی گرفته می شود و این نشان می دهد که پشت زمینه تصویر می تواند بسیار پیچیده و شلوغ بوده و روشنایی تصویر می تواند خیلی مهم باشد. علاوه بر این، انحراف دوربین و نواسانات آن، پیچیدگی پشت زمینه، روشنایی، چرخش ها و مخفی شدن قسمتی از چهره و آرایش و مد موها می توانند مشکلات دیگری باشند که هر کدام به نوبه خود در پایین آوردن کارایی، افزایش و پیچیده کردن محاسبات، عدم تشخیص درست سیستم موثر باشند. ممکن است این مشکلات در همه سیستم ها وجود نداشته باشند، اما بررسی و شناخت این مشکلات و موانع می تواند در پیاده سازی یک سیستم تشخیص چهره بسیار مفید باشد. تکنولوژی مربوط به دوربین و مکان آن در لحظه گرفتن تصویر یک شخص بسیار مهم می باشد. در صورتی که یک دوربین دارای تکنولوژی بالا بوده و مکان آن نسبت به اشخاصی که قرار است شناسایی شوند، مناسب باشد، کارایی سیستم به طرز قابل محسوسی بالا خواهد رفت و در عوض محاسبات و پیچیدگی کاهش پیدا خواهد کرد.

با توجه به سیستم های چند پردازنده ی موازی و شبکه های عصبی مصنوعی قوی که امروزه وجود دارد این محاسبات می توانند سریع تر از آنچه که در حال حاضر وجود دارند انجام پذیرند. با بررسی های انجام شده در زمینه تشخیص چهره این نکته قابل ذکر است بیشتر کارهایی که در این زمینه صورت پذیرفته است روی روش هایی می باشد که تصاویر غیر رنگی را به عنوان ورودی و تصاویر موجود در پایگاه داده موجود در نظر گرفته اند.

 

بازدید : 70 تاریخ : چهارشنبه 08 اسفند 1397 زمان : 19:11 نویسنده : فراتکنو نظرات (0)

دستگاه حضور و غیاب دارای مدل های مختلفی می باشد که قیمت گذاری آن را مشخص می کند. نوع حضور و غیاب برای هر سازمانی متفاوت است. بهترین دستگاه حضور و غیاب را زمانی می توان انتخاب کرد که متناسب با مجموعه ی ما باشد. در واقع نمی توان گفت که ارزانترین دستگاه حضور و غیاب خوب است.

سیستم حضور و غیاب

اگر کمی جستجو کرده باشید متوجه این موضوع می شوید که دستگاه حضور و غیاب دارای چند نوع می باشد در ابتدا می خواهیم هر کدام از این دستگاه ها رو یه مختصر توضیحی بدهیم و نقاط قوت و ضعف هر یک را برایتان بیان کنیم:

  • دستگاه حضور و غیاب کارتی
  • دستگاه حضور و غیاب اثر انگشتی
  • دستگاه حضور و غیاب تشخیص چهره

دستگاه حضور و غیاب کارتی

دستگاه حضور و غیاب کارتی ساده ترین و ارزانترین نوع این سیستم ها می باشد. نحوه ی عملکرد این دستگاه ها بسیار آسان بوده و به این شکل است که برای هر شخص یک کارت و رمز عبور می توان تعریف کرد که پرسنل در زمان ورود و خروج کارت خود را مقابل دستگاه قرار می دهند و تردد می زنند. نقاط ضعف دستگاه حضور و غیاب کارتی احتمال گم شدن یا فراموش کردن کارت و سوء استفاده از کارت توسط شخص دیگر را فراهم می کند و نقطه قوت آن بدلیل صرفا کارتی بودن این دستگاه از لحاظ اقتصادی جزو مقرون به صرفه ترین دستگاهها می باشد.
دستگاه حضور غیاب F70

دستگاه حضور و غیاب اثر انگشتی

دستگاه حضور و غیاب اثر انگشتی رایج ترین سیستم حضور و غیاب در حال حاضر می باشد. این مدل ساعت حضور و غیاب نسبت به مدل کارتی به دلیل سنسور اثر انگشتی که در آن بکار رفته است پیچیدگی بیشتری دارد. به دلیل سیستم بیومتریکی که  در آن بکار رفته میزان خطا را کاهش می دهد.

یکی از معیار های موثر در قیمت دستگاه حضور و غیاب نوع سنسوری می باشد که در آن بکار رفته است که هر چه سنسور سریع تر عمل کند قیمت آن را نیز گران تر می کند. اگر بخواهیم نقطه ضعفی برای آن بگوییم، استفاده از دستگاه حضور غیاب اثر انگشتی را برای محیط هایی که براثر کار اثر انگشت خود را از دست داده اند پیشنهاد نمی کنیم و ممکن است در زمان تردد با مشکل مواجه شوند و اما نقاط قوت آن شناسایی سریع و خطای پایین آن می باشد.
سیستم حضور غیاب wl50

دستگاه حضور و غیاب تشخیص چهره

و اما دستگاه حضور و غیاب تشخیص چهره جدیدترین سیستم حضور و غیاب می باشد که با بررسی ویژگی های صورت، چهره ی افراد را ذخیره کرده و در زمان تردد کافیست پرسنل به سنسور دوربین دستگاه ساعت زنی نگاه کنند تا تردد برای آن ها ثبت شود. قیمت دستگاه حضور و غیاب تشخیص چهره نسبت به سایر مدل ها گران تر بوده و تنها دلیل آن، استفاده از سیستم بیومتریک برای کنترل تردد می باشد.

سیستم حضور غیاب VF300

نکته ای که برای همه ی مدل ها لازم است بدانید این است تمامی مدل ها را می توانند به صورت قابلیت های ترکیبی ارائه شوند مثلا مدل تشخیص چهره الزاما فقط تردد از طریق چهره نیست بلکه سازنده می تواند قابلیت ثبت کارت یا حتی اثر انگشت را نیز اضافه کند و همین مسئله در قیمت دستگاه حضور و غیاب بسیار موثر بود‌.

پس نتیجه می گیریم که همه ی دستگاه های حضور  قیمت ثابتی ندارند و با توجه به تعداد ویژگی و کیفیت هر دستگاه قیمت آن متغیر است.

امیدوارم این مقاله شما را به خوبی راهنمایی کرده باشد.همچنین می توانید برای استعلام قیمت دستگاه های حضور غیاب فراتکنو با شماره ۷۷۶۵۱۸۰۹-۰۲۱ تماس بگیرید تا کارشناسان ما شما را بیشتر راهنمایی کنند.

بازدید : 162 تاریخ : چهارشنبه 08 اسفند 1397 زمان : 19:06 نویسنده : فراتکنو نظرات (0)

علم بیومتریک (قسمت اول)

در دنیای امروز با توجه به پیشرفت چشمگیر علم و تکنولوژی، سیستم های جدید پشت سر هم در حال ظهورند که هر کدام به نوبه خود بر زندگی انسان ها تاثیر گذاشته اند. از جمله این پدیده‌ها می‌توان فناوری بیومتریک را نام برد .این فناوری که در واقع روش‌های تعیین یا تأیید هویت افراد به صورت خودکار، طبق شناسه‌‌های منحصر به فرد فیزیولوژیکی یا رفتاری است. سیستم بیومتریک در سال‌های دورتر به عنوان یک موضوع تخیلی در فیلم‌‌های سینمایی نمود داشته است. بعد از آن که این فناوری به واقعیت پیوست فقط در تعدادی کمی از مراکز حساس که نیازمند به ضریب امنیتی بالایی بوده‌اند نیز بکار گرفته شد. شناسایی افراد برای کنترل دسترسی آن‌ها به منابع امنیتی همواره این نیاز را در بشر ایجاد کرد تا با اختراع این فناوری روبرو شوند.این احساس نیاز که همچنان ادامه دارد باعث شده تا انسان ها در جهت بهبود روش های موجود و ابداع روش های بهتر قدم بردارند. در عصر ما روی اتوماسیون روش های سنتی و بهبود آن‌ها با استفاده از توان پردازشی بسیار بالا و نسبتاً ارزان سیستم های کامپیوتری تمرکز شده است.

بیومتریک

بیومتریک در حدی در این سال ها گسترش پیدا کرده که موجب افزایش یک روند رقابت جهانی شده است و این امر باعث شده که در کمتر از پنج سال هزینه برخی سامانه‌‌های بیومتریک که فقط در مراکز حساس استفاده می شد از چند صد هزار دلار به چند هزار دلار یا کمتر برسد و تا حدی گسترش پیدا کرد تا کلیه کاربران بالقوه فناوری بیومتریک نه تنها در حد سازمان‌های بزرگی همچون وزارتخانه ها، بانک ها و دانشگاه ها بلکه حتی در حد سازمان‌های کوچک، مدارس و حتی پمپ بنزین ها و سوپر مارکت ها به این سیستم گرایش پیدا کنند. از جمله مثال ساده برای این سیستم ها می توان به دستگاه حضور و غیاب اشاره کرد که با استفاده از تشخیص چهره افراد تردد کارمندان را راحت تر و امنیت دقت تردد کارمندان را برای مدیران آسان ترکرده است.

تاریخچه ی علم بیومتریک

یکی از روش های بیومتریک شناسایی اثر انگشت می باشد. شناسایی اثر انگشت افتخار چینی هاست. در دهه های ۶۰ و ۷۰ با ساخت دستگاه های تشخیص اثر انگشت برای مقاصد قانونی و قضایی- حقوقی پیشرفت هایی دراین زمینه مقاصد حاصل شد. اواخر دهه ۶۰ پلیس ایالات متحده (FBI) شروع به استفاده از دستگاه های خودکار تشخیص اثر انگشت کرد. اواسط دهه ۷۰ FBI تعدادی از این دستگاه را در نقاط مختلف آمریکا نصب کرد. امروزه دستگاه های تشخیص اثر انگشت درادارات پلیس سراسر دنیا و یا دستگاه حضور غیاب انگشتی در اکثر سازمان ها و شرکت ها مورد استفاده قرار گرفته است. روش های Biometrics موضوع تحقیقات وسیعی در برخی دانشگاه ها و موسسات علمی خاصی است. Caltechو MIT به عنوان رهبر مطالعات Biometrics و شاخه های مربوط در شناسایی الگو و هوش مصنوعی به حساب می‌آیند. اولین سیستم تشخیص شبکیه چشم در دهه ۸۰ معرفی شد.

کار دکتر جان دافمن

کار دکتر جان دافمن در دانشگاه کمبریج در تشخیص و بررسی عنبیه اولین تلاش در نوع خود بشمار می‌رود. علم Biometric نه تنها در مورد تجارت الکترونیک بلکه در موارد بسیار دیگری نیز کاربرد دارد. به عنوان مثال در آزمایشگا‌ه های مهم و حساس یا ورودی ها ساختمان هایی که در مورد ورود و خروج از آن‌ها حساسیم یا می‌توانیم از قفل هایی که روی آن‌ها صفحه کلید نصب شده استفاده کنیم و به افراد مورد نظر اسم رمز عبور بدهیم تا هنگام ورود از آن استفاده کرده داخل شوند ولی این روش نیز زیاد قابل اعتماد نیست با لو رفتن کلمه عبور دیگر این کار به درد نخواهد خورد. ولی زمانی که از اثر انگشت یا کف دست یا چشم ها یا…برای شناسایی و اجازه ورود استفاده شود دیگر موضوع لو رفتن کلمه عبور را نخواهیم داشت. در تمام مواردی که قسمت دوم همین مقاله ذکر خواهد شد ابتدا با استفاده از وسایل مخصوص آن روش معمولاً تا ۳ بار الگوی اولیه گرفته می‌شود و بعد از بدست آوردن بهترین الگو، ذخیره می‌شود و موقع شناسایی با این الگو مقایسه انجام می‌گیرد.امیدواریم که قسمت اول مقاله علم بیومتریک برای شما مفید بوده باشد.

بازدید : 74 تاریخ : یکشنبه 30 دی 1397 زمان : 19:41 نویسنده : فراتکنو نظرات (0)

یک موضوع مهم و اساسی در مورد دستگاه حضور غیاب بحث نوع نرم افزار هایی می باشد که همراه دستگاه ارائه می شود.محصولات حضور و غیاب فراتکنو دارای دو نرم افزار حضور غیاب رایگان و حقوق دستمزد می باشند.

امروز از وبسایت مجموعه فراتکنو با مقاله دیگری تحت عنوان انواع اضافه کار در نرم افزار حضوروغیاب فراتکنو در خدمت شما خواهیم بود.

در این مقاله سعی کرده ایم که مبحث اضافه کاری را به طور مختصر توضیح و انواع آن را شرح دهیم.

در ابتدای مقاله به تعریف اضافه کاری خواهیم پرداخت

بطور کلی اضافه کاری به مقدار زمان بیشتر حضور کارمند در محل کار نسبت به طول شیفت کاری تعریف شده توسط مجموعه گفته می شود.

اضافه کاری معمولا نیز با پرداخت وجه اضافه تحت عنوان اضافه کاری همراه است.

در نرم فزار حضوروغیاب فراتکنو اضافه کاری به ۳ روش مورد محاسبه قرار می گیرد که عبارتند از:
۱- اضافه کاری بیش از طول شیفت در روز

۲- اضافه کاری بیش از طول شیفت در ماه

۳- اضافه کاری خارج از ساعت کاری

که در ادامه به شرح موارد فوق می پردازیم

اضافه کار بیش از طول شیفت در روز:

در صورت انتخاب این گزینه در نرم افزار حضوروغیاب مبنای محاسبه اضافه کاری طول شیفت تعریف شده توسط مدیر سیستم می باشد به مثال زیر توجه کنید

فرض کنید در نرم افزار حضور و غیاب شیفت از ساعتت ۸ الی ۱۶ تنظیم شده است در این شیفت طول شیفت ۸ ساعت مشخص شده اگر پرسنل مجموعه شما بیشتر از طول شیفت تعریف شده کار کند مقدار کارکرد اضافه در نرم افزار محاسبه کارکرد به عنوان اضافه کاری در نظر گرفته می شود

اضافه کار بیش از طول شیفت در ماه:

در صورت انتخاب این گزینه مبنای محاسبه اضافه کاری در نرم افزار بر اساس طول شیفت در ماه محاسبه خواهد شد

به طور مثال کارمند شما با توجه به طول شیفت تعریف شده موظف به پرکردن ساعات کاری مشخصی در ماه خواهد بود اگر کارکرد ماهانه پرسنل بیشتر از مقدار تعیین شده در ماه باشد نرم افزار مقدار اضافی را به عنوان اضافه کاری در نظر خواهد گرفت و کسری کاری صفر خواهد بود

اضافه کار بعد از ساعت کاری

در صورت انتخاب این گزینه مبنای محاسبه اضافه کاری دیگر طول شیفت تعریف شده نخواهد بود بلکه اتمام ساعت کاری مبنای محاسبه اضافه کاری خواهد بود

تفاوت گزینه اول اضافه کاری بیش از طول شیفت در روز با گزینه سوم اضافه کار بعد از ساعت کاری  در این است که در صورت انتخاب گزینه اول کارمند مجموعه شما تا زمانی که طول شیفت خود را پر نکند اضافه کاری دریافت نخواهد کرد اما در گزینه سوم (اضافه کار خارج ساعت کاری ) کارمند شما می تواند در صورت عدم پر کردن طول شیفت خود اضافه کار دریافت نماید.

مثال: شیفت کاری ۸الی ۱۶ تنظیم شده است ساعت ورود پرسنل ۹ الی ۱۷ بوده است در صورت انتخاب گزینه اول کارمند اضافه کاری نخواهد داشت درصورت انتخاب گزینه سوم نرم افزار برای کارمند ۶۰ دقیقه اضافه کاری منظور خواهد کرد.

تا اینجا سعی شد با ارائه ی مثال های ساده و توضیحات قابل فهم انواع اضافه کاری در نرم افزار حضور غیاب رایگان فراتکنو را برای شما عزیزان شرح دهیم درصورتی که سوالی در خصوص هر بخش داشتید کافیست با شماره پشتیبانی ۰۲۱-۷۷۶۵۱۸۱۰ تماس حاصل فرمایید تا در اسرع پاسخگوی شما عزیزان باشیم.

بازدید : 181 تاریخ : یکشنبه 15 مهر 1397 زمان : 17:26 نویسنده : فراتکنو نظرات (0)

امروز از وب سایت فراتکنو با مقاله ای تحت عنوان تفاوت مقوله های کسری کار و اضافه کار و تاخیر در خدمت شما خوانندگان گرامی هستیم.

در ابتدای مقاله باید به توضیح جداگانه این ۳ موضوع بپردازیم تا شما عزیزان با مفهوم این سه مقوله آشنا شوید و اساسا لزوم استفاده از این سه المان را در نرم افزارهای حضور و غیاب دریابید.

اولین مقوله و المانی که در نرم افزارهای مربوط به دستگاه حضور غیاب مورد بررسی قرار خواهیم داد مبحث تاخیر است.

ابتدا با این پرسش روبرو می شویم که تاخیر چیست؟

تاخیر (اسم مصدرعربی) به معنی به عقب انداختن و دیر کردن است که در نرم افزارهای حضور و غیاب مقوله تاخیر برای نمایش دیر کرد پرسنل نسبت به شروع شیفت استفاده می شود.

به عنوان مثال یک شیفت کاری را در نظر بگیرید که از ساعت ۸ الی ۱۶ تنظیم شده است و اگر پرسنل مجموعه شما نسبت به شروع شیفت خود در ورود به مجموعه دیر کرد داشته باشد به همان میزان نرم افزار برای او تاخیر ورود در نظر خواهد گرفت.

شایان ذکر است که نرم افزار حضور و غیاب فراتکنو در زمینه تاخیر ورود امکان تعیین فرجه ورود یا شناوری را برای کاربر خود فراهم آورده است بدین صورت که مدیر نرم افزار می تواند دقایقی را به عنوان فرجه برای کاربران در نظر بگیرد برای نمونه به مثال شیفت ۸ تا ۱۶ برمی گردیم که مدیر نرم افزار برای کاربران ۱۵ دقیقه به عنوان فرجه در نظر گرفته است.

در این صورت نرم افزار حضور و غیاب فراتکنو تا ۱۵ دقیقه بعداز شروع شیفت را برای کارمند به عنوان تاخیر در نظر نخواهد گرفت و بعد از اتمام زمان فرجه تمام زمان تاخیر را به اضافه مقدار فرجه به عنوان تاخیر پرسنل منظور می کند.

مبحث بعدی که مورد برسی قرار می گیرد کسری کار است. کسری کار در نرم افزار حضوروغیاب فراتکنو به معنی کم کارکردن نسبت به طول شیفت می باشد. بازهم به مثال قبل برمی گردیم.

طول شیفت در این مثال ۸ ساعت تعریف شده است و اگر پرسنل مجموعه شما نتواند به هر دلیلی مقدار طول شیفت خودرا پر کند مقدار باقی مانده در نرم افزار بعنوان کسر کار منظور خواهد شد.

مبحث بعد که مورد بررسی خواهد گرفت اضافه کاری در نرم افزار حضوروغیاب فراتکنو است

به کارکرد بیشتر، نسبت به طول شیفت تعریف شده، اضافه کار اتلاق می شود که به سه صورت مورد محاسبه قرار می گیرد که در مقالات بعدی به تفضیل در مورد این سه مورد سخن خواهیم گفت.

تا به اینجای مقاله به تعریف سه مقوله اضافه کار، تاخیر وکسری کار در نرم افزار حضوروغیاب فراتکنو پرداختیم در ادامه به مبحث اصلی مقاله که تفاوت این المان ها است می پردازیم باید توجه داشته باشید که مبحث کسری کار و اضافه کار با طول شیفت ارتباط مستقیم دارند پس ابن امر بدیهی است که در صورت وجود کسری کار در کارکرد روزانه ، پرسنل شما می توانند با اضافه کاری بیشتر مقدار کسری کار خودرا از بین ببرند اما در بحث تاخیر ورود پرسنل شما به هیچ وجه نمی توانند تاخیر خود را جبران کنند.

پس نتیجه می گیریم تاخیر ورود ارتباط مستقیم با شروع ساعت کاری دارد نه طول شیفت تعریف شده .

در اینجا به پایان یکی دیگر از مقالات وبسایت فراتکنو رسیدیم امیدواریم این مقاله توانسته باشد به شما در استفاده هرچه بهتر از نرم افزار حضوروغیاب فراتکنو کمک کرده باشد .

تهیه و تنظیم وبسایت فراتکنو

بازدید : 164 تاریخ : یکشنبه 15 مهر 1397 زمان : 17:24 نویسنده : فراتکنو نظرات (0)

سایت فراتکنو در این مقاله سعی دارد تا شما عزیزان خواننده را با مقوله کنترل زمان و بهره وری و اهمیت نقش دستگاه حضور غیاب در امر کنترل زمان و بهره وری آشنا سازد.

در ابتدای مقاله به تعریف چند اصطلاح میپردازیم

مدیریت زمان:

مدیریت زمان به انگلیسی (time management) به مجموعه اعمال و طرح هایی که به منظور کنترل آگاهانه بر روی زمانی است که صرف فعالیت های معین می شود که به منظور افزایش کارایی بهتر صورت می پذیرد گفته می شود.

