loading...
سرویس سایت سایت رزبلاگ بزرگترین سرویس ارائه خدمات سایت نویسی حرفه ای در ایران

دستگاه حضور و غیاب

دستگاه حضور و غیاب اثر انگشتی

امروز با مقاله ای دیگر از وب سایت دستگاه حضور و غیاب فراتکنو در خدمت شما هستیم تا با موضوع  نهادینه کردن نظم و انضباط در زندگی و سرعت بخشیدن به کار با دستگاه حضور و غیاب بیشتر آشنا شویم.در دنیای امروز زندگی بیشتر افراد پر از مشغله و استرس زندگی و کاری می باشد. خیلی از روز ها فکر می کنیم آن قدر سرمان شلوغ است که به خیلی کارها و وظایف نمی رسیم و کنترل زندگی شخصی و کاری مان را نداریم. مشغله های اجتماعی، خانواده و …، و خیلی چیزهای دیگری که ناچار باید برایشان راه حل مناسبی پیدا کنیم. به این موضوع فکر کنید حتی زمانی که چندان میلی برای انجام آن کارها نداشتید اگر نظم و انضباط لازمه ی کار خود می کردید می توانستید تمام وظایف را به بهترین شکل انجام دهید

خب در ادامه می خواهیم با راه حل های نظم و ایجاد راهکار های مناسب بیشتر آشنا شویم:

زندگی تان را عالی بسازید

اگر تلاشتان این گونه باشد که هر روزتان بهتر از روز قبل باشد، این روش به مرور زمان برای شما یک عادت می شود و به طور اتوماتیک پیشرفت می کنید و این تغییر در زندگی را فقط با استمرار و گذر زمان متوجه می شوید. به افراد موفق دور اطرافتان کنید سعی کنید سبک تفکر و روند کارهای روزانه ی آن ها را متوجه شوید. اگر دقت کنید همه ی این افراد یک ویژگی مشترک دارند: زندگی شان را عالی می سازند.

“نه” گفتن را یاد بگیرید

قطعا اگر مسئولیت های زیادی را از دوستان یا آشنایان قبول کنید از رسیدن به هدف های اصلی تان باز می مانید. هر بار که کسی از شما درخواستی می کند با خود فکر کنید و ببینید آن درخواست به پیشرفت شما کمک می کند یا خیر، اگر در راه رسیدن به هدفتان کمکتان می کرد، قبول کنید. در غیر این صورت یک «نه» بگویید و به هیچ وجه خود را در تنگنا رودرواسی قرار ندهید. جرات “نه” گفتن مودبانه با تمرین به دست می آید.

نظم را در کار خود بکار ببرید

یکی از مواردی که باعث سرعت و پیشرفت شما در کار و زندگی تان می شود مطمئنا نظم خواهد بود سعی کنید هر چیزی را در جای خودش حفظ کنید. بدانید نیازهایتان چیست، چه کاری می‌خواهید انجام بدهید و چه زمانی قرار است انجامش بدهید.از ابزار هایی که به کارتان سرعت می دهد استفاده کنید به عنوان مثال برای حضور و غیاب به موقع پرسنل در محل کار می توانید از دستگاه حضور و غیاب استفاده کنید. با این کار هم سرعت هم نظم بهتری را برای حضور و غیاب پرسنل در نظر گرفتید.


راهکار پیشرفت نظم در زندگی و کار

راحت ببخشید

یقینا در زنگی شما کسانی که باعث ناراحتی تان شده اند یا شاید خودتان از کرده خود پشیمان باشید پس دیگران و خودتان را ببخشید و در مسیر رسیدن به اهداف تان پیش روید. لازم نیست بخاطر یک اشتباه دائم خودتان را سرزنش کنید. فقط کافی است از آن عبرت گرفته و دیگر تکرارش نکنید و یکبار برای همیشه از آن بگذرید. اگر این کار را نکنید در همه ی مراحل زندگی تحت تاثیر آن رفتار خواهید بود

تحمل سختی را بالا ببرید

کارآفرین و روانشناس Tasha Eurich درباره ی تمحل سختی ها این گونه است: ” زمانی که چیز جدیدی را تجربه می کنیم باعث تحریک خلاقیت ما شده و حافظه ی ما را قوی تر می کند. سختی باعث رشد، تغییر و آموزش شخص می شود. ”
مطمئن باشید برای رسیدن به هدفتان و برای آن که موفقیت خود را ببینید حتما سختی هایی را متحمل خواهید شد و این امر اجتناب ناپذیر است. شک نکنید تحمل این سختی ها شما را بزرگ تر از قبل می کند.