مسئله مدیریت زمان (time management) از دیر باز مورد توجه تمدن های مختلف بوده است و امروزه نیز این توجه بیش از پیش وجود دارد به گونه ای که فناوری های جدید مانند دستگاه حضور و غیاب محیطی را فراهم آوردند که می توان تقریبا در مدت زمانی کوتاه به اطلاعاتی وسیع از قبیل میزان کارکرد پرسنل، مقدار اضافه کاری، میزان کسری کار و مواردی از این قبیل دست یافت وکارهای مربوط به شیفت کاری پرسنل و مدیریت زمان را بسیار نظم بخشیده و تسریع کنید و فرایندهای اداری کمتر دستخوش کاغذ بازی و ملزومات غیر لازم قرار می گیرد.

ما همواره برای موفقیت بیشتر نیازمند بکارگیری راهبرد های مدیریت زمان می باشیم این راهبردها برای استفاده بهینه از وقت تنطیم شده وجلوگیری از هدر رفت و پرتی ساعات کاری و به عنوان روشی برای پایش و کنترل زمان بکار می رود که در نتیجه منجر به افزایش بهره وری سازمان شما نیز می گردد.

در این رابطه دستگاه حضور و غیاب و بطورکلی اتوماسیون های اداری می توانند در زمینه های مختلفی از جمله :

۱- ایجاده انگیزه لازم برای انجام کار

۲- جلوگیری از اتلاف وقت

۳- کاهش فشار روزانه و درنتیجه افزایش سلامت روان و افزایش کارایی سازماندهی و بهره وری به شما در  اداره ی مجموعه کمک شایانی ارائه دهند.

بازدید : 71 تاریخ : یکشنبه 15 مهر 1397 زمان : 17:21 نویسنده : فراتکنو نظرات (0)
مشخصات فنیمقادیر
نحوه شناسایی اثر انگشت | کارت بدون تماس | رمز عبور
نمایشگر ۴ اینچ با منوی فارسی
ظرفیت اثر انگشت ۱۰۰۰
ظرفیت کارت ۱۰۰۰
ظرفیت تردد ۱۰۰.۰۰۰
نوع کارت ID Card | 125KHz
صدا سخنگوی فارسی با قابلیت تغییر صدا
ارتباطات TCP/IP | USB
منبع تغذیه DC 5V-1A
زمان تشخیص کمتر از ۰.۵ ثانیه
دمای استاندارد عملکرد ۰ درجه الی ۴۵ درجه سانتیگراد
رطوبت استاندارد عملکرد ۲۰% الی ۸۰%
ابعاد ۱۹۵x140x30 mm
سایر قابلیت ها تعریف ۱۰ اثر انگشت برای هر شخص
استفاده رومیزی و دیواری

 

دستگاه حضور و غیاب F70:

شاید یکی از راه هایی که باعث رشد یک مجموعه و صرفه جویی در زمان باشد، انتخاب یک دستگاه حضور غیاب مناسب است که کار حضور و غیاب پرسنل را راحت تر می کند.اگر کمی در بازار جستجو کرده باشید با برند ها و مدل های متفاوت در این زمینه روبررو خواهید شد پیشنهادی که ما برای شما داریم، دستگاه حضور و غیاب مدل F70 ، سری جدید از محصولات حضور و غیاب فراتکنو می باشد که بعد بررسی های بسیار تخصصی سرانجام روانه ی بازار شد. مدل F70 امکان شناسایی تردد از طریق اثر انگشت، کارت و رمز عبور را فراهم می کند و با توجه به کیفیت، کارایی و قیمت مناسب آن طرفداران زیادی را در مدت زمان کوتاهی به خود جلب کرده است.دستگاه حضور و غیاب F70 امکان تخلیه اطلاعات از طریق USB و شبکه را داراست و ازجمله خصوصیات های جالب آن: امکان تغییر سخنگوی دستگاه به صدای دلخواه مشتری و پایه ی خاص آن که استفاده به صورت رومیزی و دیواری را فراهم می کند.این دستگاه دارای منوی کاربری بسیار آسان می باشد و تمامی منو های ان به زبان فارسی بوده درضمن سنسور اثر انگشت آن امکان شناسایی در کمتر از نیم ثانیه را دارا می باشد. همراه دستگاه دو نرم افزار حضور غیاب رایگان و حقوق دستمزد ارائه می شود که پردازش اطلاعات و تردد ها را با توجه به الگوی کاری که تعریف می کنید انجام می دهد.اگر شرکت یا مجموعه ای کوچک یا متوسط دارید و به دنبال دستگاهی با کیفیت و قیمت مناسب هستید پیشنهاد ما مدل F70 می باشد.

بازدید : 131 تاریخ : چهارشنبه 29 فروردین 1397 زمان : 17:22 نویسنده : فراتکنو نظرات (0)

شاید بهتر باشد قبل از خرید یک دستگاه حضور و غیاب با اهمیت استفاده از آن در یک شرکت یا سازمان بیشتر آشنا شوید.امروز در این مقاله از وب سایت فراتکنو در خدمت شما هستیم تا با فواید و کاربرد های متنوع آن با توجه به نوع فعالیت هر مجموعه اطلاعات بیشتری پیدا کنیم.

کاربرد و اهمیت استفاده از دستگاه حضور و غیاب چیست؟

شاید این سوال ساده به نظر برسد و پیش خود بگویید خب این سیستم برای حضور و غیاب پرسنل کاربرد دارد.جواب شما کاملا درست است ولی اگر بخواهیم کمی موشکافانه تر به قضیه نگاه کنیم شما نه تنها می توانید نظارت دقیق تری به کنترل ورود و خروج کارمندان داشته باشید بلکه می توانید به مرور زمان یک نظم پایدار را نیز ایجاد کنید.

در واقع شما هزینه ای که برای خرید یک دستگاه ورود و خروج در نظر می گیرد به مرور زمان جبران می شود.به این صورت که اگر طی یک ماه تمامی تاخیر های ورود و تعجیل های خروج محاسبه شود، متوجه می شود که چه میزان مبلغ های کوچک جمع شده و در نهایت همین مبلغ های کوچک هزینه ی خود دستگاه را در می آورد.

از طرفی کارمندی که ببینید بایت چند دقیقه تاخیر و یا چند دقیقه زودتر رفتن قرار است مبلغی از او کم شود پس در ساعت ورود خروج خود دقت بیشتری می کند. در نتیجه خواهید دید که با گذشت زمان یک نظم یک پارچه را در مجموعه ی خود برقرار کرده اید.

البته دقت کنید که سخت گیری را خیلی بیش از حد شدید نکنید تا کارمند شما از کار زده شود و بیش از اندازه تحت فشار باشد. زیرا در این صورت این کارمند است که کار را به نحو احسنت انجام نمی دهد.

یکی دیگر از مواردی که از اهمیت های خرید یک دستگاه به شمار می رود این است که کارمندان در صورتی مشکلی با کارفرما پیدا کنند شما به راحتی می توانید با سند و مدرک ریز تردد های این فرد را که از قبل بایگانی کرده اید گزارش دهید. همچنین به صورت ماهانه می توانید گزارشی از ورود خروج را پرینت گرفته و به افراد بدهید تا جای هیچ حرف و سخنی برای آن ها باقی نماند..

از دیگر فواید خرید دستگاه حضور غیاب این است که دیگر نیازی نیست انتهای هر ماه ساعت هایی که به صورت دستی در کاغذ نوشته شده برای حقوق کارمندان محاسبه کنید. این کار در نرم افزار حضور و غیاب با زدن چند کلیک انجام می شود که با این کار هم در زمان خود صرفه جویی کرده اید هم از اشتباهات احتمالی جلوگیری می کنید.

اما نکته ای که باقی می ماند، در زمان خرید دستگاه حتما به نرم افزاری که همراه سیستم حضور و غیاب به شما ارائه می شود دقت کنید. بهتر است نرم افزار محیطی کاملا کاربر پسند و راحت داشته باشد تا نیازی نباشد هر ماه شما برای محاسبه کارکرد افراد با پشتیبانی تماس بگیرید.

بحث دیگری که لازم دانستیم تا برایتان مطرح کنیم موضوع نحوه ی پشتیانی و خدمات پس از فروش می باشد. در هنگام خرید دقت کنید که آیا بابت آموزش یا نحوه ی راه اندازی، مبلغی باید پرداخت کنید یا خیر. یا مثلا اگر سوالی در خصوص دستگاه و نرم افزار حضور و غیاب برایتان پیش بیاید نحوه ی ارائه پشتیبانی شرکت سرویس دهنده چگونه است؟

در صورتی که دستگاه و نرم افزار خود را از مجموعه ی حضور و غیاب فراتکنو تهیه کنید هیچ مبلغ اضافی بابت آموزش و راه اندازی نیازی نیست پرداخت کنید و کلیه دستگاه ها دارای یکسال پشتیانی رایگان می باشد.

امیدارم این مقاله برایتان مفید واقع شود و درصورتی که سوالی داشتید از همین بخش با ما همراه باشید.

بازدید : 74 تاریخ : چهارشنبه 03 آبان 1396 زمان : 15:37 نویسنده : فراتکنو نظرات (0)

کنترل زمان هدر رفته بین روز

شاید برایتان سوال پیش بیاید که هر چقدر هم ما برنامه ریزی خوب زمانی داشته باشید باز هم روزتان پر از زمان هایی است که بیهوده تلف می شود مثلا زمان منتظر بودن مترو و اتوبوس یا زمانی که یکی از کلاس های شما برگزار نمی شود.شما باید بتوانید برای این موقعیت ها هم نوعی برنامه ریزی داشته باشید.

در دنیای امروز با پیشرفت علم و تکنولوژی با استفاده از ابزار ها و نرم افزار هایی که همیشه همراه شما هستند، بسیاری از کار ها را می توان انجام داد و برای این وقفه های بین روز از هدر رفتن زمان جلوگیری کنید مثلا با یک نرم افزار موضوع حضور و غیاب پرسنل خود را چک کنید.

 

برنامه ریزی زمانی داشته باشید

اکثر افراد وقتی که یک روز خود را آغاز می کنند هیچ اطلاعات دقیقی درباره ی زمان بندی آن روز خود ندارند. بسیاری از محققین به این نتیجه رسیده اند وقتی فردی برنامه ریزی زمانی یک روزش را جایی ثبت نکند نمی تواند بفهمد که چه میزان از ساعت روز خود را صرف کار های بیهوده کرده است.

پیشنهاد ما این است که اگر تا امروز روال منظم و دقیقی نداشتید ابتدا بعد از اتمام یک روز، کارهایی که انجام داده اید را روی کاغذ بیاورید و در روز های آتی بهترین کار این است که حساب تک تک کارها را داشته باشیم تا ببینیم در روز چقدر از زمان ما صرف چه کارهایی شده است. اگر این زمان بندی را ثبت کنید، به نتیجه های خوبی می رسید و این انتظار را نداشته باشید که در روز های اول دقیقا طبق برنامه عمل کنید.

 

در کار ها از دیگران کمک بگیرید

بسیاری از افراد بر این باورند که همه ی کار ها را فقط باید خودشان انجام دهند تا آن کار به نحو احسنت انجام شود.در واقع فکر می کنند اگر کار توسط شخصی غیر خودشان انجام شود خراب می شود که این عمل باعث می شود زمان زیادی را صرف مشکلات خود کنید. درصورتی که برخی متخصصان چنین می گویند که کارهایی که در انجام دادنشان خوب هستید را خودتان انجام دهید و همچنین کارهایی که مجبور به انجامشان هستید را به شخص دیگری واگذار کنید.

فرض کنید شما کاری را به خوبی بلد نیستید پس مجبورید مدت‌زمان بیشتری برای آن صرف کنید در صورتی که اگر همین کار را به فرد دیگری که کمی مطمئن باشد واگذار کنید مدت‌زمان بیشتری برای وظایف اصلی خود خواهید داشت.

پس یک راه صرفه جویی در زمان این است که اول به یک شناخت عالی از توانایی های خود برسید و کار هایی که کمی از حیطه ی توانایی شما خارج است را به دیکران واگذار کنید.

 

انرژی خود را تقسیم کنید

بیشتر مردم به این موضوع معتقدند که کار صبح بهتر انجام می شود ولی شاید بهتر این باشد که از همان ابتدای صبح که انرزی بیشتری داریم با تقسیم روز به بازه‌های ۹۰ دقیقه‌ای برای کار کردن، میزان تمرکز را افزایش دهیم تا در میانه های روز یا شب با خستگی فراوان و بی حوصلگی شدید روبرو نشویم و کمک می‌کند که کار بیشتری در مدت‌زمان کمتری انجام شود.

توجه کردن به موضوع تقسیم انرژی بدن به طول روز برای بازدهی بهترکار ها ضروری است. در واقع وقتی شما با انرژی و احساس خوب به یک موضوع تمرکز می کنید بازده ی بهتری میگیرید و از کار مداوم روی یک موضوع حوصله تان سر نمی رود.

 

فایل های راهنما را حتما بخوانید

شاید این موضوع یک بحث پیش پا افتاده برای بعضی از افراد باشد ولی بسیاری از مردم  هستند که تا به حال چند بار برایشان پیش آمده است که بعد از خریدن محصول جدید، راهنمای استفاده از آن را مطالعه نمی کنند. شاید ساعت ها وقت بذارید برای یادگیری استفاده از آن وسیله ی جدید ولی اگر یک بخش کوچک این زمان را صرف مطالعه ی راهنما می کردیم هم با همه ی قابلیت ها آشنا می شدید و هم در زمان خود صرفه جویی می کردید.زمان گذاشتن کوتاه و مطالعه یک فایل راهنما دخیلی بهتر از آت است که ساعت ها خود را درگیر استفاده کنیم.

فرض کنید یک دستگاه حضور و غیاب اثر انگشتی خریده اید و روش تعریف اثر انگشت را بلد نیستید بهتر است به راهنمای سی دی مراجعه کنید تا این که همه ی منو ها را خودتان بررسی کنید.

 

با روند زندگی بزرگان آشنا شوید

کمتر افرادی دیده می شوند که بدون تلاش به درجات بالایی برسند. هیچ فرد برجسته و موفقی بدون تلاش برنامه ریزی و هدف گذاری نتواسته به مراتب بالای موفقیت برسد.پس اگر ابتدای کتر هستید از تجربه و سبک زندگی بزرگان حتما استفاده کنید و آن ها را الگوی خود قرار دهید. شما هم اصول اولیه‌ی کارهای روزانه‌ی خود را در نظر بگیرید و به فکر راه‌هایی برای افزایش کارآمدی خود باشید.

مثلا اگر مدیرت یک سازمان را برعهده دارید مراحل رسیدن به موفقیت مجموعه های بزرگی همچون اپل ایده بگیرید یا اگر قصد تحصیل در مراحل بالایی را دارید از برنامه ریزی استادان بزرگ خود و تجربه ی آن ها استفاده کنید.سپس یادداشت کنید تا فراموش نشود.

 

برانگیختن انگیره را بیاموزید

در طول زندگی هر شخص هدفی خاص وجود دارد. این هدف اصلی اگر خیلی بزرگ است شما باید به هدف های کوچک تر تقسیم کنید و دقیقا آن ها را برای خود مشخص کنید. مثلا دوست دارید یک ماشین بخرید یا فرض کنید می خواهید یک زبان برنامه نویسی را یاد بگیرید. یک عکس از هدف خود تهیه کنید و آن را به عنوان انگیزه ای در جلوی چشم خود قرار دهید. یادآوری اهداف و فکر کردن به آن‌ها انگیزه‌ی خوبی را برای تحمل سختی‌ها در فرد ایجاد می‌کند. هر موقع که احساس کردید از مسیر کار منحرف می‌شوید چند ثانیه به آن نگاه کنید.

 

امیدوارم این مقاله که از وب سایت دستگاه حضور غیاب فراتکنو مطرح شد برایتان مفید واقع شود.

بازدید : 41 تاریخ : چهارشنبه 19 مهر 1396 زمان : 12:11 نویسنده : فراتکنو نظرات (0)

شاید برایتان جالب باشد همان گونه که سیستم های تشخیص چهره در دستگاه حضور و غیاب طرفدار زیادی به دلیل راحتی کار و دقت بالا پیدا کرده است،در این روز ها کاربرد مشابهی البته برای قفل گوشی ها دارد.امروز با ما همراه باشید تا با دقت سنسور های های تشخیص چهره در گوشی موبایل و عملکرد آن بیشتر آشنا شویم.

به احتمال زیاد شما نیز به این موضوع در این روز ها پی بردید که چند وقتی است گوشی ‌های سری جدید که دارای سیستم تشخیص چهره هستند هیاهوی بالایی را در بازار پررقابت گوشی ‌های موبایل برای طرفداران تکنولوژی های جدید به‌ پا کرده‌ است. اخیرا کمپانی اپل نیز با رونمایی از iPhone X که به نوع خلاقانه تری از این سیستم که به فیس آی دی معروف است نیز استفاده کرده است تا با این کار آیفون ایکس را با دقت بالای این نوع سنسور، در بین دیگر مدل ها متمایز کند.

سیستم فیس آی دی (FaceID)

این سیستم نسبتا جدید در زمینه گوشی ‌های هوشمند که البته قبل از آن در دستگاه حضور غیاب و دیگر وسیله ها کاربرد فراوانی داشت با وجود جذابیت فراوان هنوز نتوانسته کاربران زیادی را به خود جذب کند، اما کمپانی اپل مدعی این موضوع است که در طراحی و ساخت فیس ‌آی ‌دی در گوشی iPhone X توانسته بر مشکلاتی که از گسترش استفاده از سیستم‌ های تشخیص هویت برپایه ی زیست‌ سنجی انجام شده است جلوگیری کند.

با توجه به توضیحاتی که کمپانی اپل ذکر کرده، FaceID با پرتاب بیش از ۳۰هزار نقطه اشعه فروسرخ به‌ سمت چهره شخص از جزئیات صورت یک الگوی کامل بر می دارد و نقشه ‌برداری دقیق انجام می‌دهد و سپس نقشه به ‌دست ‌آمده را با بهره‌گیری از دوربین فروسرخ TrueDepth و همچنین ریز پردازنده فوق ‌قدرتمندی که در آیفون ایکس در نظر گرفته شده است، تجزیه ‌و تحلیل می‌کند.

با توجه به موضوع پیشرفت سریع سامانه‌های موبایلی تشخیص چهره در سال ‌های گذشته ، هنوز هم عده‌ای از پژوهشگران و هکر های این حیطه ی کاری بر این باورند که سامانه ‌هایی از قبیل فیس ‌آی‌ دی نمی‌توانند امنیت قابل اعتمادی داشته باشند. همین امسال بود که هکرها توانستند امنیت اسکنر تشخیص چهره گوشی GLEXY S8را تنها در مدت کوتاهی پس از عرضه زیر سوال ببرند. آن ها به راحتی نشان دادند که با قرار دادن تصویر همان شخص در مقابل لنز دوربین در این گوشی موبایل قابل رمزگشایی است که این موضوع را نقشه‌ برداری سه‌ بعدی فیس ‌آی ‌دی تا حدی زیادی برطرف کرده است، اما تجربه نشان داده است سیستم ‌های تشخیص چهره گوشی های موبایل معمولا در شرایط نوری متفاوت یا از زوایای مختلف قادر به شناسایی چهره کاربر نیستند و هرقدر هم که اپل در موضوع امنیت گوشی‌های هوشمند خود ادعای بسیار زیادی داشته باشد، باز هم دور از انتظار نیست که هکرهای خبره بتوانند معتبرترین سیستم‌های امنیتی را دور بزنند.

عملکرد سیستم تشخیص چهره آیفون چگونه است؟

طریقه ی عملکرد سیستم فیس ‌آی ‌دی به این گونه است که هنگام اسکن چهره از شخص می‌ خواهد صورت را به طرفین بچرخاند تا الگوریتم ‌های یادگیری ماشینی گوشی بتوانند جزئیات کامل و دقیق چهره را از زاویه های گوناگون بررسی کرده و نقشه سه ‌بعدی دقیق ‌تری تولید کنند. پس از تهیه و ذخیره‌سازی این نقشه، فیس ‌آی‌ دی حتی قادر خواهد بود هویت کاربر را در تاریکی با استفاده از مادون قرمز شناسایی کند.

نکته ی جالب‌ این است که تراشه جدید BionicA11 در این گوشی قادر به اجرای الگوریتم ‌های جدید ‌تری است که تغییرات ظاهری کاربر مثل عینک، کلاه و ریش و سبیل یا آرایش صورت برای بانوان را با دقت بالا شناسایی می‌کند.در صورتی که در مدل های قدیمی دستگاه حضور غیابتشخیص چهره این موضوع به درستی عمل نمی کرد
البته فیلیپ شیلر که یکی از مدیران شرکت اپل است در مورد سیستم تشخیص چهره چنین می گوید که درصورت بسته‌ بودن چشم‌ ها یا عدم قرارگیری درست در مقابل دوربین، این سیستم عمل نخواهد کرد.

بازدید : 40 تاریخ : چهارشنبه 19 مهر 1396 زمان : 12:10 نویسنده : فراتکنو نظرات (0)

امروز با موضوعی مهم و مفید از وب سایت حضور و غیاب فراتکنو در خدمت شما هستیم تا با فناوری اطلاعات در سازمان که همه روزه با آن سر و کار داریم به طور دقیق تر آشنا شویم.بحثی که در دنیای امروز نمی توان ساده از آن گذشت و اگر به طور صحیح از آن استفاده کنیم می توانیم کمک چشمگیری به پیشرفت مجموعه خود کنیم.فناوری اطلاعات و پیشرفت تکنولوژی را اگر کمی جدی بگیریم و استفاده مفید و درست آن را یاد بگیریم مطمئنا رشد قابل قبولی خواهیم داشت.پس با ما همراه باشید

فناوری اطلاعات یک بخش اصلی برای داشتن یک کسب و کار موفق در سال ۲۰۱۷ اعلام شده است. افراد زمانی که به دنیای IT ورود پیدا می کنید احتمالا موضوعی که از آن اگاهی ندارید  hyperconvergence یا همان همگرایی سیستم ها است.

در دنیای امروز چشم انداز فناوری اطلاعات با سرعت عجیبی در حال تغییر است و هر شخصی را وارد چالش های جدیدی می کند بنابراین وجود اصطلاحات جدید در این راه کاملا طبیعی است . پس اگر تا کنون با این کلمه مواجه نشدید برای آشنایی بیشتر با این موضوع این مقاله را تا انتها دنبال کنید.

همگرایی سیستم های فناوری اطلاعات چیست؟

اگر بخواهیم تعریفی از همگرایی سیستم های فناوری اطلاعات داشته باشیم چنین می توان گفت که فناوری در یک سیستم به صورت یکپارچه تبدیل شود تا مدیریت آن تنها توسط یک ابزار انجام شود.در ضمن همگرایی را می توان به تمام سازمان بسط داد.

در طول عمر فناوری اطلاعات وجود سه عامل زمان سرمایه و تلاش از الزامات در دنیای مجازی نام برده شده است.

شرکت ها و سازمان ها برای حضور داشتن در این بازار مجبور به پرداخت هزینه ها برای داشتن کامپیوتر ها برای ذخیره ی اطلاعات و تجهیزات شبکه هستند.

سازمان بازرگانی در سال ۲۰۱۲  اعلام کرد برای ارائه ی خدمات بهتر به مشتریان ، داشتن زیرساخت قوی متشکل از سه عامل ذکر شده (زمان ، سرمایه و تلاش)  و ترکیب آن سه عامل مهمترین علت کسب درآمد در حوزه ی فناوری اطلاعات بوده است و از آن زمان واژه ی همگرایی سیستم های فناوری اطلاعات  نیز  به وجود آمده است.

در نهایت بعد از بررسی های انجام شده اعلام شد که همگرایی این سه عامل در تمام سازمان ها می تواند منجر به افزایش سود شود.

با خرید یک سیستم کامل از تجهیزات فناوری اطلاعات سازمان ها  به گونه ای که شامل تمامی بخش ها  اعم از سرور ها و محل های ذخیره ی اطلاعات ، دستگاه حضور و غیاب ، بخش های ارتباطی و دیگر موارد باشد تا حد بسیاری صرفه جویی در هزینه ها را به دنبال دارد.

سیستم همگرایی مناسب چه سازمان هایی است؟

بزرگی  مجموعه ی  شما در این مورد حرف اول را نمی زند بلکه توقع و چشم انداز سازمان و سرعت رو به رشد آن تعیین کننده برنامه ریزی و مدیریت ریسک برای شماست.

الگویی متناسب با نیاز مجموعه ی خود را توسط متخصصین این سیستم انتخاب کنید و زیرساخت خود را به صورت مطمئن و امن بسازید در این مسیر از سیستم های مدیریت یکپارچه اطلاعات با توجه به تعداد کارمندان و نوع کسب و کارتان استفاده کنید.

نگرانی ها و هزینه ها

سازمان فناوری اطلاعات اعلام کرد که سازمان ها و شرکت ها برای داشتن حداقل میزان هزینه، ساده تر کردن روال اداری برای کارکنان که همیشه با انبوهی از کارهای انباشته رو به رو هستند با استفاده از سیستم های یکپارچه در سازمان ها می توانند مدیریت بهتری در این زمینه ارائه دهند.فرض کنید شما با خرید یک دستگاه حضور غیاب به سرعت و دقت محاسبات حقوق پرسنل نیز کمک کرده اید.

در واقع Hyperconvergence به معنی ساده سازی تمام کار ها در یک شرکت است.

فرایند های ساده سازی در شرکت های کوچک گرچه روند رو به پیشرفت را دارد اما نمو این پیشرفت در سازمان های متوسط و بزرگ به مراتب موثر تر است.

ساده کردن کار ها

اگر بخواهیم نگاهی بزرگ تر داشته باشیم در ابتدا تمرکز کشورها بر رشد تکنولوژی باید روی سازمان های بزرگ و دولتی منعطف باشد .

یکی دیگر از اهداف همگرایی در سازمان ها برای از بین بردن نیاز به منابع ذخیره سازی چندگانه است پس با حذف فرایند های پیچیده و استفاده از سرورهای واحد می توان به این امر دست یافت.اجازه بدید با مثالی این موضوع را واضح تر بیان کنیم.فرض کنید شما یک دستگاه حضور و غیاب اثر انگشتی قدیمی دارید.هدف از استفاده ی یک دستگاه حضور و غیاب سرعت و عملکرد بهتر می باشد.ولی یک دستگاه قدیمی با امکانات ضعیف و پیچیده نمی تواند کمکی در سرعت و عملکرد سیستم شما کند پس بهتر است با کمی هزینه و حذف سیستم های قدیمی به این امر کمک کنیم.

پیشنهاد ما به شما در این حوزه این است که اگر مشتاق استفاده از همگرایی سیستم های  فناوری اطلاعات هستید، از سیستم سنتی به سمت سیستم مدرن روی بیاورند اگرچه تعویض تمام دستگاه ها در سیستم قدیم با وسایل و تجهیزات سخت افزاری و نرم افزاری جدید نیازمند صرف  هزینه است اما تغییر این امکانات تا حدود ۶۰ درصد رشد چند برابری را به دنبال خواهد داشت.

بودجه بندی و زمان بندی

یکی از موانع سازمان ها در بخش فناوری اطلاعات تعیین مقداری از بودجه اختصاص داده شده به این قسمت است.

این چالش یک امر حیاتی هست. قاعدتا در اکثر مواقع برای حرکت رو به جلو در سازمان ها  و تغییر اساسی در زیرساخت های هر شرکتی باید هزینه صرف کرد ،بهتر است با بررسی تمام این جزئیات و کنترل دقیق نقاط ضعف و تنظیم مجدد برنامه ریزی بودجه جهت  یکپارچه سازی  سیستم کسب و کارتان اقدام کنید.

زمانی که توانستید یک سازمان یکپارچه با زیر ساخت قوی را در شرکت خود فراهم کنید متوجه میشید تا حد زیادی در میزان هزینه های اضافی شرکت و زمان صرفه جویی کرده اید و شاید برایتان کمی عجیب باشد ولی به مرور زمان کارمندان شادتر ، با انگیزه تر و منظم تری خواهید داشت در آن زمان است که مشاهده خواهید کرد که بعد از یک مدت کوتاه میزان بهره وری کل مجموعه ی شما رشد قابل ملاحظه ای می کند و  می توان تمامی هزینه های پرداخت شده در ماه های گدشته را با سود بدست آمده جبران کرد.

امیدوارم این مقاله که از وب سایت دستگاه حضور غیاب فراتکنو برایتان مطرح شد مفید واقع شود و با به کارگیری موضوعات مطرح شده به رشد و پیشرفت مجموعه ی خود کمک کنید.

بازدید : 51 تاریخ : دوشنبه 17 مهر 1396 زمان : 16:59 نویسنده : فراتکنو نظرات (0)

شاید شما هم قصد خرید یک دستگاه حضور و غیاب را داشته باشید. این نکته باید توجه کرد که چه معیار هایی را در زمان خرید مد نظر داشته باشیم.چرا نوع و عملکرد سنسور در دستگاه حضور و غیاب اثر انگشتی در زمان خرید از اهمیت بالایی برخوردار است؟ امروز با سایت فراتکنو همراه باشید تا کمی با تاریخچه و کاربرد های سنسور های اثر انگشتی بیشتر آشنا شویم.
یک اسکنر اثر انگشت نوعی از تکنولوژی است که شناسایی و تأیید اثر انگشت فرد را به منظور اعطای یا رد دسترسی به یک سیستم کامپیوتری یا یک امکانات فیزیکی انجام می دهد.در واقع ورود و خروج پرسنل، جای امنیتی و… دیگر بخش های خاص را با بیومتریک می توان محافظت کرد.این ماژول ها به طور معمول در بعضی از گاوصندوق ها استفاده می شود که این عمل این یک نوع از تکنولوژی امنیتی بیومتریک است که از ترکیبی از تکنیک های سخت افزاری و نرم افزار برای شناسایی اسکن اثر انگشت یک فرد استفاده می کند. در قرن۲۱ اکثر کسب و کارها، دولت ها و سازمان ها در حال تلاش برای کنارگذاری سیستم های رمزنگاری سنتی و جایگزین آن استفاده از نوع جدیدی از احراز هویت دیجیتال هستند که می تواند بسیاری از مشکلات تقلب را به طور کامل حل کند. توجیه این جایگزینی این است که سنسور های ثر انگشتی یک ابزار قابل اعتماد برای شناسایی شخصی است. این توضیح ضروری برای اثر انگشت است که جای پسورد ها گرفته است که هر زمان امکان تقلب و فراموشی آن وجود داشت. طبق آماری که وجود دارد این طور می توان گفت که در یک قرن گذشته برای ارائه اطلاعات دقیق از مجرمان در دولت های گوناگون جهان از این سیستم استفاده شده و هیچ دو اثر انگشت تا کنون در هیچ کامپیوتری به طور یکسان دیده نشده است. جالبه بدانید که اثر انگشت پایه تاریخ بنیادین جنایی در هر سازمان پلیسی در زمین است.
اسکنر اثر انگشت نوری ، قدیمی ترین روش ضبط و مقایسه اثر انگشت است. همان طور که از اسم مشخص است، این تکنیک با تحلیل یک تصویر نوری، اساسا یک عکس و با استفاده از الگوریتم ها برای تشخیص الگوهای منحصر به فرد روی سطح، مانند ردیف ها و یا علائم ، با تجزیه و تحلیل آسان ترین و تاریک ترین نقاط تصویر، متکی است. درست مانند دوربین های گوشی های هوشمند، این سنسورها می توانند رزولوشن محدودی داشته باشند و رزولوشن بالاتر، جزئیات دقیق تر ی را از اثر انگشت می تواند تشخیص دهد و سطح امنیت را افزایش دهد. با این حال، این سنسورها تصاویر کنتراست بسیار بالاتر از یک دوربین معمولی را ضبط می کنند. این اسکنرها معمولا دارای تعداد بسیار زیادی از دیودها در هر اینچ هستند تا این اطلاعات را نزدیک به دست گیرند. البته، هنگامی که انگشت خود روی اسکنر قرار می گیرد بسیار تاریک است، بنابراین اسکنرهای نوری همچنین آرایه های LED را به عنوان یک فلاش برای روشن شدن تصویر کمک می کنند.چنین طراحی ایده ای برای گوشی های هوشمند بسیار کمیاب است.
رایج ترین اسکنر اثر انگشت که امروزه استفاده می شود، اسکنر خازنی است که در دستگاه حضور و غیاب اثر انگشتی نیز کاربرد زیادی دارد. شما این نوع اسکنر را در داخل گوشی های مختلف، از جمله Galaxy S8، LG G6 و دیگران خواهید یافت. این مولفه شما را با یک الکترونیک کوچک، خازن آشنا می کند. به جای ایجاد یک تصویر سنتی از یک اثر انگشت، اسکنر اثر انگشت خازنی از مدارهای خازنی کوچک برای جمع آوری اطلاعات در مورد یک اثر انگشت استفاده می کنند. همان طور که خازن ها می توانند بار الکتریکی را ذخیره کنند، اتصال آن ها به صفحات رسانا روی سطح اسکنر امکان استفاده از آن ها برای ردیابی جزئیات یک اثر انگشت مورد استفاده قرار می گیرد. با این کار شارژ ذخیره شده در خازن کمی تغییر می کند.

بازدید : 68 تاریخ : دوشنبه 17 مهر 1396 زمان : 16:58 نویسنده : فراتکنو نظرات (0)

امروز در خدمت شما کاربران عزیز هستیم تا از سایت حضور و غیاب فراتکنو در مورد پورت USB و وظیفه ی آن در دستگاه حضور و غیاب بیشتر آشتا شویم. یو‌اس‌بی یک درگاه ارتباطی است که این روز ها در بیشتر لوازم الکترونیکی مورد استفاده قرار گرفته شده و برای ارتباط بین انواع لوازم جانبی و به عنوان منبع تغذیه می تواند بکار گرفته شود. USB در اصطلاح مخفف کلمه ی انگلیسی Universal Serial Bus می باشد و در سال ۱۹۹۰ تحت عنوان یک استاندارد صنعتی وارد بازار شد. شاید دلیل موفقیت پورت USB سرعت ، قدرت و همچنین سادگی در استفاده از آن باشد. در ابتدا این پروتکل در نسخه ی ۱.۰ به بازار عرضه شد  و به دلیل محبوبیت بالا و با گذشت زمان، پورت USB نیز متحول گشته و توسعه یافت و پورت USB2 با حداکثر سرعت انتقال ۴۸۰ مگابیت در ثانیه به بازار آمد که توانست ۴۰ بار در سرعت بهتر عمل کند و این در حالی بود که سازگاری کامل خود با USB1 را حفظ کرد و بعد از آن یو اس ‌بی ۳ با سرعت ۵۰۰ مگابیت در ثانیه در سال ۲۰۰۸-۲۰۰۹ منتشر شد. اگر بخواهیم به طور دقیق تری این تقسیم بندی را انجام دهیم چنین می توان گفت:

سرعت کم (نسخه ۱) با حداکثر سرعت ۱٫۵ مگابیت در ثانیه معادل ۱۸۷٫۵ کیلوبایت در ثانیه

سرعت متوسط (نسخه ۱٫۱) با حداکثر سرعت ۱۲ مگابیت در ثانیه معادل ۱٫۵ مگابایت در ثانیه

سرعت بالا (نسخه ۲) با حداکثر سرعت ۴۸۰ مگابیت در ثانیه معادل ۶۰ مگابایت در ثانیه

سرعت خیلی بالا (نسخه ۳) با حداکثر سرعت ۴٫۸ گیگابیت در ثانیه معادل ۶۰۰ مگابایت در ثانیه

سرعت فوق‌العاده (نسخه ۳٫۱) با حداکثر سرعت ۱۰ گیگابیت در دقیقه معادل ۱٫۲۵ گیگابایت بر ثانیه

عملکرد USB در دستگاه حضور و غیاب

قبل از بکار بردن تکنولوژی USB در دستگاه حضور و غیاب برای انتقال اطلاعات از روی دستگاه به نرم افزار حضور غیاب از طریق کابل شبکه انجام می شد که این کار مستلزم آن بود که حتما عملیات کابل کشی بین دستگاه و کامپیوتر انجام شود و همچنین امکان قطعی کابل نیز وجود داشت ولی امروزه شما می توانید کلیه ی تردد های پرسنل را از طریق همین پورت با یک فلش مموری انتقال بدید و دیگر نیازی به کابل نباشید و در هر زمان که لازم دیدید این کار را انجام دهید.

 

انواع پورت USB

USB-type A

معروف ترین و پر کاربرد ترین پورت USB   نوع A  می باشد که همه ی کامپیوترها مجهز به این پورت هستند.همچنین تمامی فلش مموری ها و وسایل دیجیتالی این پورت را پشتیبانی می کنند.البته این پورت پر طرفدار نیز در دستگاه حضور و غیاب نیز به کار رفته است.

USB-type B

پورت USB   نوع B   معمولا در وسایل جانبی مانند پرینتر ها و دیگر وسایل جانبی که به کامپیوتر وصل می شود مورد استفاده قرار می گیرند. دراین مدل تفاوتی در سرعت انتقال دیده نمی شود و فقط شکل ظاهری پورت فرق دارد.

Mini USB-type A and B

مینی یو اس بی ها که از سایز کوچکتری برخوردارهستند معمولا در وسایل دیجیتالی کوچکتر کاربرد دارند: مانند بعضی ار تلفن های همراه ، MP3، MP4 و … که این نوع پورت به دو مدل Mini A و Mini B تقسیم می شوند.

Micro USB-type A and B

و اما نوع دیگری از USB ها کهMicro  نام دارد. کوچکترین مدل در USBها البته از نظر سایز می باشد. میکروها هم مانند مینی یو اس بی ها دارای دو مدل A و Bهستند که اگر کمی دقت کرده باشید بیشترین کاربرد را درتلفن های همراه به خود اختصاص داده اند و دلیل آن اندازه کوچک این پورت می باشد. تمامی پورت های ذکر شده ی بالا تکنولوژی USB 3را ساپورت می کنند و معمولا سر دیگر این کابل ها از نوع USB type A  می باشند.
هدف USB اتمام دادن به تمام موارد و مشکلات موجود در زمینه انتقال اطالاعات برای تجهیزات جانبی می باشد. در واقع یک روش آسان و استاندارد و راحت برای انتقال اطلاعات و در بعضی از دیوایس ها تامین نیاز برق  یا همان منبع تغدیه می باشد.

بازدید : 38 تاریخ : سه شنبه 14 شهریور 1396 زمان : 11:01 نویسنده : فراتکنو نظرات (0)

امروز با مقاله ای دیگر در خصوص پروتکل TCP/IP در دستگاه حضور غیاب در خدمت شما هستیم. قبل از این که ماژول wifi به دستگاه های حضور و غیاب اضافه شود وجود پروتکل TCP/IP که در دستگاه حضور و غیاب اصطلاحا به پورت شبکه معروف است از مهمترین مولفه های یک سیستم حضور و غیاب به شمار می رفت.البته هنوز هم این پروتکل برای مجموعه هایی که از طریق کابل شبکه یا همان کابل LAN ارتباط داخلی را برقرار می کنند بسیار مثمرالثمر واقع می شود.در این بخش قصد داریم با این پروتکل پر طرفدار و رابطه ی آن با دستگاه حضور و غیاب بیشتر آشنا شویم.

تفاوت بین پروتکل های Ethernet/IP و TCP/IP در چیست؟

کلمه TCP مخفف عبارت Transmission Control Protocol می باشد. این پروتکل در واقع مسئول مدیریت ارتباط بین یک کلاینت و یک سرور است و وظیفه ی اصلی آن تقسیم دیتا و در نهایت رساندن دیتا ها به مقصدشان می باشد. اگر هر بخش از این دیتاها به مقصد نرسند و یا این که یکی از آن ها مخدوش باشد باز این وظیفه ی پروتکل TCP است که تعیین کند اطلاعات از دست رفته چگونه مجددا ارسال شود.

ولی اترنت بخش کوچک تری از اینترنت و شبکه ای محدود به یک مکان جغرافیایی است که دستگاه های موجود در آن مکان را به هم وصل می کند. شبکه اترنت Ethernet در واقع همان LAN یا شبکه محلی است که در آن مجموعه ای از دستگاه های موجود در یک مکان جغرافیایی محدود مانند یک اتاق به هم وصل می شوند.

در ابتدا اگر بخواهیم پروتکل را با مثالی برایتان توضیح دهیم این طور می توان گفت: فرض کنید هر یک از زبان های دنیا یک پروتکل باشد مثلا عربی ، افغانی ، فارسی ، انگلیسی و … وقتی می خواهید با یک شخص عربی صحبت کنید ، برای این که بتوانید صحبت های یکدیگر را متوجه شوید یا باید شما به زبان عربی صحبت کنید ویا این که فرد مقابل شما با زبان فارسی صحبت کند. پس بهتر است در این سطح هر دو از زبان بین المللی استفاده کنند .خب حالا کشور ایران که بخشی از جهان است را در نظر بگیرید ، در کشور ما همه به زبان فارسی صحبت می کنند اما لهجه های گوناگونی وجود دارد ، لری ، اصفهانی ، کردی و … هر یک از این لهجه ها در محل خود قابل درک هستند اما در شهر دیگر ممکن است مورد استفاده قرار نگیرند ولی با این حال همه زبان فارسی را می فهمند.رابطه ی پروتکل ها شبیه به این مثال می باشد.