بازدید : 42 تاریخ : شنبه 07 مرداد 1396 زمان : 12:11 نویسنده : فراتکنو نظرات (0)

دستگاه حضور و غیاب مدل F300 یکی از بهترین، پرفروش ترین و محبوب ترین دستگاه های شرکت فراتکنو می باشد. این دستگاه در رنج میانی دستگاه ها قرار دارد و متناسب با مجموعه ها و شرکت های مختلف می باشد.البته ما این مدل دستگاه حضور و غیاب اثر انگشتی را به مجموعه های کارگاهی که با دست سروکار دارند (در صورتی که دست آن ها صاف یا کثیف می شود) پیشنهاد نمی کنیم.این دستگاه امکان ثبت تردد از طریق اثر انشگت، کارت بدون تماس و رمز عبور را برای شما فراهم می کند.به این روش که در زمان ورود پرسنل یا افراد به مجموعه بدون نیاز به زدن کلیدی انگشت تعریف شده ی خود را روی سنسور دستگاه گذاشته تا تیک سبز را روی صفحه نمایش مشاهده کنند و برای خروج نیز به همین صورت انجام می شود.



سنسوری که در این مدل دستگاه حضور و غیاب اثر انگشتی به کار رفته است از نوع سنسور نوری ضدخش می باشد که در صورتی که اثر انگشت به خوبی تعریف شده باشد در کمتر از ۰.۵ ثانیه تردد را ثبت و ذخیره می کند.همراه این دستگاه دو نرم افزار است که عملیات پردازش و محاسبات تردد ها را انجام می دهد .برای ارتباط بین دستگاه و نرم افزار دو راه مختلف پورت شبکه و پورت USB وجود دارد که روش دوم کار را برای مشتریان بسیار آسوده می کند و نیازی عملیات کابل کشی و داکت کشی ندارد.یعنی دستگاه می توانید در هر مکانی نصب شود و شما به راحتی تخلیه اطلاعات را انجام داده و برای متصدی نرم افزار ارسال کنید.دیگر مزیت این دستگاه امکان تعریف سطح دسترسی برای افراد مختلف می باشد یعنی شما به راحتی می توانید مشخص کنید که چه شخصی به منو ها دسترسی داشته باشد و یا این که شخصی فقط بتواند عملیات تخلیه را انجام دهد.همچنین امکان تعریف هر ۱۰ انگشت برای افراد وجود دارد تا در صورت زخم شدن یا … بتوانند با انگشت دیگری تردد خود را ثبت کنند.

 

همراه با نرم افزار حضور غیاب رایگان و حقوق و دستمزد رایگان

بازدید : 52 تاریخ : شنبه 31 تیر 1396 زمان : 12:36 نویسنده : فراتکنو نظرات (0)

توضيحات دستگاه حضور و غياب مدل f400 : (همراه با نرم افزار حضور غياب رايگان و حقوق دستمزد)

با گذشت زمان و پیشرفت تکنولوژی در دنیای امروز دستگاه حضور و غیاب جایگزین ورود و خروج های دستی شده است. با وجود دستگاه حضور و غیاب افراد به راحتی تردد خود را ثبت می کنند و نیازی به برگه های ثبت تردد و محاسبات دستی و دشوار نیست.همچنین امکان تقلب و ثبت ساعت به صورت دلخواه برای پرسنل وجود ندارد.در واقع امکان خطا و ناحق شدن حقوق کسی با آمدن آن کمتر شده و باعث سهولت و صرفه جویی در زمان مدیران شده است.