TCP/IP یک پروتکل ۴ لایه با استاندارد جهانی است که در اکثر شبکه های بزرگ بکار گرفته می شود . با این که این پروتکل شاید کمی کند و مستلزم استفاده از منابع زیادی باشد ولی در دنیای امروز هنوز هم نیاز بسیاری از کاربران را برطرف می کند و طرفداران زیادی دارد. پروتکل TCP/IP درون چندین نوع پروتکل دیگر است که در کل شامل شش پروتکل اساسی زیر می شود تشکیل شده است:

TCP : پروتکل ارتباط برنامه‌های کاربردی
UDP : پروتکل ارتباط برنامه‌های ساده
(IPپروتکل اینترنت) :ارتباط میان کامپیوترها
ICMP : پروتکل کنترل پیغام‌های اینترنتی برای کنترل خطاها
DHCP : پروتکل کنترل وضعیت آدرس ‌های پویا

پروتکل های شش گانه ذکر شده مجموعه ای از استاندارد های لازمه برای ارتباط بین کامپیوترها و دستگاه ها را در بستر شبکه فراهم می کند. تمامی برنامه ها و سایر پروتکل های موجود در پروتکل TCP/IP ، به شش پروتکل بالا مرتبط است که به طور جزئی تر اصلی ترین وظیفه بخش پروتکل TCP اطمینان از ارسال درست و دقیق اطلاعات است و مهمترین مسئولیت پروتکل IP دریافت و ارسال بسته های اطلاعاتی به مقصد های صحیح می باشد. همچنین پروتکل TCP/IP برای آدرس دهی در کامپیوتر از ۳۲ بیت یا ۴ عدد بین ۰ تا ۲۵۵ استفاده می‌کند. هر دیوایسی به عنوان مثال فرض کنید دستگاه حضور غیاب ، در شبکه های مبتنی بر TCP/IP دارای یک آدرس منحصر بفرد است. آدرس فوق IP نامیده می شود. یک آدرس IP مطابق زیر است :

۱۹۲.۱۶۸.۱.۲۰۱

معمولا به دلیل بخاطر سپردن آسان آدرس های IP ، نحوه نمایش آن ها بر مبنای دهدهی بوده که توسط چهار عدد که توسط نقطه از یکدیگر جدا می شود است . هر یک از اعداد فوق را octet می گویند. کامپیوترها برای ارتباط با یکدیگر از مبنای دو ( باینری ) استفاده می نمایند. فرمت باینری آدرس IP اشاره شده بصورت زیر است:
۱۱۰۱۱۰۰۰.۰۰۰۱۱۰۱۱.۰۰۱۱۱۱۰۱.۱۰۰۰۱۰۰۱

همانگونه که مشاهده می گردد هر IP از ۳۲ بیت تشکیل می گردد. بدین ترتیب می توان حداکثر ۴.۲۹۴.۹۶۷.۲۹۶ آدرس منحصر بفرد را استفاده کرد. مثلا: آدرس ۲۵۵.۲۵۵.۲۵۵.۲۵۵ برای Broadcast ( انتشار عام ) استفاده می گردد.
از همرامی شما صمیمانه سپاسگزازیم.امیدواریم این مقاله برایتان مفید واقع شود.

بازدید : 106 تاریخ : یکشنبه 05 شهریور 1396 زمان : 12:36 نویسنده : فراتکنو نظرات (0)

امروز با مقاله ای دیگر از سایت دستگاه حضور غیاب فراتکنو در خدمت شما هستیم تا با راه کار های اصلاح و برخورد با کارمندان بی انضباط بیشتر آشنا شویم.در ابتدا اگر بخواهیم به شباهت رابطه ی بین کارمندان و مشتریان اشاره کنیم ،کارمندان در جایگاه خود بـه عـنـوان نـوع دیـگری از مشتری یا همان خریدار تعریف می شوند.شاید این صحبت بر ایتان عجیب باشد ولی تفاوت یک کارمند با خریدار در این است که شـمـا یـک موقعیت شغلی را به آن ها می فروشید. به هر حال این کار هم در نوبه خود نوعی تجارت است. فرض کنید زمینه کاری شما اتوماسیون اداری است و می خواهید یک دستگاه حضور غیاب را بفروشید، همان طور که ارتباط طولانی و خوب  با یک مشتری ثابت، می تواند سود خوبی به شما برساند با کارمندان هم همین مسئله صدق می کند که هر چه بهتر با آن ها کنار بیایید در نتیجه معامله بهتری نیز خواهید داشت.
اما در این بین کارمندان بی انضباطی وجود دارند که شاید کمی برایتان مشکل ساز شوند که اگر وب سایت فراتکنو را دنبال کرده باشید در مقاله ای مجزا درباره ی کارمندان مشکل ساز مقاله ای مطرح شد در این قسمت می خواهیم راه کار هایی را برای مقابله با کارمندان بی انضباط و بی مسئولیت را برایتان بیان کنیم.

راه حل بی انضباطی و بی مسئولیتی کارمندان :

۱-در قدم اول باید این مسئله را در نظر داشته باشید که گاهی اوقات مشکل از نوع مدیریت است که باعث بی مسئولیتی کارمندان می شود که قطعا اگر این بی مسئولیتی و بی انضباطی کارمندان ادامه یابد نمی توانید کار را پیش ببرید. بنابراین برای بهبود شرایط کاری باید خوب فکر کنید مشکل از کجاست؟ مشکلات کاری را سعی کنید در محیط کاری با بحث و گفت و گو با کارمندان به صورت مودبانه و دوستانه حل کنید. این راه حل مناسبی برای بهبود اوضاع کسب و کار شما خواهد بود. در ضمن این نکته را در نظر داشته باشید که مشکل از جانب شما نباشد و مدیریت شما از کم و کاستی هایی برخوردار نباشد که باعث بی انضباطی یا بی مسئولیتی کارمندان شود.
۲- روش ها و راهکار های گوناگونی در زمینه مدیریت منابع انسانی در محیط کار وجود دارد. از جمله آن ها، ارزیابی عملکرد کارکنان می باشد که به نوبه خود بسیار حائز اهمیت و در خور توجه است. به همین دلیل کمی دقیق تر باید به این موضوع بپردازیم. برای رسیدن به یک عدالت در نحوه سنجش عملکرد کارکنان، در هر سطحی باید ارزیابی دو طرفه و دوستانه یعنی مدیران از کارکنان خود و کارکنان از مدیران و رواسای قسمت خود صورت گیرد. این روش می تواند مناسبات بین آنها را بهبود ببخشد و نظر کارکنان نسبت به مدیریت را تغییر دهد. در واقع با پیگیری مسئولیت ها دلیلی وجود ندارد که شخصی از کار های موظف شده به او کناره گیری کند یا برای آن کار انجام نشده توجیحی داشته باشد.
۳- یکی دیگر از روش های کنترل نظم و از بین رفتن بی تفاوتی، تقسیم قدرت و اجازه دادن به کارکنان برای تصمیم گیری بر اساس سطح مسئولیت آن ها می باشد که موجب همکاری و مشارکت کارکنان در پیشرفت مجموعه و سازمان، به سمت هدف های شرکت می باشد. مشارکت کارکنان در بعضی از تصمیم گیری ها باعث کاهش اختلاف در نظرات و همچنین باعث نزدیک تر شدن نظرات مدیران و کارکنان می شود. مشارکت در تصمیم گیری باعث می شود که انگیزه هر شخص با توجه به صحبتی که مطرح شده برای انجام کار بهتر افزایش پیدا کند و ارزیابی عملکرد کارکنان با دقت بیشتری انجام شود. در کل با تقسیم منظم مسئولیت ها بین مدیران و کارمندان انگیزه کاری بیشتر می شود.
۴- اکثر افراد بی مسئولیت و راحت طلب در پی یافتن راهى مناسب براى پیاده سازی طرز تفکر خود هستند. لذا این افراد مشاغلى را انتخاب مى‏کنند که ممکن است موقتى و شاید کوتاه باشد زیرا در جستجوی موقعیتى هستند که بتوانند خود را مجدد مورد ارزیابى قرار دهند تا شغلى راحت و بى دردسر برمى گزینند و در پى مشاغل کم زحمت هستند تا فرصت خیال پردازی هاى خود را نیز داشته باشند. بنابراین توجه داشته باشید مشاغل خاصى هستند که بدون شک پس از مدت کوتاهى کارمند از کار دلسرد مى‏کنند،اما کارکنانى هم هستند که از انجام همان کار لذت مى‏برند ، پس مسئله اصلى در قسمت انتخاب افراد درست و متناسب باشغل شما بسیار مهم می باشد.
امیدوارم این مقاله که از وب سایت حضور و غیاب فراتکنو که با موضوع کارمندان بی نظم و بی مسئولیت مطرح شد برایتان مفید واقع شود.

 

 

بی نظمی و بی مسئولیتی کارمندان

بازدید : 58 تاریخ : پنجشنبه 26 مرداد 1396 زمان : 11:09 نویسنده : فراتکنو نظرات (0)
مشخصات فنیمقادیر
نحوه شناسایی ۲.۸ اینچ با منوی فارسی و قابلیت نمایش عکس پرسنل
ظرفیت اثر انگشت ۱۰۰۰
ظرفیت کارت ۱۰۰۰
ظرفیت چهره ۲۰۰
ظرفیت تردد ۸۰۰۰۰
نوع کارت ID Card | 125KHz
صدا سخنگوی فارسی
سیستم عامل لینوکس
ارتباطات TCP/IP | USB
منبع تغذیه DC ۵V۲A
زمان تشخیص کمتر از ۰.۵ ثانیه
دمای استاندارد عملکرد ۰ درجه الی ۴۵ درجه سانتیگراد
رطوبت استاندارد عملکرد ۲۰% الی ۸۰%
ابعاد ۱۶۲x72x14 mm
سایر قابلیت ها

شناسایی از طریق چهره - اثرانگشت -کارت و رمز عبور

 

 

توضیحات دستگاه حضور و غیاب مدل UF100 :

دستگاه حضور غیاب UF100 جزء جدید ترین و کامل ترین دستگاه حضور غیاب می باشد.نحوه ی عملکرد دستگاه به این شکل است که قابلیت ثبت تردد برای پرسنل ،کارکنان و… از طریق چهره ، اثر انگشت ، کارت و رمز عبور فراهم می باشد.اصطلاحا این مدل دستگاه با این مدل قابلیت ها به سری iFace معروف هستند با این تفاوت که خروجی رله هم داشتند که برای محیط های کوچک چندان کاربردی نداشت.دستگاه حضور و غیاب UF100 سری جدید همین دستگاه ها با اندازه ی کوچک تر و در ظاهری شکیل می باشد که به سری UFace معروف هستند.سنسوری که در این مدل دستگاه حضور و غیاب به کار رفته است از نوع سنسور نوری ضدخش می باشد که سرعت شناسایی آن در کمتر از ۰.۵ ثانیه تردد را ثبت و ذخیره می کند.سنسور دوربینی که در این مدل به کار رفته است کمترین خطا را دارد که بعد از هر تردد عکس شخص را نمایش می دهد و همچنین قابلیت ثبت تردد افراد از طریق کارت و رمز عبور  فراهم می باشد.همراه این دستگاه دو نرم افزار است که امکان گزارش گیری و چاپ فیش حقوقی را دارد .یکی دیگر از مزیت های این دستگاه امکان استفاده ی ترکیبی از سنسور ها می باشد که معمولا برای جاهای امنیتی کاربرد بیشتری دارد.راه های ارتباطی بین دستگاه و کامپیوتری که نرم افزار روی آن نصب می شود از طریق USB  و شبکه می باشد .قاعدتا با تکنولوژی جدیدی که در این دستگاه حضور غیاب تعبیه شده کار را برای شما آسان کرده و الزاما نیاز به کابل کشی نمی باشد و دستگاه می توانید در هر مکانی نصب شود و شما به راحتی تخلیه اطلاعات را انجام دهید.اگر نیاز شما دستگاهی کامل  و با دو قبلیت مهم اثر انگشت و تشخیص چهره با قیمت مناسب می باشد یا اگر محیطی صنعتی و کارگاهی دارید که امکان دارد اثر انگشت پرسنل گاهی اوقات زخمی و یا کثیف باشد ما دستگاه حضور و غیاب UF100 را به شما پیشنهاد می دهیم.

 

همراه با نرم افزار حضور غیاب رایگان و حقوق و دستمزد رایگان

 

بازدید : 66 تاریخ : پنجشنبه 19 مرداد 1396 زمان : 9:59 نویسنده : فراتکنو نظرات (0)

امروز با مقاله ای دیگر از وب سایت دستگاه حضور و غیاب فراتکنو در خدمت شما هستیم تا با موضوع  نهادینه کردن نظم و انضباط در زندگی و سرعت بخشیدن به کار با دستگاه حضور و غیاب بیشتر آشنا شویم.در دنیای امروز زندگی بیشتر افراد پر از مشغله و استرس زندگی و کاری می باشد. خیلی از روز ها فکر می کنیم آن قدر سرمان شلوغ است که به خیلی کارها و وظایف نمی رسیم و کنترل زندگی شخصی و کاری مان را نداریم. مشغله های اجتماعی، خانواده و …، و خیلی چیزهای دیگری که ناچار باید برایشان راه حل مناسبی پیدا کنیم. به این موضوع فکر کنید حتی زمانی که چندان میلی برای انجام آن کارها نداشتید اگر نظم و انضباط لازمه ی کار خود می کردید می توانستید تمام وظایف را به بهترین شکل انجام دهید

خب در ادامه می خواهیم با راه حل های نظم و ایجاد راهکار های مناسب بیشتر آشنا شویم:

زندگی تان را عالی بسازید

اگر تلاشتان این گونه باشد که هر روزتان بهتر از روز قبل باشد، این روش به مرور زمان برای شما یک عادت می شود و به طور اتوماتیک پیشرفت می کنید و این تغییر در زندگی را فقط با استمرار و گذر زمان متوجه می شوید. به افراد موفق دور اطرافتان کنید سعی کنید سبک تفکر و روند کارهای روزانه ی آن ها را متوجه شوید. اگر دقت کنید همه ی این افراد یک ویژگی مشترک دارند: زندگی شان را عالی می سازند.

“نه” گفتن را یاد بگیرید

قطعا اگر مسئولیت های زیادی را از دوستان یا آشنایان قبول کنید از رسیدن به هدف های اصلی تان باز می مانید. هر بار که کسی از شما درخواستی می کند با خود فکر کنید و ببینید آن درخواست به پیشرفت شما کمک می کند یا خیر، اگر در راه رسیدن به هدفتان کمکتان می کرد، قبول کنید. در غیر این صورت یک «نه» بگویید و به هیچ وجه خود را در تنگنا رودرواسی قرار ندهید. جرات “نه” گفتن مودبانه با تمرین به دست می آید.

نظم را در کار خود بکار ببرید

یکی از مواردی که باعث سرعت و پیشرفت شما در کار و زندگی تان می شود مطمئنا نظم خواهد بود سعی کنید هر چیزی را در جای خودش حفظ کنید. بدانید نیازهایتان چیست، چه کاری می‌خواهید انجام بدهید و چه زمانی قرار است انجامش بدهید.از ابزار هایی که به کارتان سرعت می دهد استفاده کنید به عنوان مثال برای حضور و غیاب به موقع پرسنل در محل کار می توانید از دستگاه حضور و غیاب استفاده کنید. با این کار هم سرعت هم نظم بهتری را برای حضور و غیاب پرسنل در نظر گرفتید.


راهکار پیشرفت نظم در زندگی و کار

راحت ببخشید

یقینا در زنگی شما کسانی که باعث ناراحتی تان شده اند یا شاید خودتان از کرده خود پشیمان باشید پس دیگران و خودتان را ببخشید و در مسیر رسیدن به اهداف تان پیش روید. لازم نیست بخاطر یک اشتباه دائم خودتان را سرزنش کنید. فقط کافی است از آن عبرت گرفته و دیگر تکرارش نکنید و یکبار برای همیشه از آن بگذرید. اگر این کار را نکنید در همه ی مراحل زندگی تحت تاثیر آن رفتار خواهید بود

تحمل سختی را بالا ببرید

کارآفرین و روانشناس Tasha Eurich درباره ی تمحل سختی ها این گونه است: ” زمانی که چیز جدیدی را تجربه می کنیم باعث تحریک خلاقیت ما شده و حافظه ی ما را قوی تر می کند. سختی باعث رشد، تغییر و آموزش شخص می شود. ”
مطمئن باشید برای رسیدن به هدفتان و برای آن که موفقیت خود را ببینید حتما سختی هایی را متحمل خواهید شد و این امر اجتناب ناپذیر است. شک نکنید تحمل این سختی ها شما را بزرگ تر از قبل می کند.

بازدید : 42 تاریخ : شنبه 07 مرداد 1396 زمان : 12:11 نویسنده : فراتکنو نظرات (0)

دستگاه حضور و غیاب مدل F300 یکی از بهترین، پرفروش ترین و محبوب ترین دستگاه های شرکت فراتکنو می باشد. این دستگاه در رنج میانی دستگاه ها قرار دارد و متناسب با مجموعه ها و شرکت های مختلف می باشد.البته ما این مدل دستگاه حضور و غیاب اثر انگشتی را به مجموعه های کارگاهی که با دست سروکار دارند (در صورتی که دست آن ها صاف یا کثیف می شود) پیشنهاد نمی کنیم.این دستگاه امکان ثبت تردد از طریق اثر انشگت، کارت بدون تماس و رمز عبور را برای شما فراهم می کند.به این روش که در زمان ورود پرسنل یا افراد به مجموعه بدون نیاز به زدن کلیدی انگشت تعریف شده ی خود را روی سنسور دستگاه گذاشته تا تیک سبز را روی صفحه نمایش مشاهده کنند و برای خروج نیز به همین صورت انجام می شود.



سنسوری که در این مدل دستگاه حضور و غیاب اثر انگشتی به کار رفته است از نوع سنسور نوری ضدخش می باشد که در صورتی که اثر انگشت به خوبی تعریف شده باشد در کمتر از ۰.۵ ثانیه تردد را ثبت و ذخیره می کند.همراه این دستگاه دو نرم افزار است که عملیات پردازش و محاسبات تردد ها را انجام می دهد .برای ارتباط بین دستگاه و نرم افزار دو راه مختلف پورت شبکه و پورت USB وجود دارد که روش دوم کار را برای مشتریان بسیار آسوده می کند و نیازی عملیات کابل کشی و داکت کشی ندارد.یعنی دستگاه می توانید در هر مکانی نصب شود و شما به راحتی تخلیه اطلاعات را انجام داده و برای متصدی نرم افزار ارسال کنید.دیگر مزیت این دستگاه امکان تعریف سطح دسترسی برای افراد مختلف می باشد یعنی شما به راحتی می توانید مشخص کنید که چه شخصی به منو ها دسترسی داشته باشد و یا این که شخصی فقط بتواند عملیات تخلیه را انجام دهد.همچنین امکان تعریف هر ۱۰ انگشت برای افراد وجود دارد تا در صورت زخم شدن یا … بتوانند با انگشت دیگری تردد خود را ثبت کنند.

 

همراه با نرم افزار حضور غیاب رایگان و حقوق و دستمزد رایگان

بازدید : 52 تاریخ : شنبه 31 تیر 1396 زمان : 12:36 نویسنده : فراتکنو نظرات (0)

توضيحات دستگاه حضور و غياب مدل f400 : (همراه با نرم افزار حضور غياب رايگان و حقوق دستمزد)

با گذشت زمان و پیشرفت تکنولوژی در دنیای امروز دستگاه حضور و غیاب جایگزین ورود و خروج های دستی شده است. با وجود دستگاه حضور و غیاب افراد به راحتی تردد خود را ثبت می کنند و نیازی به برگه های ثبت تردد و محاسبات دستی و دشوار نیست.همچنین امکان تقلب و ثبت ساعت به صورت دلخواه برای پرسنل وجود ندارد.در واقع امکان خطا و ناحق شدن حقوق کسی با آمدن آن کمتر شده و باعث سهولت و صرفه جویی در زمان مدیران شده است.

دستگاه حضور و غياب

دستگاه حضور و غیاب اثر انگشتی که در تصویر مشاهده می کنید مدل F400 فراتکنو است که یکی از محبوب ترین دستگاه حضور و غیاب شرکت فراتکنو می باشد.در این دستگاه قابلیت شناسایی از طریق اثر انگشت ، کارت بدون تماس و رمز عبور تعبیه شده است. بدین صورت که پرسنل می توانند از طریق یکی از روش های بالا تردد ورود، خروج، مرخصی یا ماموریت خود را ثبت کنند.شما می توانید برای هر شخص ۱۰ اثر انگشت را تعریف کنید که اگر به هر دلیل (کثیفی انگشت،زخم شدن انگشت و …) شخص نتوانست با یکی از انگشت ها تردد بزند با انگشت دیگر انجام شود.روی این دستگاه برای هر شخص یک کد کاربری در نظر گرفته می شود که فقط مخصوص خود همان شخص است.راه های ارتباطی بین دستگاه و نرم افزار حضور و غیاب علاوه بر پورت شبکه که با یک کابل بین دستگاه و کامپیوتر وصل می شود می توانید از طریق USB و بدون نیاز به کابل کشی انتقال اطلاعات را انجام دهید.این دستگاه دارای سخنگوی فارسی و سیستم عامل لینوکس می باشد.در هر بار تخلیه اطلاعات شما می توانید بازه ی زمانی دلخواه را انتخاب کنید تا یک نسخه ی کپی از تردد پرسنل برایتان ارسال شود.یکی دیگر از مزیت های این دستگاه قابلیت آپلود عکس پرسنل می باشد تادر زمان ورود خروج تصویر شخص روی LCD دستگاه نمایان شود.همچنین تمام منو های آن فارسی می باشد تا به راحتی هر شخصی بتواند با دستگاه کار کند.مزیت دیگر مهم این دستگاه امکان تعریف مدیر می باشد تا هر شخصی بجز مدیر نتواند به منو های آن دسترسی داشته باشد.