دستگاه حضور و غياب

دستگاه حضور و غیاب اثر انگشتی که در تصویر مشاهده می کنید مدل F400 فراتکنو است که یکی از محبوب ترین دستگاه حضور و غیاب شرکت فراتکنو می باشد.در این دستگاه قابلیت شناسایی از طریق اثر انگشت ، کارت بدون تماس و رمز عبور تعبیه شده است. بدین صورت که پرسنل می توانند از طریق یکی از روش های بالا تردد ورود، خروج، مرخصی یا ماموریت خود را ثبت کنند.شما می توانید برای هر شخص ۱۰ اثر انگشت را تعریف کنید که اگر به هر دلیل (کثیفی انگشت،زخم شدن انگشت و …) شخص نتوانست با یکی از انگشت ها تردد بزند با انگشت دیگر انجام شود.روی این دستگاه برای هر شخص یک کد کاربری در نظر گرفته می شود که فقط مخصوص خود همان شخص است.راه های ارتباطی بین دستگاه و نرم افزار حضور و غیاب علاوه بر پورت شبکه که با یک کابل بین دستگاه و کامپیوتر وصل می شود می توانید از طریق USB و بدون نیاز به کابل کشی انتقال اطلاعات را انجام دهید.این دستگاه دارای سخنگوی فارسی و سیستم عامل لینوکس می باشد.در هر بار تخلیه اطلاعات شما می توانید بازه ی زمانی دلخواه را انتخاب کنید تا یک نسخه ی کپی از تردد پرسنل برایتان ارسال شود.یکی دیگر از مزیت های این دستگاه قابلیت آپلود عکس پرسنل می باشد تادر زمان ورود خروج تصویر شخص روی LCD دستگاه نمایان شود.همچنین تمام منو های آن فارسی می باشد تا به راحتی هر شخصی بتواند با دستگاه کار کند.مزیت دیگر مهم این دستگاه امکان تعریف مدیر می باشد تا هر شخصی بجز مدیر نتواند به منو های آن دسترسی داشته باشد.

بازدید : 72 تاریخ : شنبه 24 تیر 1396 زمان : 12:52 نویسنده : فراتکنو نظرات (0)

همان طور که همه می دانید افراد از لحاظ شخصیت ، شیوه برخورد و منش زندگی با هم متفاوتند. نیاز های افراد وارزش‏هایشان نیز با یکدیگر فرق دارد.پس این طور می توان گفت که برای هر کارمند شیوه ی برخورد خاصی را باید در نظر بگیریم. یک مدیر لایق و موفق به کارمندان خود باید این طور بنگرد که هر شخص مانند خود ما دارای ضعف ها و ایراداتی می باشد که باید برای رفع این معایب ابتدا در خودمان سپس در کارمندان، تا حد امکان تلاش کنیم.امروز با مقاله ای دیگر از سایت دستگاه حضور و غیاب فراتکنو در خدمت شما هستیم تا راهکار های این نوع مشکلات را با هم مرور کنیم.
معمولا کارمندان مشکل ساز آسان ترین راه برای اعلام مخالفت خود را در شیوه کارکردن و رفتار خود اعمال می کنند. گاهی اوقات هم افراد به صورت ناخودآگاه و بدون هیچ قصدی این رفتار ها را انجام می دهند.

۱-درست رفتار کنید

اکثر مدیران، بیشتر زمان کاری و یا حتی زمان زندگی خود را صرف فکر کردن راجع به کارمندان مشکل ساز و شاکی بودن از کارمندانی که وظیفه خود را درست انجام نمی دهند می کنند و هیچوقت کمکی نمی کنند تا رفتار اینگونه کارمندان را تغییر دهند. مدیر موفق در برابر هر عملی که کارمندش انجام می دهد ابتدا خوب فکر می کند که از کجا شروع شده و متناسب با آن با رفتار آن شخص عکس العمل نشان می دهد.

۲- دلایل اصلی مشکل را پیدا کنید

واقعا با تمرکز کامل به حرف های این افراد گوش دهید. صبور، مثبت و بی‌طرف باشید و با چند مورد یا چند کلام هم صحبت شدن تصمیم گیری یا قضاوت نکنید. سوال خود را به صورت کلی و دقیق بپرسید تا پاسخ یک کلمه ای دریافت نکنید.گاهی نتیجه‌گیری از این صحبت ها بسیار ملایم و با سرعت کمتری اتفاق می‌افتد و گاها ممکن است برای حل یک مشکل نیاز به جلسات متعددی باشد.در میان این صحبت ها نیز ما خود رشد کرده و برای موضوعات واقف می شویم.

۳-خودتان مشکل را چک کنید

همیشه واقعیت‏ها را در نظر بگیرید و به شایعه و غیبت ها بی اهمیت باشید.سعی کنید حرف دیگران روی شما تاثیری نداشته باشد زیرا فردی که شایعه پراکنی ‏می‏کند خودش نیز به نوبه خود، کارمندی مشکل ساز است.
اگرشما خودتان چیزی را ندیده‏اید یا اطلاعات کافی از آن مشکل ندارید، بیشتر بررسی کنید. دقت کنید خود شما بخشی از مشکل نشوید، زیرا زمانی که مدیری به طور کامل از مشکلات آگاهی پیدا می کند دیگه آرام و صبور بودن مشکل تر است.

۴-مقاوم باشید

اگر واقعا یک مشکل آن قدر عمقی و بزرگ است و فکر شما را آزرده می کند، پس هیچوقت با آن مشکل نیایید. فرض کنید، کارمندان شما موظفند در تایم خاصی با دستگاه حضور و غیاب اثر انگشتی تردد ورود و خروج خود را ثبت کنند و فردی هیچ یک از روز های ماه تردد را ثبت نمی کند(با آن که شما بار ها یادآوری و تذکر داده اید) و آن شخص همیشه شاکی هست که حقوق من درست محاسبه نمی شود، شما حق دارید به طور جدی تری با این فرد برخورد کنید.

۵- ارزیابی کنید

در ابتدا باید به این قدرت برسیم که بدانیم کی و کجا به این رفتار کارمندان واکنش نشان دهیم.. گاهی لازم است که سریع اقدام کنید تا وضعیت خراب تر نشود در غیر این صورت بهتر است قبل از هر واکنشی‏ راجع به آن خوب تمرکز و فکر کنید.گاهی کارمندان به دلیل اسـترس‏های شغـلی و زندگی شخصی شان مشکل ساز می‌شوند و اساسا مشکل ساز نیستند. به عنوان مثال زمانی که کارمندی از دیگری شکایت یا بی احترامی می کند باید فورا جلوگیری کرد تا مشکل حادتر نشود.

۶- رسیدن به راه حل خوب

نتیجه نهایی در مواجهه با کارکنان مشکل‏ ساز، رسیدن به راه‌حل توافقی است که رضایت شما و کارمند را جلب کند و می‏دانید این گونه مشکلات ادامه دارد تا زمانی که طرفین به یک تعامل برسند. کارکنان لازم دارند بدانند چه رفتارهایی صحیح و چه رفتارهایی نامطلوبند. بیان مشکلات به صورت شفاف از سوی مدیر (متناسب با شخصیت و عملکرد کارمند) همیشه مفید است. پس مطمئن باشید کارکنان این شفاف سازی به صورتی که به کسی بی احترامی نشود را دنبال می کنند و شما نیز راحت تر می توانید تصمیم گیری کنید.

 

موفق و ناموفق ها

بازدید : 94 تاریخ : شنبه 17 تیر 1396 زمان : 16:58 نویسنده : فراتکنو نظرات (0)

کسی که مدیریت یک اداره ، مجموعه و یا مدرسه را به عهده دارد باید تمامی صفات ممتاز و نکات مثبت را نسبت به سایر افراد داشته باشد. در همه ی تمدن های بشری در طول زمان های مختلف این یک اصل پذیرفته شده است که مردم یک مدیر سالم، درستکار، راستگوی و پای بند به قانون را می پسندند. در دنیای امروز ، مدیریت یک علم رو به رشد به شمار می رود که نیاز به یاد گیری می باشد. برای تشخیص چنین فردی چه چیزی مورد نیاز است و چطور می توان این فرد را از دیگران تشخیص داد؟
امروز از وب سایت فراتکنو در خدمت شما هستیم تا ۵ ویژگی مهم را برای یک مدیر موفق در بهبود مجموعه می تواند موثر باشد را با هم بررسی کنیم.