بازدید : 72 تاریخ : شنبه 24 تیر 1396 زمان : 12:52 نویسنده : فراتکنو نظرات (0)

همان طور که همه می دانید افراد از لحاظ شخصیت ، شیوه برخورد و منش زندگی با هم متفاوتند. نیاز های افراد وارزش‏هایشان نیز با یکدیگر فرق دارد.پس این طور می توان گفت که برای هر کارمند شیوه ی برخورد خاصی را باید در نظر بگیریم. یک مدیر لایق و موفق به کارمندان خود باید این طور بنگرد که هر شخص مانند خود ما دارای ضعف ها و ایراداتی می باشد که باید برای رفع این معایب ابتدا در خودمان سپس در کارمندان، تا حد امکان تلاش کنیم.امروز با مقاله ای دیگر از سایت دستگاه حضور و غیاب فراتکنو در خدمت شما هستیم تا راهکار های این نوع مشکلات را با هم مرور کنیم.
معمولا کارمندان مشکل ساز آسان ترین راه برای اعلام مخالفت خود را در شیوه کارکردن و رفتار خود اعمال می کنند. گاهی اوقات هم افراد به صورت ناخودآگاه و بدون هیچ قصدی این رفتار ها را انجام می دهند.

۱-درست رفتار کنید

اکثر مدیران، بیشتر زمان کاری و یا حتی زمان زندگی خود را صرف فکر کردن راجع به کارمندان مشکل ساز و شاکی بودن از کارمندانی که وظیفه خود را درست انجام نمی دهند می کنند و هیچوقت کمکی نمی کنند تا رفتار اینگونه کارمندان را تغییر دهند. مدیر موفق در برابر هر عملی که کارمندش انجام می دهد ابتدا خوب فکر می کند که از کجا شروع شده و متناسب با آن با رفتار آن شخص عکس العمل نشان می دهد.

۲- دلایل اصلی مشکل را پیدا کنید

واقعا با تمرکز کامل به حرف های این افراد گوش دهید. صبور، مثبت و بی‌طرف باشید و با چند مورد یا چند کلام هم صحبت شدن تصمیم گیری یا قضاوت نکنید. سوال خود را به صورت کلی و دقیق بپرسید تا پاسخ یک کلمه ای دریافت نکنید.گاهی نتیجه‌گیری از این صحبت ها بسیار ملایم و با سرعت کمتری اتفاق می‌افتد و گاها ممکن است برای حل یک مشکل نیاز به جلسات متعددی باشد.در میان این صحبت ها نیز ما خود رشد کرده و برای موضوعات واقف می شویم.

۳-خودتان مشکل را چک کنید

همیشه واقعیت‏ها را در نظر بگیرید و به شایعه و غیبت ها بی اهمیت باشید.سعی کنید حرف دیگران روی شما تاثیری نداشته باشد زیرا فردی که شایعه پراکنی ‏می‏کند خودش نیز به نوبه خود، کارمندی مشکل ساز است.
اگرشما خودتان چیزی را ندیده‏اید یا اطلاعات کافی از آن مشکل ندارید، بیشتر بررسی کنید. دقت کنید خود شما بخشی از مشکل نشوید، زیرا زمانی که مدیری به طور کامل از مشکلات آگاهی پیدا می کند دیگه آرام و صبور بودن مشکل تر است.

۴-مقاوم باشید

اگر واقعا یک مشکل آن قدر عمقی و بزرگ است و فکر شما را آزرده می کند، پس هیچوقت با آن مشکل نیایید. فرض کنید، کارمندان شما موظفند در تایم خاصی با دستگاه حضور و غیاب اثر انگشتی تردد ورود و خروج خود را ثبت کنند و فردی هیچ یک از روز های ماه تردد را ثبت نمی کند(با آن که شما بار ها یادآوری و تذکر داده اید) و آن شخص همیشه شاکی هست که حقوق من درست محاسبه نمی شود، شما حق دارید به طور جدی تری با این فرد برخورد کنید.

۵- ارزیابی کنید

در ابتدا باید به این قدرت برسیم که بدانیم کی و کجا به این رفتار کارمندان واکنش نشان دهیم.. گاهی لازم است که سریع اقدام کنید تا وضعیت خراب تر نشود در غیر این صورت بهتر است قبل از هر واکنشی‏ راجع به آن خوب تمرکز و فکر کنید.گاهی کارمندان به دلیل اسـترس‏های شغـلی و زندگی شخصی شان مشکل ساز می‌شوند و اساسا مشکل ساز نیستند. به عنوان مثال زمانی که کارمندی از دیگری شکایت یا بی احترامی می کند باید فورا جلوگیری کرد تا مشکل حادتر نشود.

۶- رسیدن به راه حل خوب

نتیجه نهایی در مواجهه با کارکنان مشکل‏ ساز، رسیدن به راه‌حل توافقی است که رضایت شما و کارمند را جلب کند و می‏دانید این گونه مشکلات ادامه دارد تا زمانی که طرفین به یک تعامل برسند. کارکنان لازم دارند بدانند چه رفتارهایی صحیح و چه رفتارهایی نامطلوبند. بیان مشکلات به صورت شفاف از سوی مدیر (متناسب با شخصیت و عملکرد کارمند) همیشه مفید است. پس مطمئن باشید کارکنان این شفاف سازی به صورتی که به کسی بی احترامی نشود را دنبال می کنند و شما نیز راحت تر می توانید تصمیم گیری کنید.

 

موفق و ناموفق ها

بازدید : 94 تاریخ : شنبه 17 تیر 1396 زمان : 16:58 نویسنده : فراتکنو نظرات (0)

کسی که مدیریت یک اداره ، مجموعه و یا مدرسه را به عهده دارد باید تمامی صفات ممتاز و نکات مثبت را نسبت به سایر افراد داشته باشد. در همه ی تمدن های بشری در طول زمان های مختلف این یک اصل پذیرفته شده است که مردم یک مدیر سالم، درستکار، راستگوی و پای بند به قانون را می پسندند. در دنیای امروز ، مدیریت یک علم رو به رشد به شمار می رود که نیاز به یاد گیری می باشد. برای تشخیص چنین فردی چه چیزی مورد نیاز است و چطور می توان این فرد را از دیگران تشخیص داد؟
امروز از وب سایت فراتکنو در خدمت شما هستیم تا ۵ ویژگی مهم را برای یک مدیر موفق در بهبود مجموعه می تواند موثر باشد را با هم بررسی کنیم.

برقراری نظم در مجموعه

یکی از مهارت هایی که مورد نیاز یک مدیر موفق می باشد این است که توانایی برقراری نظم در مجموعه را داشته باشد.یک مدیر لایق باید بتواند با توجه به جو عمومی مجموعه و بدون آن که تشنجی به وجود بیاید ورود و خروج پرسنل را کنترل کند. برای سرعت عمل در کار می توان از ابزار های مختلف نیز بهره گرفت به عنوان مثال با یک دستگاه حضور و غیاب اثر انگشتی ارزان هم می توان ورود و خروج را به طور دقیق بررسی کرد و هم این که می توان از زمان به طور مفید تری استفاده کرد.

انتقادپذیری و صبوری مدیران

مدیران در عین حال باید به کارمندانشان فرصت دهند که در یک فضای سالم و مؤدبانه ، نقدهای خود را مطرح کنند.کسی که مدیریت یک مجموعه را بر عهده می گیرد ، باید بداند که در هر مجموعه ای از یک کلاس درس تا اداره ی یک کشور همواره درباره اش انتقاد وجود خواهد داشت. کسی که تحمل انتقادات افراد مختلف را ندارد ، اساساً نباید وارد فاز مدیریتی شود و اگر کسی بخواد تمام انرژی اش را صرف مقابله با افراد کند مسلما از وظایف اصلی اش باز می ماند.

ارزیابی دوره ای

یک مدیر خوب باید مانند یک ناخدا دائما تمام کشتی و مسیر را زیر نظر داشته باشد که آیا کشتی تحت مدیریت او در مسیری که تعیین شده پیش می رود یا خیر؟ این که ارزیابی دوره ای در چه بازه زمانی (روزانه ، هفته ای ، ماهانه ) انجام گیرد ، بستگی به نوع کارتان دارد ولی آنچه مسلم است این که مدیریت بدون ارزیابی دوره ای ، راندن در تاریکی است. گاهی با یک ارزیابی متوجه می شویم که مسیر اشتباه است و یا با یک اصلاح کوچک سود دهی کشور بسیار بالاتر می رود.

راستی و صداقت

یکی از مواردی که باید قابل توجه باشد صداقت با کارمندان و راستگویی می باشد. زیردستان اغلب از مدیرانی را می پسندند که صادق و قابل اطمینان باشد. پذیرا بودن و خلوص از مهم ترین مواردی است که اغلب زیردستان از آن تقدیر می کنند و دوست دارند که مدیر آنان دارای این دو ویژگی باشد. راستی و صداقت مدیر باعث گسترش روابط زیردستان با وی و برخورد صمیمی و در نتیجه مدیریت اثربخش می شود.

از اشتباه کردن پرسنل نترسید

احتیاط کنید که پرسنل را از اشتباه کردن نترسانید. در این صورت کارمندان به مرور زمان تمایلی به تصمیم گیری شخصی ندارند چون ممکن است اشتباه کنند و دائما خود را با شما چک می کنند.در ظاهر شاید این از نظر شما خوب باشد ولی با این کار هیچ جای پیشرفتی برای آن ها باقی نمانده و کلی از زمان خود را باید صرف رسیدگی به ریز کارهای پرسنل کنید..به آنها اعتماد کنید و حاشیه خطایی برایشان در نظر بگیرید.
5 ویژگی مدیران موفق

 

نتیجه گیری
در کنار موارد بالا به این نکته دقت کنید که از ابزار ها برای مدیریت مجموعه خود استفاده کنید. به عنوان مثال برای برقراری نظم می توان از دستگاه حضور غیاب استفاده کرد شما با کمی هزینه با خرید یک دستگاه حضور و غیاب ارزان می توانید از شر کاغذ های حضور و غیاب و محاسبات آن خلاص شوید یا برای نظم دادن به کار ها از یک مشاور برنامه ریز خبره استفاده کنید تا با نگاهی کلی به مجموعه شما بهترین راهکار ارائه شود و برای فروش موثر تر از یک کارشناس فروش قوی تر استفاده کرد زیرا بخش سوددهی را همین بخش فروش برای ما انجام می دهد.
امیدوارم این مطلب نیز برای شما مفید واقع شود و با بکار گیری این موارد به پیشرفت روز افزون مجموعه و شرکت خود کمک کنید.

بازدید : 106 تاریخ : شنبه 10 تیر 1396 زمان : 18:11 نویسنده : فراتکنو نظرات (0)

چگونه غیبت را در محل کار اندازه گیری نماییم

به عنوان یک مدیر و کارفرما، شما نیاز به توسعه راه برای پیگیری کارکنان دارید تا اطمینان حاصل شود که شما در حال حفظ بهره وری و کارایی در کسب و کارتان هستید. یکی از موضوعاتی که می تواند اثر منفی داشته باشد غیبت مکرر است، خواه به علت سرما خوردگی پی در پی یا کارهای شخصی. غیبت مکرر عملیات را مختل نموده و سود و زیان (جمع کل درآمد شرکت که در گزارش سالیانه ذکر می‌شود و سود هر سهم برحسب آن تعیین می‌گردد)[۱] را تحت تاثیر قرار می دهد. یک فایل صفحه گسترده کامپیوتری که لیست تمام کارکنان را در کسب و کار خود و یا در شرکت خود داشته باشید، ایجاد نمایید. علاوه بر نام کارکنان، ستونی برای ثبت تعداد روزهای غیبت به دلایل معمول مانند دلایل شخصی، بیماری، شرایط اضطراری و یا دلایل دیگر داشته باشید. یک ستون اضافی دیگر داشته باشید که یادداشت هایتان را اضافه نمایید و یا نظرتان را در مورد کارکنان اضافه نمایید. در مورد میزان غیبت هایی که تصور می کنید غیر قابل قبول هستند، تصمیم بگیرید. به عنوان مثال یک نرخ غیبت ۵ درصدی در طول سال یا دوره می تواند دلیلی برای هشدار باشد اما شما می توانید تصمیم بگیرید که غیبت ۱۵ درصدی بایستی رسیدگی شود یا زمانی که غیبت به ۱۵ درصد رسید باید رسیدگی شود. اطلاعات شخص غایب را در پایان هر فصل یا سال در صفحات کاری کامپیوتر خود حساب نمایید (یا هر چند بار که به حساب کارمندها رسیدگی می نمایید) را تعداد روزهای کاری در سال یا دوره را بر مقدار کل روزهای غایب برای به دست آوردن میزان غیبت تقسیم نمایید.امروزه با دستگاه حضور غیاب به راحتی می توان این محاسبات را انجام داد. شما می توانید هنگام محاسبه، غیبت هایی را که کارمند برای روزهای بیماری یا روزهایی برای کار شخصی مرخصی گرفته اگر شرکت این تعداد مرخصی را مجاز اعلام کرده است، حذف نمایید. پایین لیست را هم بررسی نمایید اگر کارمند بیش از حد مجاز در مرحله قبلی غیبت داشته است. در جلسات بازخورد بعدی در مورد غیبت بیش از حد با هر یک از کارمندان خوب بحث نمایید. قبل از انجام هر عملی بر اساس اطلاعاتی که به دست آورده اید در مورد علت این که غیبت داشته و سر کار نیامده اطلاعات بیشتری به دست آورید. برای مثال شرکت حقوقی کانادا لاوری، د بیلی توصیه می کند که قبل از تصمیم گیری برای اخراج[۲] اول تمام مراحل را برای بهبود حضور کارمند ثبت نماید (بررسی سابقه). اگر شما می خواهید سابقه شخص را در شرکت یا اداره در مورد غیبت به دست آورید از میزان غیبت میانگین بگیرید. برای به دست آوردن میانگین ابتدا تعداد کل کارمندان را به دست آورده و تقسیم بر مقدار غیبت ها کنید. فن آوری بیومتریک [۳]سیستمی است که اجازه می دهد شما می توانید افراد را بر اساس ویژگی های منحصر به فرد، مانند صدا، تشخیص اثر انگشت و شناسایی عنبیه شناسایی نمایید. اگرچه تکنولوژی هنوز نسبتا جدید است، بسیاری از شرکت ها شروع به استفاده از آن برای شناسایی و ردیابی کارکنان می نمایند. این مراحل را برای یادگیری استفاده از فن آوری بیومتریک دنبال کنید. تصمیم بگیرید برای چه می خواهید از تکنولوژی بیومتریک استفاده نمایید. بسیاری از تجارت ها از آن استفاده می کنند تا با زمان و حضور و غیاب همگام باشند در حالی که سایر تجارت ها از آن برای افزایش امنیت استفاده می کنند. تعیین کنید که از کدام مورد می خواهید استفاده نمایید: صدا، تشخیص اثر انگشت و شناسایی عنبیه. تشخیص عنبیه و شناسایی صدای گران تر هستند زیرا آنها نیاز به تجهیزات بسیار حساس تر دارند. تشخیص اثر انگشت از ساده ترین فن آوری استفاده می کند و معروفترین نوع در انتخاب تجاری است چرا که برای اجرا فقط به ۴۰۰ دلار نیاز دارد. فروشندگان بیومتریک را جهت پیدا کردن بهترین قیمت و بهترین شرایط خدمات به مشتریان تحقیق کنید. ساده ترین مکان برای پیدا کردن این فروشندگان به صورت آنلاین است و بسیاری از آنها طیف وسیعی ازتعاریف محصولات قیمت و ضمانت نامه های مختلف را ارائه می دهند.این تکنولوژی در دستکاه حضور و غیاب اثر انگشتی ارزان نیز به کار رفته است.این تکنولوژی در دستکاه حضور و غیاب اثر انگشتی ارزان نیز به کار رفته است. سیستم بیومتریک خود را راه اندازی نمایید در سیستم های تشخیص عنبیه و شناسایی صدا شما نیاز به فروشنده خواهید داشت تا با شما راه اندازی را انجام دهد. اگر شما سیستم نوع اثر انگشت را انتخاب نمایید حداکثر سیستم هایی را خواهید یافت که با میکروسافت آفیس سازگار هستند و تکنولوژی آن آسان بوده مراحل ساده ای دارد که می توانید خودتان آن را راه اندازی نمایید. امنیت را به حداکثر رسانید، نظارت بر حضور و غیاب کارکنان داشته باشید و هزینه های کسب و کار خود را ساده نمایید. اگر شما از فن آوری بیومتریک استفاده می نمایید در خواهید یافت که فراتر از هزینه اولیه بالا آسانترخواهید توانست اطلاعات مربوط به غیبت، مسائل امنیتی و ردیابی اطلاعات مربوط به این نواحی مهم را حفظ کنید.

بازدید : 40 تاریخ : سه شنبه 30 خرداد 1396 زمان : 12:44 نویسنده : فراتکنو نظرات (0)

انواع دستگاههای بیومتریک

کلمه بیومتریک اشاره به تکنولوژی‌هایی دارد که با استفاده از مشخصات خاص انسان(مخصوصا، ویژگی‌های بیولوژیکیکه برای هر فرد منحصر به فرد هستند) برای تشخیص هویت یک شخص، یا دسترسی به مناطق امن بکار می‌رود. دستگاه‌های مختلف از این نوع به صورت جدی بعد از ۹/۱۱ شروع به توسعه کردند و از آن زمان به بعد به رشد محبوبیت خود ادامه داد.

اسکنر انگشتنگاری

در این دستگاه، اثر انگشتان یک شخص بطور موضعی اسکن می‌شود، سپس این تصاویر با الگوهای ذخیره شده قبلی مقایسه می‌شود. این روش در مورد ویژگی‌های ساختاری اثر انگشت انسان به منظور ایجاد درجه دقت ۹۹درصد به شمار می‌رود که دستگاه حضور و غیاب همین عملکرد را دارد.

اسکنر شبکیه

تکنولوژی شبکیه با بهرگیری از عروق خونی کوچک در بخش انتهایی چشم به منظور شناسایی و مقایسه تصویر موضعی با اطلاعات ذخیره شده قبلی مورد استفاده قرار می‌گیرد. در مورد این تکنولوژی، دقت شناسایی نیز در ۹۹‌‌اُمین صدک است.

تشخیص چهره

این سیستم علاوه بر چشم، برای سرتاسر ساختار جمجمه، بینی و موقعیت دهان اعمال می‌شود، و از طریق مقایسه مشخصات آنها با اطلاعات متریک که از قبل ذخیره شده، برای تایید هویت بکار می‌رود. صحت و درستی این روند تا حدودی کمتر از دقت اسکن اثرانگشت یا شبکیه است، چون که تصویرسازی موضعی می‌تواند از طریق موقعیت دوربین یا نورپردازی، تاثیر منفی داشته باشد.

تشخیص صدا

برداشت صدا با بهره‌گیری الگوی ضبط از یکسری از دستورات صوتی(گفته شده) صورت می‌گیرد، سپس متعاقبا نتیجه شنیداری محلی را در برابر مشخصات اطلاعات از پیش ضبط شده، مقایسه می‌کند. دقت برای این تکنولوژی بالا است، زیرا مکانیزم ارتعاشی صدای انسان تقریبا واضح‌تر از انگشت‌نگاری است.

تشخیص افراد از طریق ضربهزدن به صفحه کلید

این یکی دیگر از روش‌های تشخیص الگو بر اساس ماهیت ریتمیک عملکرد صفحه کلید است. در این فرایند، موضوع محلی وارد یکسری از ضربات صفحه کلید می‌شود که پس از آن اطلاعات بر مبنای الگوی از پیش ضبط شده، مقایسه می‌شوند. دقت برای این فرایند، امتیاز ۵۰‌امین صدک را پیشنهاد می‌کند، بطوری که این سیستم می‌تواند بصورت مکانیکی از طریق یادگیری تمایلات فیزیکی موضوع مورد نظر به منظور تقلید از ویژگی‌های فیزیکی لازم،”جعل شود“.

بازدید : 159 تاریخ : شنبه 13 خرداد 1396 زمان : 13:50 نویسنده : فراتکنو نظرات (0)

سیستم بیومتریك چیست؟

این زمینه از بیومتریك، در مطالعه ویژگی‌های بیولوژی شخص، دخیل است. خصوصیات بیولوژیكی خاصی از یك انسان می‌تواند، برای تایید هویت فرض شده از یك فرد مورد استفاده قرار گیرد. سیستم‌های بیومتریك، از لحاظ افزایش اهمیت داشتن تامین امنیت برای سازمان‌ها و افراد، محبوبیت به دست‌می‌آورند. سیستم‌های بیومتریك به عنوان ابزارهایی برای تایید یا رد امكان دسترسی فرد به كامپیوتر یا اطلاعات خاص درج شده بر روی كامپیوتر، مورد استفاده قرار می‌گیرند. سیستم‌های بیومتریك نیز برای محدود كردن دسترسی به داخل ساختمان‌های دارای امنیت بالا، یا اتاق‌ها بكاربرده می‌شوند، و برای تشخیص قطعی فرد مظنون توسط مجریان قانون استفاده شده است.

اثر انگشت

برخی از كامپیوترها مجهز به دستگاهی هستند كه نوك انگشت یك شخص را برای تعیین هویت فرد، اسكن می‌كند. هر فرد دارای یك الگوی منحصر به فرد برای اثرانگشتان خود می‌باشد. اسكنرهای اثر انگشت، برآمدگی‌ها و فرورفتگی‌ها، یا الگوی منحصر به فرد از خطوط كه باعث می‌شود تا اثر انگشت فرد ایجاد شود، را ثبت می‌كنند. بعضی از اسكنرهای بیومتریك اثرانگشت، پدهای كوچكی هستند، كه كاربر آنرا بر روی یك یا چند نقطه از انگشتان به منظور اسكن شدن، قرار می‌دهد. برخی از لب‌تاپ‌ها دارای یك شكاف كوچك بر روی بدنه، واقع در نزدیكی صفحه كلید هستند. كاربر با انگشت خود در میان این شكاف ضربه می‌زند، كه این امر باعث می‌شود نوك انگشتان فرد اسكن شود.این تكنولوزی بیومتریك در عملكرد دستگاه حضور و غیاب اثر انگشتی ارزان نیز بكار رفته است.

اسكن چشم

دستگاه‌های بیومتریك چشم، مشابه خواننده بیومتریك اثر انگشت ،چشم فرد را برای تعیین هویتش اسكن می‌كند. دو نوع مختلف از اسكنرهای چشم وجود دارد. نوع اول شبكیه چشم فرد را اسكن می‌كند و الگوهای عروق خونی در داخل شبكیه را آنالیز می‌كند. نوع دوم رنگ و ویژگی‌های الگوی قرنیه چشم را اسكن و آنالیز می‌كند.

تشخیص چهره

برخی از سیستم‌های امنیتی بیومتریك با استفاده از نرم‌افزارهای تشخیص چهره انسان و دوربین‌های فیلم‌برداری دیجیتال، هویت فرد را تایید می‌كنند. یك فرد كه علاقمند به، دسترسی سیستم كامپیوتر می‌باشد می‌تواند صورت خود را از طریق دوربین كامپیوتر اسكن كند. پس از آن كه نرم افزار در كامپیوتر قرار گرفت، ویژگی‌های مختلف صورت، مانند چشم‌ها، بینی، و دهان و همچنین شكل چنین ویژگی‌هایی، تجزیه و تحلیل می‌شود. نرم افزار تشخیص چهره نیز توسط برخی از دولت‌ها كه به دنبال تروریست‌های مظنون هستند، بكار گرفته شده است. دوربین‌های فیلمبرداری قرار داده شده در مكان‌های عمومی، جریان داده‌ها را به كامپیوتر برمی‌گرداند، كه چهره هر شخص را آنالیز كرده و با چهره‌های تروریست‌های مظنون مقایسه می‌كند.

صدا

كامپیوترها مجهز به میكروفون و نرم‌افزار تشخیص صدا هستند، كه قادر است هویت فرد را بر اساس صدای فرد تایید كند. نرم‌افزار تشخیص صدا، ویژگی‌های صوتی فرد، مانند لحن یا فركانس امواج صدای فرد را اندازه‌گیری می‌كند. مانند اثرانگشت، ویژگی‌های صدای فرد برای هر شخص خاصی منحصر به فرد است.

كارت‌های هوشمند

در حال حاضر اكثر دستگاه حضور غیاب این قابلیت رادارند.برخی سیستم‌های امنیتی بیومتریك مستلزم استفاده از كارت هوشمند هستند. كارت هوشمند، كارتی است كه در داخل كارت‌خوان درج شده  است. فرد برای دسترسی به سیستم كامپیوتر یا اطلاعات خاص بر روی كامپیوتر كه همچنان باید برای اسكن از یك بخش از بدن خود به دست آورده شود، و همچنین كارت هوشمند، تلاش می‌كند. كارت هوشمند شامل اطلاعاتی در مورد شخص خواهد بود، یا كاری كه فرد قبلا بر روی یك كامپیوتر انجام داده را ذخیره می‌كند.

بازدید : 91 تاریخ : دوشنبه 01 خرداد 1396 زمان : 13:06 نویسنده : فراتکنو نظرات (0)

امروز با مقاله ای دیگر از وب سایت فراتکنو با عملکرد نرم افزار حضور غیاب رایگان در خدمت شما هستیم تا با تفاوت بین نرم افزار حضور غیاب و  حقوق دستمزد دستگاه حضور و غیاب آشنا شویم.

چرا نرم افزار حضور غیاب؟

شاید برایتان سوال پیش بیاید که با وجود دستگاه حضور و غیاب چه نیازی به نرم افزار می باشد؟مگر دستگاه کافی نیست.در پاسخ چنین می توان گفت که وظیفه ی دستگاه حضور و غیاب اثر انگشتی و یا تشخیص چهره به تنهایی ثبت ساعت تردد پرسنل می باشد و در اکثر دستگاه های  موجود بازار امکان تعریف شیفت کاری بر روی خود دستگاه وجود ندارد و دستگاه فقط ساعتی که کارمندان ورود/خروج، مرخصی و یا ماموریت انجام می دهند ثبت می کند و این وظیفه ی نرم افزار حضور غیاب می باشد که این تردد های ثبت شده را پردازش کند. که نحوه ی عملکرد آن به این گونه است که بعد از این که پرسنل تردد خود را با دستگاه انجام دادند شما می تواند از طریق USB یا شبکه از دستگاه تخلیه اطلاعات بگیرید.به عنوان مثال اگر بخواهید تردد های یک ماه پرسنل را بررسی کنید بعد از این که طی یک ماه پرسنل تردد زدند شما یک فلش USB به دستگاه حضور غیاب وصل کرده و طی مراحلی که در هر دستگاه متفاوت است تردد ها به فلش منتقل می شود سپس فلش را به سیستمی که نرم افزار حضور غیاب فعال می باشد وصل کرده و تخلیه را انجام می دهیم و همچنین شما همین کار را می توانید از طریق شبکه نیز انجام دهید.تا این جا متوجه شدیم که چرا به نرم افزار حضور غیاب در دستگاه حضور غیاب نیاز داریم.حال می پردازیم به تفاوت بین نرم افزار حضور غیاب و حقوق دستمزد

نرم افزار حضور غیاب رایگان

در ابتدا اگر بخواهیم تعریفی خلاصه از تفاوت بین نرم افزار حضور غیاب و حقوق دستمزد داشته باشیم چنین می توان گفت که وظیفه ی نرم افزار حضور غیاب گزارش از تردد پرسنل و وظیفه ی نرم افزار حقوق دستمزد گرد آوری فیش حقوقی می باشد.

شما در نرم افزار حضور و غیاب ابتدا پرسنل را با توجه به کدی که در دستگاه دارند تعریف کرده وارد می کنیم.زیرا دستگاه حضور غیاب و نرم افزار همدیگر را بر اساس کد می شناسند در ادامه الگوی کاری را تعریف کرده یعنی مشخص می کنیم ساعت ورود / خروج پرسنل چه زمانی باشد تا با توجه به این الگو میزان کارکرد ، تاخیر ، اضافه کار و… محاسبه شود و در نهایت طی یک صفحه گزارش برای شما نمایش داده می شود. شما در این نرم افزار می توانید ثبت مرخصی و ماموریت را انجام دهید همچنین می توانید ترددی را به صورت دستی اضافه یا اصلاح کنیم.در ادامه شما می توانید یک خروجی برای نرم افزار حقوق دستمزد داشته باشید

در کل شما در این نرم افزار فقط تخلیه اطلاعات از دستگاه را انجام می دهید و تردد های ثبت شده را بررسی می کنید.شما می توانید نمونه ای از این گزارش را در تصویر زیر مشاهده کنید.

 در نرم افزار حقوق دستمزد شما ابتدا فایل خروجی را بارگذاری می کنید.همان طور که از نام آن پیداست شما در این نرم افزار حقوق پرسنل را محاسبه می کنید.یعنی با توجه به میزان کارکردی و نوع الگویی که داشتند (ساعتی یا روزانه) می توان مشخص کرد حقوق پایه ، اضافه کار و …. با چه مبالغ و ضرایبی محاسبه شود و در انتها یک صفحه از گزارش فیش حقوقی را نشان می دهد که در ادامه نمونه ای از این فیش حقوقی را برای شما آورده ایم.
 تا این جا به طور نسبی با تفاوت بین نرم افزار حضور غیاب و حقوق دستمزد آشنا شده ایم.لازم به ذکر است که نرم افزار های متفاوتی در بازار موجود می باشد. اگر بخواهیم چند نکته را در حین خرید رعایت کنیم به موارد زیر می توان اشاره کرد.
– محیط فارسی و آسان نرم افزار و کاربر پسند بودن آن
– سازگار با ویندوز سیستم شما
– امکان گزارش گیری فردی و گروهی
– امکان ویرایش تردد به صورت دستی
– پشتیبان گیری و بازیابی (backup)
– عدم محدودیت در تعریف پرسنل
– امکان تعریف اگوی کاری به صورت ساعتی و روزانه
– و …
 نکته ی دیگری که در نرم افزار حضور غیاب حائز اهمیت می باشد این است که نرم افزار بعد از مدتی قفل نشود یعنی برای استفاده از نرم افزار نیازی نباشد که حتما مبلغی بعد از یک بازه زمانی پرداخت شود تا بتوان از نرم افزار استفاده کرد.
 فراتکنو کلیه این امکانات فوق را برای شما فراهم کرده است و همچنین دو نرم افزار حضور غیاب رایگان و حقوق دستمزد به صورت هدیه در پکدستگاه حضور غیاب موجود می باشد که کلیه نیاز های یک مجموعه اداری را ساپورت می کند.همچنین شما می توانید فایل راهنمای نرم افزار حضور و غیاب رایگان از بخش مرکز دانلود سایت فراتکنو دانلود کنید.
 امیدوارم این مقاله برای شما مفید واقع شود در صورت داشتن هرگونه سوال شما می توانید با فراتکنو تماس حاصل فرمایید تا بتوانیم به طور دقیق تر شما را راهنمایی کنیم.

بازدید : 152 تاریخ : چهارشنبه 27 اردیبهشت 1396 زمان : 10:34 نویسنده : فراتکنو نظرات (0)

تکنولوژی بیومتریک برای تعیین هویت انسان

تکنیک‌های تشخیص هویت بیومتریک، روش‌هایی هستند که افراد از طریق خصوصیات فیزیکی، مانند اثرانگشتان، نمودارهای گرافیکی voiceprint، مشخصات چهره یا حتی آرایش DNAخود، شناسایی می‌شوند. این تکنولوژی‌ها می‌تواند برای اهداف مختلف، از امنیت اطلاعات مالی و کامپیوترها، به منظور شناسایی مظنونان از شواهد بجا مانده در صحنه جرم بکارگرفته شوند. هر نوع تکنولوژی دارای مزایا و معایب خودش است، و به بهترین نحوه برای کاربردهای خاص مناسب است.

انگشتنگاری

اسکن اثر انگشت یکی از ساده‌ترین تکنولوژی‌های بیومتریک است. حلقه‌ها و برآمدگی‌ها در پوست انگشتانتان مشابه سن شما باقی می‌ماند، آنها یک روش دائمی برای تعیین هویت هستند و به عنوان یکی از انواع شواهد برای جرم شناسان، به منظور شناسایی عاملان جنایات بکاربرده می‌شوند. اسکنرهای اثر انگشت می‌تواند به عنوان دستگاه‌های امنیتی بیومتریک اصلی بکاربرده شوند، هرچند روش‌هایی برای مغلوب ساختن این تکنولوژی، با استفاده از پوشش‌های مصنوعی نوک انگشتان وجود دارد.تکنولوزی بیومتریک امروزه در حضور و غیاب کاربرد فراوانی دارد.همین امر باعث شده که انواع دستگاه حضور و غیاب اثر انگشتی ارزان در بازار موجود باشد.برخی از کامپیوترها مجهز به دستگاهی هستند که نوک انگشت یک شخص را برای تعیین هویت فرد، اسکن می‌کند.همراه دستگاه حضور و غیاب یک نرم افزار حضور غیاب رایگان ارائه می شود که ریز ورود و خروج و تردد فرد را مورد بررسی قرار می دهد. هر فرد دارای یک الگوی منحصر به فرد برای اثرانگشتان خود می‌باشد. اسکنرهای اثر انگشت، برآمدگی‌ها و فرورفتگی‌ها، یا الگوی  منحصر به فرد از خطوط که باعث می‌شود تا اثر انگشت فرد ایجاد شود، را ثبت می‌کنند. بعضی از اسکنرهای بیومتریک اثرانگشت، پدهایکوچکی هستند، که کاربر آنرا بر روی یک یا چند نقطه از انگشتان به منظور اسکن شدن، قرار می‌دهد. برخی از لب‌تاپ‌ها دارای یک شکاف کوچک بر روی بدنه، واقع در نزدیکی صفحه کلید هستند. کاربر با انگشت خود در میان این شکاف ضربه می‌زند، که این امر باعث می‌شود نوک انگشتان فرد اسکن شود.

Voiceprints : اثر صدا یا نمایش گرافیکی از صدای شخص

آنالیز اثر صدا شامل مقایسه زیر و بمی صدا، لحن و ریتم گفتار از دو نمونه‌های صوتی برای تطابق است. در حالی که تجزیه و تحلیل صدا ممکن است شامل کنترل از راه دور، مانند اجازه دادن یک مشتری بانک برای تماس به منظور بررسی معامله، کیفیت خط، سر و صدای محیط(اصوات مزاحم) و شکایات باشد که ممکن است با تطابق محکم تداخل داشته باشند. سیستم‌های آنالیز صدا نیز ممکن است برای گفتار ضبط شده آسیب‌پذیر باشد، و بسته به کیفیت، سیستم آنالیز را انجام می‌دهد.

اسکنهای نوری

بطور کلی، اسکن نوری به دو شکل آمده است. اسکن شبکیه با استفاده از عروق خونی در چشم خودتان برای تشخیص هویت شما، در حالی که اسکن عنبیه تغییرات رنگ منحصر به فرد در عنبیه مربوط به شما را با تصویر ازقبل ذخیره شده مقایسه می‌کند. اسکنرهای  نوری نسبت به اسکنرهای اثرانگشت راحت‌تر (آسان‌تر) حفظ می‌شوند، چونکه کاربران هرگز از لحاظ فیزیکی دستگاه اسکن را لمس نمی‌کنند، اما انجام این کار مستلزم این است که شما از چند اینچ دورتر به اسکنر خیره شوید و چشم خود را در طول مدت زمان اسکن ثابت نگه‌دارید. در برخی از شرایط چشم، مانند رتینوپاتی دیابتی، ممکن است تغییر ویژگی‌های چشم‌تان برای ضعیف کردن اسکن کافی باشد.

DNA

تعیین توالی DNA، ممکن است تکنولوژی بیومتریک نهایی باشد. هر سلول در بدن انسان حاوی DNA می‌باشد، و اینکه، توالی منحصربه فرد داده‌های بیولوژیکی مانند اثر انگشت منحصر به فرد است که می‌تواند در مبحث تعیین هویت بکارگرفته شود. دانشمندان علوم پزشکی قانونی بطور منظم رشته‌های مو، سلول‌های پوست، خون و سایر مایعات بجا مانده در صحنه جرم، را برای شناسایی مجرمان بکار می‌برند، چونکه احتمال میکروسکوپی از یک تطابق غلط، تقریبا حضور سوژه را تضمین می‌کند. با وجود اینکه، آنالیز DNA به امری عادی در تحقیقات جنایی تبدیل شده است، کاربرد قابل توجهی آن در سیستم‌های امنیتی بیومتریک با توجه به هزینه و زمان مورد نیاز برای مقایسه توالی نمونه DNA، یافت نشده است.

بازدید : 116 تاریخ : چهارشنبه 20 اردیبهشت 1396 زمان : 11:06 نویسنده : فراتکنو نظرات (0)

تكنولوژي بيومتريك به مطالعه و شناخت ويژگي‌هاي رفتاري و فيزيكي منحصر به فرد انسان اشاره دارد. اين امر براي نظارت، كنترل دسترسي و مديريت دسترسي تشخيص هويت استفاده مي‌شود. تكنولوژي بيومتريك مي‌تواند افراد را بر اساس الگوهاي بانك‌هاي اطلاعاتي ذخيره شده، بررسي و شناسايي كند. كشورهايي كه تكنولوژي بيومتريك را بكار مي‌برند عبارتند از: ايالات متحده، برزيل، آلمان و انگلستان.

طبقه‌بندي

تكنولوژي بيومتريك فيزيولوژيكي را مي‌توان به بيومتريك‌هاي دستگاه حضور و غياب تشخيص چهره، اسكن عنبيه، بيومتريك‌هاي شبكيه، اسكن دست، تشخيص صدا، تشخيص الگوي عروقي، تطبيق DNAA و انگشت‌نگاري بيومتريك، طبقه‌بندي كرد. تكنولوژي بيومتريك رفتاري، معيارهاي صدا، راه رفتن و ريتم تايپ كردن افراد از طريق تشخيص حرف زدن، ضربه زدن به صفحه كليد و امضا، را آناليز مي‌كند.

دستگاه‌ها

دستگاه‌هاي بيومتريك، اطلاعات را ضبط، ذخيره و مقايسه مي‌كنند. اين نوع داده‌هاي بيومتريك، براي مثال اثرانگشت يا صدا روشي تعيين كننده‌اي است كه توسط دستگاه ضبط شده و براي فرايندها بكار برده مي‌شوند. دستگاه‌هاي بيومتريك رايج شامل: اسكنرهاي انگشت‌نگاري، اسكنرهاي مربوط به صورت، اسكنرهاي عنبيه/شبكيه، اسكنرهاي هندسه دست و روشن‌سازي(توضيح) بافت‌هاي عميق است.

كاربردها

زمان و حضور تكنولوژي يا سيستم‌هاي بيومتريك توسط كسب و كارهاي متعدد به منظور رسيدگي به اين كمبودها در سيستم‌هاي حضور و غياب سنتي مورد استفاده قرار مي‌گيرد. تكنولوژي بيومتريك، كنترل دسترسي براي ورود كاربران غير مجاز را محدود مي‌كند و اجازه مي‌دهد تا فقط كاربران مجاز به داخل ملك يا تاسيسات رفت و آمد داشته باشند. اين امر نيز تمام خروجي‌ها و ورودي‌ها را رديابي مي‌كند. دسترسي به كنترل تكنولوژي بيومتريك با بهره‌گيري از تشخيص دست، اسكن عنبيه و بيومتريك‌هاي انگشت‌نگاري صورت مي‌گيرد. قفل‌هاي درب بيومتريكي، كه همچنين قفل‌هاي درب انگشت‌نگاري ناميده مي‌شوند، در داخل منازل مسكوني و تاسيسات ديگر بجاي كليدها استفاده مي‌شوند. اين سيستم پايگاه اطلاعاتي از اثرانگشتان مجاز را حفظ مي‌كند و اجازه مي‌دهد تا فقط كساني كه ثبت اثرانگشت آنها بر روي فايل موجود است، وارد شوند. كاربردهاي ديگر تكنولوژي بيومتريك شامل احراز هويت بيومتريك و سيستم‌هاي امنيتي، گزارشات بيومتريك، گزارش‌هاي معتبر و متقاعد كننده بيومتريكي و ارائه‌هاي بيومتريك است.

كاربردها

تكنولوژي بيومتريك در فرودگاه‌ها، شبكه‌هاي بي‌سيم و مخابراتي، ادارات، منازل، بانك‌ها، مدارس، سيستم‌هاي كارت شناسايي ملي، كنترل مرزي، خدمات مهاجرت، كتابخانه‌ها، مراكز تماس(تلفن)، خدمات درماني و/ يا تبليغات/انجمن‌ها مورد استفاده قرار مي‌گيرد.

مزايا

تكنولوژي بيومتريك امنيت را افزايش مي‌دهد، تقلب را كاهش مي‌دهد، دردسر از دست دادن كليدها و كارت‌هاي شناسايي از  بين مي‌رود، هزينه‌هاي دولت كاهش مي‌يابد، نياز براي بخاطر سپردن رمز عبور از بين مي‌رود و دسترسي قابل اطمينان به اطلاعات حفاظت شده را فراهم مي‌كند. داده‌هاي بيومتريك جهاني ، منحصر به فرد، دائمي است و جعل آن غيرممكن مي‌باشد.

محدوديت‌ها

تكنولوژي بيومتريك داراي برخي از محدوديت‌ها است. اين مسئله اجراي آن، مديرت و نگهداري را پر هزينه ساخته است؛ پياده‌سازي اسكن اثرانگشت در گروه‌هاي قومي خاص و جمعيت سالمندان دشوار است، و اينكه كيفيت اثر انگشت بهترين راه‌حل براي اسكن انگشت‌نگاري نيست؛ اثرانگشت مي‌تواند به مرور زمان تغيير كند- اين امر بخصوص در مورد كارگراني كه اصولا با دست‌هاي خود كار مي‌كنند، صدق مي‌كند؛ اگر يك كاربر مدل موي خود را تغيير دهد، آرايش خود را پاك كند يا پوشيدن كلاه، سيستم‌هاي تشخيص چهره ممكن است مشكلي را مطرح كنند؛ و سيستم‌هاي بيومتريك شبكيه، فني هستند و استفاده از آن بسيار دشوار است. تكنولوژي بيومتريك همچنين با مسائل حريم خصوصي در ارتباط است، و داده‌هاي بيومتريك مي‌تواند بدون اطلاع يا رضايت صاحبان استفاده شود.

بازدید : 103 تاریخ : چهارشنبه 13 اردیبهشت 1396 زمان : 15:24 نویسنده : فراتکنو نظرات (0)

چگونه باید حضور و مدت زمان حضور یک کارمند را بررسی کرد؟

یکی از مهمترین عملکردهای بخش منابع انسانی، وظیفه جبران خدمات است. بنابراین با توجه به وظایف کارمندان، ثبت حضور و مدت زمان حضور آنها باید دقیق و درست باشد. به این دلیل، ستاد منابع انسانی باید درباره انواع روشهای بررسی حضور و مدت زمان حضور کارمند آگاهی داشته باشد. طیف روشها از فرایند های بررسی مبتنی بر کامپیوتر تا نمونه های ساده استفاده از قلم و کاغذ تنها را در بر می گیرند مانند نصب یک ساعت دیواری سنتی برای استفاده توسط کارت های ساعت فردی که با نام و شماره کارمند، بخش با هر اطلاعات شناسایی دیگر مهر شده اند. در ابتدای شیفت، کارمند کارت ساعتش را در آن ساعت قرار میدهد و کارت را با زمان جاری مهر میزند.کارفرمایانی که از این روش استفاده میکنند تاکید شان بر این است که کارمندان به دقت به ساعت ورود و خروج با توجه به یک بازه مشخص زمانی برای حفظ یک مقدار ثابت ساعت برای کار هفتگی توجه کنند.برای مثال، کارمندان معمولا از ساعت زدن بیشتر از چند دقیقه قبل از اینکه شیفت شان شروع شود یا بیشتر از چند دقیقه بعد از پایان کارشان خوششان نمی آید. این روش باعث می شود فرایند پرداخت برای کار ساعتی در طی یک هفته کامل کاری آسان شود. بنابراین، این سیستم باید برای انعکاس حضور مدت طولانی تری از زمان مورد نظر یا ترک و غیبت، تعطیلی یا غیبت های دیگر مربوط به کار مانند شرکت در سمینارهای خارج از محیط کاری و کارگاه ها تعدیل شود.

وظیفه نگه داشتن زمان را به سرپرستان و مدیران در حوزه وظایف شان به عنوان بخشی از وظایف کاری معمول شان واگذار کنید. با استفاده از این روش، سرپرستان و مدیران بر زمان دقیق روزانه ورود و خروج هر کارمند نظارت دارند. این روش می تواند برای دپارتمان های کوچک مفید باشد با این حال، نظارت و گزارش نویسی وقتی کارمندان شروع به انجام وظایف روزمره شان می کنند و وقتی آنها کارشان را تمام می کنند می تواند زمان بر و حداقل روشی هزینه بر باشد. نتیجه این روش این است که سرپرستان و مدیران احتمالا بیشتر با غیبت های کارمندان در محیط کاری آشنا میشوند. همانطور که گفته شد، ثبت غیبت های کارمند از طریق نظارت سرپرست و اطلاعات مبادله شده بین کارمند و سرپرست می تواند بسیار دقیق باشد. یک روش سلف- سرویس برای کارکنان در جهت نظارت بر حضور و غیابشان ایجاد کنید. با استفاده از یک روش نگهداری زمان به طور سنتی از طریق تامین کنندگان استخدام شده یا خدمات حرفه ای تامین می شود، کارکنان می توانند وظایف روزمره شان را برای گرفتن افزایش حقوق یک ربع یا نیم ساعت انجام دهند. نرم افزارهای کاربردی وجود دارد که در این فرایند کمک می کنند. با این حال، بسیاری از راه حل های نرم افزاری ممکن است برای صدور صورت حساب مشتریان باشند و نه فقط برای حفظ زمان حضور کارمند. کارکنانی که درگیر انجام پروژه کاری هستند که در فواصل متوسط یا بلند مدت زمانی باید آن را انجام دهند ممکن است این روش را در پیگیری کارایی شان مفید ارزیابی کنند و کارفرماها آن را در جبران کار کارکنان مثلا به مدت نیم ساعت بابت مشتریان خاص مفید خواهند یافت.

شما می توانید با استفاده از دستگاه حضور و غیاب اثر انگشتی یک گزارش کامل از حضور و غیاب و تردد  پرسنل داشته باشید.

بازدید : 120 تاریخ : پنجشنبه 07 اردیبهشت 1396 زمان : 12:44 نویسنده : فراتکنو نظرات (0)

بیومتریک های اثر انگشت در دستگاه حضور و غیاب

رایج ترین نوع دستگاه های بیومتریک اسکنر اثر انگشت است. این اسکنر نوک انگشتان یک فرد را اندازه گیری می کند و دست به دست[۱] با پسورد یا آی دی[۲] کار می کند. اسکنر اثر انگشت اغلب به عنوان یک جایگزین ساعت های زمانی به کار می رود در نتیجه می توان به عنوان برای ذخیره داده ها مورد استفاده قرار داد. حتی می شود ساده تر بیان کرد طوری که اسکنر اثر انگشت می تواند برای استفاده شخصی در خانه خریداری شود. این اسکنرها بیشتر از طریق اتصال پورت USB به یک کامپیوتر عمل می کنند و بدون در نظر گرفتن محل آن امنیت را برای کامپیوتر شما فراهم می کنند.

بیومتریک صورت در دستگاه حضور و غیاب

یکی از جدیدترین و پیشرفته ترین نوع بیومتریک ها که سریع پیشرفت می کند، بیومتریک تشخیص چهره است. دستگاه های تشخیص چهره می توانند در فرودگاه ها و کازینوهای (قمارخانه)[۳] سراسر جهان پیدا شوند، این دستگاه ها تقلب ها و افرادی که می خواهند فرار کنند و کامپیوتر عکس آن ها را ذخیره نموده است را بگیرند. این تکنولوژی از طریق یک دوربین کار می کند که داده های ریاضی فراهم می کند. هنگامی که دوربین از یک تصویر یا عکس از چهره یک فرد تصویر برداری می کند، کامپیوتر “برآمدگی هایی[۴]”  بر روی صورت فرد ایجاد می کند. نقاط برآمده بین اعضا خاص مانند بین مکان چشم ها، فاصله بین لب تا بینی و عرض بینی دور می شوند. این برآمدگی ها در مقایسه با افراد دیگر متقاطع[۵] هستند که بلافاصله شخص شناخته می شود.

بیومتریک های تایپی در دستگاه حضور و غیاب

 

اگرچه اکثر بیومتریک ها در حیطه بیومتریک های فیزیکی هستند انواع دیگری از اندازه گیری های بیومتریک جایگزین از جمله بیومتریک تایپ کردن وجود دارد. این نوع در پویایی ضربه زدن به کلید، تمرکز دارد. با استفاده از تایپ کردن بیومتریک می توانید کامپیوتر را امن نگه دارید طوریکه این نوع میتواند بیشتر از یک فاکتور اندازه بگیرد این نوع بیومتریک زمان توقف [۶]در نظر میگیرد که ریتم های خاصی را در مردم مختلف ثبت می کند. این اندازه گیری ها مانند این که چگونه مردم بلند قد یک کلید را پایین نگه می دارند نیز در نظر گرفته می شوند. ” زمان سفر”[۷] زمان حرکت بین کلیدهای مختلف را ثبت می کند. بسیاری از این بیومتریک های تایپی هم چنین می توانند میزان خطا را نیز ثبت نمایند که درصد خطا را نیز در مردمی که تایپ می کنند ثبت می کند.ش

بازدید : 188 تاریخ : دوشنبه 04 اردیبهشت 1396 زمان : 16:06 نویسنده : فراتکنو نظرات (0)

بسیاری از شرکت ‏ها در حال به کارگیری فناوری بیومتریک با نرم ‏افزارهای مدیریت نیروی کار خود هستند. بیومترهای اثر انگشت، حالت انگشت، کف دست در سراسر جهان مدل‏ های مورد توجه بیومتریک هستند که می ‏توان برای شناسایی افراد در حوزه ‏های گوناگون مانند مدیریت شناسایی، حضور و غیاب کارمند، دسترسی ‏های نقطهی فروش و غیره به کار رود.

نه تنها به دلیل دقت در شناسایی و امنیت، بلکه برای تضمین مسئولیت‏ پذیری کارمندان، افزایش بهره ‏وری و بالا بردن سود شرکت، بیومتریک‏ ها گرایشی در حال رشد در مدیریت نیروی کار هستند.

چرا شرکت‏ها به بیومتریک‏ها برای مدیریت نیروی کار توجه دارند؟

فاکتورهای اصلی که شرکت‏ ها را بر آن می‏ دارد تا این فناوری بی‏ نظیر را مورد توجه قرار دهند، دسترسی به شبکه‏ های کامپیوتری و جایگزینی آن به جای زمان‏گیری کاغذی سنتی مانند کلمه عبورها، شماره‏ شناسایی شخصی(pin)، و کارت‏ های حضور و غیاب است که برای ثبت ساعت به کار می ‏رفتند. بدون این سیستم برای بسیاری از شرکت ‏ها کوتاه کردن دست کارمندان از کارت زدن به جای دوستان و تقلب کاری دشوار است. شرکت ‏ها برای افزایش بهره‏ وری، در حالی که مشکلاتی گوناگون مانند تقلب کارمندان، ثبت حضور و غیاب به جای دوستان و شناسایی‏ های نادرست دارند، از عدم مدیریت موثر بر کارمندان رنج می ‏برند. طبق گزارش FBI هزینه‏ تقلب زمانی کارمندان شرکت ‏های ایالت متحده سالیانه  ۵۰۰ میلیارد دلار است. همچنین انحرافات زیادی در اختصاصی کردن دستگاه حضور و غیاب نیروی کار وجود دارد و در اینجا است که سامانهی حضور  بیومتریک کارآمد می‏ شود.

گرفتن یک سامانه‏ مدیریت نیروی کار بیومتریک می ‏تواند سود سهام مشهود و غیر مشهود را برای آنهایی که در آن سرمایه‏ گذاری می‏ کنند بپردازد، و مثال‏ های بسیاری از چگونگی سوددهی سامانه‏ های بیومتریک به صاحبان شرکت ‏ها وجود دارد.

دستگاه حضور و غیاب

دستگاه حضور و غیاب

مشخصه ‏های بیومتریک برای هر فرد متفاوت است و نمی‏ توان تقلب کرد و مانع کارت زدن دیگران به جای کارمندی که حضور ندارد می ‏شود. بنابراین این فناوری فرد را بر اساس کسی که هست شناسایی می‏ کند و نه بر اساس آنچه که می ‏داند؛ مانند شمارهی پرسنلی، نام عبور، ID. این سامانه از آنجا که شاخصهی بیومتریک قابل اشتراک‏ گذاری نیست می ‏تواند از تقلب زمانی در مدیریت نیروی کار نیز جلوگیری کند. اگر اکنون با سامانه‏ کاغذی حضور و غیاب کار می‏ کنید و به دنبال فناوری هستید تا در کنترل این محدودیت‏ ها به شما کمک کند، احتمالا باید استفاده از بیومتریک ‏ها را برای منافع بلند مدت و سود بیشتر در سرمایه‏ گذاری مدنظر قرار دهید.

فواید به کار گیری دستگاه حضور و غیاب بیومتریک برای مدیریت نیروی کار

فناوری شناسایی بیومتریک در نقطه فروش یا محیط مدیریت نیروی کار شاید در ابتدا گزینه ‏ای کم هزینه نباشد ولی بارها و بارها زمان را ثبت می‏ کند و برگشتی بیشتری از سرمایه، افزایش بهره‏ وری کارمند و وفاداری بیشتری را به دست می ‏دهد.

در اینجا فواید اصلی که شرکت ‏ها را به استفاده از این فناوری ترغیب کرده است آمده است:

  • افزایش بهره ‏وری: با حذف زمان مدیریت دستی سوابق حضور، بیومتریک ‏ها زمان کارمند را حفظ می‏ کند، کار بیش از زمان برنامه ‏ریزی شده را کاهش می‏ دهد، و داده‏ های کاری دقیقی را به سامانه‏ لیست حضور ارائه می‏ دهد تا اعمال شرکت به طوری دقیق و موثر مدیریت شود و بهره ‏وری افزایش یابد. طبق یک مطالعهی موردی، از طریق ترکیب بهره ‏وری افزایش یافته و کاهش تقلب، میزان حفظ سرمایه در یک سال با صرف هزینهی ۵۰۰۰ دلار بابت سامانهی بیومتریک معادل ۱۵۰۰۰ دلار برآورد شده است. شرکت ساختمانی و سازندگی بحرین راهکار بیومتریک را برای حضور و غیاب یکپارچه‎سازی کرده که به افزایش بهره‏ وری کارمندان انجامیده است.
  • رسیدن به برگشت بیشتر سرمایه(ROI): فناوری بیومتریک می‏تواند ROI مثبتی را با حذف تقلب، حاضر زدن دوستان، و دیگر مشکلات به علت دقیق نبودن سامانه ‏های سنتی که باعث اتلاف غیر ضروری پول شرکت‏ ها می‏ شود به دست دهد.
    در واقع، ROI تئوری تا %۶۰ در به کارگیری سامانه‏ی بیومتریک نسبت به سامانه‏های سنتی تخمین زده ‏شده است.
    بنیاد call poly Pomona برای رسیدن به ROI بالاتر با سامانهی بیومتریک و اعمال آن در سامانه‏ مدیریت نیروی کار به این هدف نائل شد.
  • جلوگیری از اتلاف: زمان دزدی کارمندان میلیاردها دلار به طور سالانه به شرکت‏ ها ضرر می ‏زند. طبق اعترافات سازمان تجارت ایالت متحده، عدم صداقت و زمان دزدی کارمندان سالانه بیش از ۵۰ میلیارد دلار به شرکت ‏های آمریکایی ضرر می ‏زند. آمار مشابهی نشان می‏ دهد که %۳۷ این سرقت‏ ها در زمان‏ های گوناگون از طرف کارمندان روی می ‏دهد. تکیه بر دوربین‏ های امنیتی، کارت های بارکد، یا پین ‏ها برای مدیریت صورت دارایی و تراکنش‏ های مالی، نقاط ضعفی در جلوگیری از دزدی کارمندان دارند که اینها را تبدیل به راهکارهایی کم بازده می ‏کنند. برعکس، فناوری بیومتریک می ‏تواند با ارائه‏ی ویژگی‏ های حسابرسی محکم تر و پیگیری دقیق هر کارمند از این اتلافات جلوگیری کند.
  • مسئولیت ‏پذیری: این فناوری می‏ تواند حسابرسی روشنی را برای انتقالات POS تضمین کند و مشکلات مبادلات ID، کلمهی عبور و یا pin کارمندان را برطرف سازد. به علاوه این فناوری می ‏تواند اطلاعاتی دقیق ‏تر در مورد این که چه کسی چه کاری را انجام ‏می ‏دهد به دست دهد، از این رو کارمندان شما را در فعالیت ‏های اخلاقی که به افزایش مسئولیت‏ پذیری می‏ انجامد، ترغیب می‏ کند. شرکت مدیریت راهکارهای نیروی کار Gtick در سامانه‏ مدیریت نیروی کار خود بر پایه‏ ویندوز برای کارگران معدن محلی از سامانهی بیومتریک استفاده کرده تا مسئولیت‏ پذیری کارمندان را بهبود بخشد.
  • افزایش بهره ‏وری کاریدستگاه حضور و غیاب بیومتریک صرف وقت اتلافی ثبت ساعت و ثبت کاغذها را حذف می‏ کند، که یکپارچگی بهتر و برابری را به نیروی کار می ‏دهد و به افزایش بهره ‏وری کاری کمک می‏ کند. انجمن ایمان کلیسا برای خدا با این سامانه توانست فرآیندحضور و غیاب را در خدمات جوانان تسریع کرده و بهره‏ وری کاری را افزایش دهد.
  • هماهنگی با قانون کار: سامانه‏ بیومتریک ویژگی ‏های حسابرسی تمام تبادلات مالی را تضمین می‏ کند، که به تقویت هماهنگی، کاهش اشتباه، و افزایش پس ‏اندازها می‏ انجامد و این امر با حذف جریمه‏ ها صورت می‏ گیرد. در بنگلادش شرکت ready made garments از این سامانه استفاده می‏ کند که با قانون کار هماهنگی دارد.

روشن است که شرکت ‏های بیشتر و بیشتری به دنبال افزایش بهره ‏وری، سودها و مسئولیت ‏پذیری کارمندان از طریق حذف زمان دزدی کارمندان، ساعت زدن دوستان به جای یکدیگر و دیگر مشکلات هستند. دستگاه حضور و غیاب بیومتریک برای مدیریت نیروی کار به روشنی مطمئن ‏ترین و تاثیرگذارترین روش برای حذف ساعت زدن دوستان و به حداکثر رساندن ROI شرکت ‏ها می ‏باشد. در آینده سامانه‏ های بیومتریک المان ضروری یک شرکت برای تضمین بهره ‏وری خواهند شد.

بازدید : 110 تاریخ : شنبه 02 اردیبهشت 1396 زمان : 12:44 نویسنده : فراتکنو نظرات (0)

ورودی ‏های کارمندان
با سامانه حضور و غیاب قسمت ‏ها می‏ توانند به روش ‏های متفاوتی زمان‏گیری کنند، که شامل برگه‏ زمان‏بندی الکترونیک و ساعت ‏های وب می ‏شود.
یکی از رایج‏ ترین روش ‏ها از طریق کیوسک مرکزی است که کارمندان می ‏توانند ساعت ورود یا خروج بزنند. با یک سامانهی زمان‏گیری منعطف، می‏ توانید سخت ‏افزار خود را انتخاب نمایید و ورودی را آن گونه که ‏می‏ خواهید تنظیم کنید. بسیاری از بخش‏ های آموزش از کامپیوترها یا تبلت‏ های متصل به اینترنت (مانند ipad) استفاده می‏ کنند تا به کارمندان اجازه دهند به ID و یا pin خود وارد شده ساعت ورود و خروج خود را ثبت کنند. بعضی دیگر از دستگاه اسکن استفاده می‏ کنند که ثبت ساعت از طریق بارکد، تکه‏ های مغناطیسی، کارت‏ های مغناطیسی و یا فوب ‏ها یا حتی بارکدهایی بر گوشی‏ های هوشمند صورت می ‏گیرد.

ساعت بر پورتال
بعضی قسمت ‏ها نیز می‏ خواهند منعطف ‏تر باشند و به کارمندهای شان اجازه می ‏دهند از کامپیوترهای خود ثبت ساعت کنند و نه از ورودی ثبت ساعت.
با زمان‏گیری پرتال شما می ‏توانید به کارمندان تان URL دهید و یا میانبری ویژه برای شان ایجاد کنید تا با ID و یا pin خود ساعت ورود و خروج را ثبت کنند.

دستگاه حضور و غیاب

دستگاه حضور و غیاب

برنامه ‏های کاری
دریافته ‏ایم که تقریبا همه برای برنامه‏ ریزی وظایف گروه‏ ها و کارمندان و یا پست‏ های کاری از برنامه کاری استفاده می‏ کنند.
با این ویژگی می‏ توانید ساعت شروع و اتمام و زمان استراحت برنامه ‏های خاص را تنظیم کنید. این برنامه‏ ها ممکن است شامل همان ساعت کاری هر روزه، یا ساعات متفاوتی در روزهای گوناگون هفته باشند. همچنین می ‏توانید در مورد کسر خودکار برنامه‏ های استراحت بدون حقوق که کارمندان ساعت آن را ثبت نمی‏ کنند تصمیم بگیرید.

مکان‏ یاب افراد
با گزارش مکان‏ یاب لحظه‏ ای در سامانه‏ حضور و غیاب خود می‏ توانید ببینید کارمندان شما دقیقا در کجا هستند. به سرعت می ‏توانید ببینید چه کسی سر کار خود نیست، چه کسی طبق غیبت برنامه‏ ریزی شده بیرون است، و چه کسی اکنون ساعت ورود یا خروج زده است. قسمت‏ های کاری این ویژگی را به علت قابل مشاهده بودن و اعتبار اطلاعات آن بسیار مطلوب می‏ دانند.

داده ‏های غیاب
دیگر منفعت مهم این سامانه، متصل بودن آن به سامانه مدیریت حضور و غیاب است. برای مثال برای کاربران Veritime و Aesop، به اشتراک‏ گذاری انتخاب داده ‏ها در محصولات ایجاد شده است. به طور ویژه Veritime داده ‏های غیبت را از Aesop می‏ گیرد و مستقیما در برنامه کاری کارمندان اعمال می‎کند. بر اساس نوع غیبت و دلیل آن Veritime این زمان را در برنامه با قوانین دقیق لیست حقوق تطبیق می ‏دهد تا پرداخت یا عدم پرداخت را مشخص کند.
داده‏ های به اشتراک گذاشته شده، پیگیری زمان ‏های ترکیبی را به همراه ترازهای ترک کار ساده می ‏کند. اگر غیبت باید خارج از زمان کاری قرار گیرد، Veritime حقوق ساعت کار را با دلیل ترک کار محاسبه می‏ کند و ترازهای ترک کار کارمند را در هر دو سامانه به روز رسانی می‏ کند.

بازدید : 144 تاریخ : دوشنبه 28 فروردین 1396 زمان : 15:40 نویسنده : فراتکنو نظرات (0)

مطالعات تحقیقاتی سال ۲۰۱۱ نشان داده‏اند که %۶۰ سازمان‏ها از زمان‏بندی اتوماتیک استفاده می‏ کنند. تنها در چند سال گذشته به علت لایحه مراقبت ‏های مقرون به صرفه و فشارهای مالی و تاکید بر بهبود بهره ‏وری در کار این میزان افزایش یافته ‏است.

خوب پس بخش‏ها چگونه از دستگاه حضور و غیاب خود استفاده می ‏کنند؟

ما نگاهی به Veritime، سامانه‏ مدیریت حضور و غیاب خود انداخته ‏ایم و چند مولفه‏ بسیار معروف و مفید را به اشتراک گذاشته‎‏ایم، در اینجا چند مولفه‏ مطلوب آمده است.

تصدیق برگه زمان‏بندی
آیا می‏خواهید دقت زمان‏گیری کارمند خود را بهبود بخشید؟ البته که می‏خواهید.
برای رسیدن به این هدف، بسیاری از قسمت ‏های کاری با سامانه‏ مدیریت حضور و غیاب از برگه زمان‏بندی و مرور آن و فرآیند تصدیق این برگه ‏ها استفاده می‏ کنند. بیشتر قسمت‏ ها حداقل به مدیری برای بررسی این برگه ‏ها قبل از ارائه به بخش کارپردازی نیاز دارند. سامانه‏ شما باید به شما اجازه‏ تنظیم این فرآیند را به همان روشی که می‏خواهید بدهد و میزان درستی آن را مشخص کند. مدیران می‏ توانند زمان کارمندان خود را بررسی و آن را تایید و یا رد کنند.
بعضی قسمت‏ ها نیز از ایمیل برای یادآوری دوره‏ حقوق به مدیران خود استفاده می‏ کنند، و بعضی دیگر گزینه ‏های واگذاری دیجیتال برای حذف کاغذ بازی ‏های غیر ضروری را به کار می‏ برند.

دستگاه حضور و غیاب

دستگاه حضور و غیاب

قانون کار بر ساعت هفتگی
بخش‏ های اداری عاشق توانایی هستند که با سامانهی زمان‏گیری بدست می‏ آورند و می ‏توانند دقیقا کار هفتگی را محاسبه کنند و دقیقا برای همان زمان به کارمندان خود حقوق دهند.
با سامانه‏ حضور و غیاب خود، شما باید بتوانید قوانین ویژه ‏ای برای پرداخت کار بر ساعت، و زمان کار شده‏ طبق برنامه وضع کنید، برای مثال اگر کارمندتان ۵/۱ برابر برنامه‏ زمانی کار کرد، یا دو برابر کار کرد، یا به طور ترکیبی کار کرد.

تقویم برتر
همه باید رویدادهای بخش خود را – تعطیلات، مرخصی‏ ها، حوادث، تاخیر، خروج زودتر – که بر برنامه و حقوق کارمندان تاثیر می‏ گذارد، مدیریت کنند. به این دلیل است که تقویم برتر مولفهی معروفی در سامانه‏ های حضور و غیاب است.
با این تقویم در نرم ‏افزار زمان‏گیری خود، می‏ توانید رویدادهای خود را ایجاد کرده و آنها را برای هر فردی یا گروهی خاص از کارمندان تان اعمال کنید. این رویدادها به طور خودکار برای برنامه‏ مناسب کارمندان نشان داده شده است. به این معنا که هر قسمت نباید وارد رویدادهای هر کارمند شود و کارمند نیازی به اطلاع دادن غیبت آن روز خود ندارد. بر اساس قوانینی که وضع می‏ کنید سامانه به طور خودکار قوانین پرداختی آن روز را اعمال می‏کند.
دستگاه حضور و غیاب  همچنین باید روزهایی که به طور غیر منتظره مجددا برنامه‏ ریزی می‏ کنید را اداره کند. برای مثال اگر حوزه‏ شما به علت بارش برف از روز مدرسه خارج می‏ شود می‏ توانید «روز برنامه مجدد» و روز جبرانی ‏ای که خارج از برنامه‏ معمول کارمندان است را در تقویم تنظیم کنید. (مثل یک روز جمعه یا یک روز پس از پایان سال تحصیلی)

گزارش لیست حقوقی اختصاصی
یکی از بهترین فواید سامانه‏ مدیریت حضور و غیاب ارسال داده‏ های دقیقی است که از سامانهی لیست حقوقی خود جمع کرده اید. اکثر قسمت‏ ها با سامانه‏ های زمان‏گیری از گزارش خروجی لیست حقوق برای محاسبه‏ زمانی کارمندان استفاده می‏ کنند که شامل اسامی کارمندان، نوع کار، شماره حسابداری، گزینه‏ های کارمزد، مکان‏ ها، دلایل غیبت و موارد دیگر هستند.
یک سامانه‏ی منعطف گزارشاتی پیش‏ ساخته را ارائه می‏ دهد و به شما اجازه می دهد تا گزارشات اختصاصی خود را بر اساس نیازتان بنویسید. این گزارشات اختصاصی دسته‏ بندی، فیلتر، و داده ‏های گروهی را میسر می ‏سازد تا به راحتی زمان‏بندی و استثنائات پرداخت را مشاهده کنید و داده‏ ها را برای لیست حقوقی مورد بررسی قرار دهید.
وارد کردن و خروجی گرفتن این اطلاعات ساعت ‏های کار دستی ثبت داده‏ ها در لیست حقوقی را حفظ می‏ کند و خطر اشتباه را کاهش می‏ دهد.

ردیابی معلمان جایگزین
آیا می‏دانستید می ‏توانید با این سامانه زمان کاری معلمان جایگزین را نیز ردیابی کنید؟
در حالی که سامانه‏ خودکار sub-calling وظایفی را که کارمندان جایگزین پذیرفته ‏اند ثبت می‏ کند، سامانه‏ی k-12 زمان حقیقی کار هر کارمند جایگزین را می‏ گیرد. قسمت‏ های آموزشی از این مولفه برای بررسی زمانی که کارمندان جایگزین کار می‏ کنند استفاده می‏ کنند تا ساعات کاری آنها در لایحه‏ مراقبت مقرون به صرفه (به ویژه برای جانشینان کارهای چندگانه در مکان ‏های متفاوت) را گزارش دهند.
به علاوه (مختص به Veritime) کارمندان جایگزین شما می‏توانند با یک ID و یا Pin وارد Aesop و یا Veritime شوند.

بازدید : 150 تاریخ : یکشنبه 27 فروردین 1396 زمان : 11:16 نویسنده : فراتکنو نظرات (0)

دستگاه حضور و غیاب اثر انگشت چیست ؟
با پیشرفت تکنولوژی و افزایش کارایی سیستم های بایو متریک سنسورهای تشخیص اثرانگشت در میان ساعت های حضورو غیاب جایگاه بسیار والایی را یافتند. زیرا امنیت بالاتر و اطمینان بیشتری را برای مدیران فراهم میکردند.

انواع دستگاه حضور و غیاب اثرانگشتی
۱- دستگاه حضور و غیاب فقط اثرانشتی: با قرار دادن انگشت بر روی سنسور تشخیص اثرانگشت دستگاه حضور و غیاب و مقایسه آن با نمونه ثبت شده از قبل در سیستم ساعت ورود و خروج ثبت میشود.
۲- دستگاه حضور و غیاب کد و اثرانگشت: در این دستگاه حضور و غیاب پس از وارد کردن کد پرسنلی از روی کیبورد دستگاه انگشت را بر روی سنسور قرار داده تا در صورت تطابق با نمونه موجود قبلی از آن شماره کد ساعت تردد ثبت شود. سرعت تشخیص در این حالت از نوع فقط اثرانگشتی بالاتر است. حداکثر یک ثانیه
۳- ساعت حضور و غیاب کارتی و اثرانگشتی: این ساعت ها شامل انواع کارتها میباشد که پس از کارت زنی انگشت نمونه برداری شده را روی سنسور قرار میدهند تا مطابقت داده شده و زمان ثبت شود.

دستگاه حضور غیاب تشخیص چهره چیست ؟
دستگاه حضور غیاب تشخیص چهره یکی از جدید ترین تکنولوژی های روز دنیا می باشد که مبتنی بر سیستم بیومتریک است و برای برخی از سازمان ها ، ارگانها و بیماستان ها ومحیط های نظامی خاص و … مورد استفاده قرار می گیرد.دستگاه حضوروغیاب تشخیص چهره دقیقا هماننددستگاه حضور و غیاب اثر انگشت می باشد اماتشخیص چهره با تکنولوژی نمونه برداری چند نقطه از صورت این تشخیص را انجام می دهد در صورتی که دستگاه حضورو غیاب اثر انگشت این نمونه برداری را از شکل های هندسی اثر انگشت انجام میداد. دستگاه حضوروغیاب تشخیص چهره شرکت افق فرا ویژن(OFV)با استفاده از دو دوربیین بسیار قوی پرسنل را شنایی کرده و حتی قادر است چهره را از فاصله ۶۰سانتیمتری تشخیص دهد و همان طور که دستگاه های حضوروغیاب پانچی بعد ازمدتی حذف و دستگاه های حضور و غیاب بار کد روی کار آمد و سپس بارکد حذف و دستگاه حضور و غیاب کارتی بدون تماس مورد استفاده قرار گرفت اینک نوبت به آن رسیده که اثر انگشت کنار رفته و این تکنولوزی کارا یعنی حضوروغیاب تشخیص چهره جایگزین تکنولوژی اثر انگشت گردد.

بازدید : 109 تاریخ : شنبه 26 فروردین 1396 زمان : 11:34 نویسنده : فراتکنو نظرات (0)

سیستم بیومتریک چیست؟

این زمینه از بیومتریک، در مطالعه ویژگی‌های بیولوژی شخص، دخیل است. خصوصیات بیولوژیکی خاصی از  یک انسان می‌تواند، برای تایید هویت فرض شده از یک فرد مورد استفاده قرار گیرد. سیستم‌های بیومتریک، از لحاظ افزایش اهمیت داشتن تامین امنیت برای سازمان‌ها و افراد، محبوبیت به دست‌می‌آورند. سیستم‌های بیومتریک به عنوان ابزارهایی برای تایید یا رد امکان دسترسی فرد به کامپیوتر یا اطلاعات خاص درج شده بر روی کامپیوتر، مورد استفاده قرار می‌گیرند. سیستم‌های بیومتریک در دستگاه حضور و غیاب نیز برای محدود کردنن دسترسی به داخل ساختمان‌های دارای امنیت بالا، یا اتاق‌ها بکاربرده می‌شوند، و برای تشخیص قطعی فردد مظنون توسط مجریان قانوناستفاده شده است.

اثر انگشت

برخی از کامپیوترها مجهز به دستگاهی هستند که نوک انگشت یک شخص را برای تعیین هویت فرد، اسکن می‌کند. هر فرد دارای یک الگوی منحصر به فرد برای اثرانگشتان خود می‌باشد. اسکنرهای اثر انگشت، برآمدگی‌ها و فرورفتگی‌ها، یا الگوی منحصر به فرد از خطوط که باعث می‌شود تا اثر انگشت فرد ایجاد شود، را ثبت می‌کنند. بعضی از اسکنرهای بیومتریک اثرانگشت، پدهای کوچکیی هستند، که کاربر آنرا بر روی یک یا چند نقطه از انگشتان به منظور اسکن شدن، قرار می‌دهد. برخی از لب‌تاپ‌ها دارای یک شکاف کوچکک بر روی بدنه، واقع در نزدیکی صفحه کلید هستند. کاربر با انگشت خود در میان این شکاف ضربه می‌زند، که این امر باعث می‌شود نوک انگشتان فرد اسکن شود.

اسکن چشم

دستگاه‌های بیومتریک چشم، مشابه خواننده بیومتریک اثر انگشت ،چشم فرد را برای تعیین هویتش اسکن می‌کند. دو نوع مختلف از اسکنرهای چشم وجود دارد. نوع اول شبکیه چشم فرد را اسکن می‌کند و الگوهای عروق خونی در داخل شبکیه را آنالیز می‌کند. نوع دوم رنگ و ویژگی‌های الگوی قرنیه چشم را اسکن و آنالیز می‌کند.

تشخیص چهره

برخی از سیستم‌های امنیتی بیومتریک با استفاده از نرم‌افزارهای تشخیص چهره انسان و دوربین‌های فیلم‌برداری دیجیتال، هویت فرد را تایید می‌کنند. یک فرد که علاقمند به، دسترسی سیستم کامپیوتر می‌باشدد می‌تواند صورت خود را از طریق دوربین کامپیوتر اسکن کند. پس از آن که نرم افزار در کامپیوتر قرار گرفت، ویژگی‌های مختلف صورت، مانند چشم‌ها، بینی، و دهان و همچنین شکل چنین ویژگی‌هایی، تجزیه و تحلیل می‌شود. نرم افزار تشخیص چهره نیز توسط برخی از دولت‌ها که به دنبال تروریست‌های مظنون هستند،، بکار گرفته شده است. دوربین‌های فیلمبرداری قرار داده شده در مکان‌های عمومی، جریان داده‌ها را به کامپیوتر برمی‌گرداند، که چهره هرر شخص را آنالیز کرده و با چهره‌های تروریست‌های مظنون مقایسه می‌کند.

صدا

کامپیوترها مجهز به میکروفون و نرم‌افزار تشخیص صدا هستند، که قادر است هویت فرد را بر اساس صدای فرد تایید کند. نرم‌افزار تشخیص صدا، ویژگی‌های صوتی فرد، مانند لحن یا فرکانس امواج صدای فرد را اندازه‌گیری می‌کند. مانند اثرانگشت، ویژگی‌هایی  صدای فرد برای هر شخص خاصی منحصر به فرد است.

کارتهای هوشمند

برخی سیستم‌های امنیتی بیومتریک مستلزم استفاده از کارت هوشمند هستند. کارت هوشمند، کارتی است که در داخل کارت‌خوان درج شده است. فرد برای دسترسی به سیستم کامپیوتر یا اطلاعات خاص بر رویی کامپیوتر که همچنان باید برای اسکن از یک بخش ازز بدن خود به دست آورده شود، و همچنین کارت هوشمند، تلاش می‌کند. کارت هوشمند شامل اطلاعاتی در مورد شخص خواهد بود، یا کاری که فرد قبلا بر روی یک کامپیوتر انجام داده را ذخیره می‌کند.

منبع:http://www.faratechno.com

بازدید : 107 تاریخ : پنجشنبه 17 فروردین 1396 زمان : 14:40 نویسنده : فراتکنو نظرات (0)

RFID  با استفاده از ارتباطات مبتنی بر فرکانس های رادیویی امکان شناسایی خودکار ، ردیابی و مدیریت اشیاء ، انسان و حیوانات را فراهم می نماید . عملکرد RFID وابسته به دو دستگاه تگ و کدخوان است که جهت برقراری ارتباط بین یکدیگر از امواج رادیویی استفاده می نمایند .

 

 

به مجموعه ای از فناوری ها که در آنان برای شناسایی خودکار افراد و اشیاء از امواج رادیویی استفاده می گردد ، RFID گفته می شود . از روش های مختلفی برای شناسایی افراد و اشیاء استفاده می شود. ذخیره شماره سریال منتسب به یک فرد و یا شی درون یک ریزتراشه که به آن یک آنتن متصل شده است ، یکی از متداولترین روش های شناسایی خودکار است .

 

 

به تلفیق تراشه و آنتن ، تگ RFID و یا فرستنده خودکار RFID گفته می شود . تراشه به کمک آنتن تعبیه شده ، اطلاعات لازم جهت شناسایی آیتم مورد نظر را برای یک کدخوان ارسال می نماید . کدخوان امواج رادیویی برگردانده شده از تگ RFID را به اطلاعات دیجیتال تبدیل می نماید تا در ادامه ، امکان ارسالداده برای کامپیوتر و پردازش آن فراهم گردد.

 

 

RFID یک پلت فرم مهم جهت شناسایی اشیاء ، جمع آوری داده و مدیریت اشیاء را ارائه می نماید . پلت فرم فوق مشتمل بر مجموعه ای از فناوری های حامل داده و محصولاتی است که به مبادله داده بین حامل و یک سیستم مدیریت اطلاعات از طریق یک لینک فرکانس رادیویی کمک می نماید . تگ های RFID با استفاده از یک فرکانس و بر اساس نیاز سیستم ( محدوده خواندن و محیط ) ، پیاده سازی می گردند . تگ ها به صورت فعال ( به همراه یک باطری ) و یا غیرفعال ( بدون باطری ) پیاده سازی می شوند . تگ های غیرفعال، توان لازم جهت انجام عملیات رااز میدان تولید شده توسط کدخوان می گیرند .

 

 

 

کدخوان RFID ، معمولا" به یک کامپیوتر متصل می شود و دارای نقشی مشابه با یک اسکنر کد میله ای است . مسئولیت برقراری ارتباط لازم بین سیستم اطلاعاتی و تگ های RFID برعهده کدخوان RFID است.

منبع : http://www.srco.ir

بازدید : 58 تاریخ : پنجشنبه 17 فروردین 1396 زمان : 13:19 نویسنده : فراتکنو نظرات (0)

با توجه به این موضوع که طی سال های گذشته به صورت هر نیمسال ساعت رسمی کشور تغییر می کند و در تاریخ یکم فروردین ماه ۱ ساعت به جلو کشیده می شود و همچنین در تاریخ سی ام شهریور ماه مجدد به حالت قبلی (۱ ساعت به عقب) بر می گردد ، لازم دیدیم آموزشی در این زمینه برای شما تهیه کنیم که نحوه ی تنظیم ساعت در دستگاه حضور و غیاب اثرانگشتی فراتکنو را توضیح دهیم.

 

ساعت حضور و غیاب

تنظیم ساعت دستگاه حضور و غیاب 

برای تنظیم یا تغییر ساعت و تاریخ دستگاه حضور و غیاب اثر انگشتی ، مدل های  UF100 – F400 – F300 مراحل زیر را انجام دهید:

۱ – کلید OK را نگه داشته و وارد منوی دستگاه می شویم.

(در صورت تعریف مدیر برای دستگاه ، برای وارد شدن به منو تایید مدیر لازم است.)

۲ – با کلید  > فلش راست روی منوی سیستم رفته و کلید OK را یکبار می زنیم سپس روی گزینه ی زمان مجدد کلید ok  را می زنیم.

۳ – در این صفحه در سطر اول با زدن کلید OK روی گزینه تنظیم تاریخ ، ابتدا تاریخ دستگاه را با کلید های فلش بالا – پایین تنظیم می کنیم و در انتها برای تایید مجدد کلید OK را می زنیم.

۴ – در سطر دوم  می خواهیم ساعت حضور و غیاب دستگاه را تنظیم کنیم که با زدن کلید OK روی گزینه تنظیم زمان ، ساعت دستگاه را با کلید های فلش بالا – پایین تنظیم می کنیم و در انتها برای تایید مجدد کلید OK را می زنیم.

۵ – درسطر سوم ۲۴ ساعته بودن روز را می توان تعیین کرد.

۶ – در سطر چهارم منو فرمت نمایش تاریخ YYYY-MM-DD را می توان تغییر داد.

۷ – در سطر آخر نوع تقویم را می توان مشخص کرد که باید روی گزینه ی خورشیدی باشد.

گرد آوری شده توسط:فراتکنو

 

بازدید : 111 تاریخ : دوشنبه 14 فروردین 1396 زمان : 10:56 نویسنده : فراتکنو نظرات (0)

آمار سایت
  • کل مطالب : 50
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 9
  • آی پی دیروز : 7
  • بازدید امروز : 14
  • باردید دیروز : 9
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 94
  • بازدید ماه : 369
  • بازدید سال : 4,064
  • بازدید کلی : 64,939
  • مطالب