برقراری نظم در مجموعه

یکی از مهارت هایی که مورد نیاز یک مدیر موفق می باشد این است که توانایی برقراری نظم در مجموعه را داشته باشد.یک مدیر لایق باید بتواند با توجه به جو عمومی مجموعه و بدون آن که تشنجی به وجود بیاید ورود و خروج پرسنل را کنترل کند. برای سرعت عمل در کار می توان از ابزار های مختلف نیز بهره گرفت به عنوان مثال با یک دستگاه حضور و غیاب اثر انگشتی ارزان هم می توان ورود و خروج را به طور دقیق بررسی کرد و هم این که می توان از زمان به طور مفید تری استفاده کرد.

انتقادپذیری و صبوری مدیران

مدیران در عین حال باید به کارمندانشان فرصت دهند که در یک فضای سالم و مؤدبانه ، نقدهای خود را مطرح کنند.کسی که مدیریت یک مجموعه را بر عهده می گیرد ، باید بداند که در هر مجموعه ای از یک کلاس درس تا اداره ی یک کشور همواره درباره اش انتقاد وجود خواهد داشت. کسی که تحمل انتقادات افراد مختلف را ندارد ، اساساً نباید وارد فاز مدیریتی شود و اگر کسی بخواد تمام انرژی اش را صرف مقابله با افراد کند مسلما از وظایف اصلی اش باز می ماند.

ارزیابی دوره ای

یک مدیر خوب باید مانند یک ناخدا دائما تمام کشتی و مسیر را زیر نظر داشته باشد که آیا کشتی تحت مدیریت او در مسیری که تعیین شده پیش می رود یا خیر؟ این که ارزیابی دوره ای در چه بازه زمانی (روزانه ، هفته ای ، ماهانه ) انجام گیرد ، بستگی به نوع کارتان دارد ولی آنچه مسلم است این که مدیریت بدون ارزیابی دوره ای ، راندن در تاریکی است. گاهی با یک ارزیابی متوجه می شویم که مسیر اشتباه است و یا با یک اصلاح کوچک سود دهی کشور بسیار بالاتر می رود.

راستی و صداقت

یکی از مواردی که باید قابل توجه باشد صداقت با کارمندان و راستگویی می باشد. زیردستان اغلب از مدیرانی را می پسندند که صادق و قابل اطمینان باشد. پذیرا بودن و خلوص از مهم ترین مواردی است که اغلب زیردستان از آن تقدیر می کنند و دوست دارند که مدیر آنان دارای این دو ویژگی باشد. راستی و صداقت مدیر باعث گسترش روابط زیردستان با وی و برخورد صمیمی و در نتیجه مدیریت اثربخش می شود.

از اشتباه کردن پرسنل نترسید

احتیاط کنید که پرسنل را از اشتباه کردن نترسانید. در این صورت کارمندان به مرور زمان تمایلی به تصمیم گیری شخصی ندارند چون ممکن است اشتباه کنند و دائما خود را با شما چک می کنند.در ظاهر شاید این از نظر شما خوب باشد ولی با این کار هیچ جای پیشرفتی برای آن ها باقی نمانده و کلی از زمان خود را باید صرف رسیدگی به ریز کارهای پرسنل کنید..به آنها اعتماد کنید و حاشیه خطایی برایشان در نظر بگیرید.
5 ویژگی مدیران موفق

 

نتیجه گیری
در کنار موارد بالا به این نکته دقت کنید که از ابزار ها برای مدیریت مجموعه خود استفاده کنید. به عنوان مثال برای برقراری نظم می توان از دستگاه حضور غیاب استفاده کرد شما با کمی هزینه با خرید یک دستگاه حضور و غیاب ارزان می توانید از شر کاغذ های حضور و غیاب و محاسبات آن خلاص شوید یا برای نظم دادن به کار ها از یک مشاور برنامه ریز خبره استفاده کنید تا با نگاهی کلی به مجموعه شما بهترین راهکار ارائه شود و برای فروش موثر تر از یک کارشناس فروش قوی تر استفاده کرد زیرا بخش سوددهی را همین بخش فروش برای ما انجام می دهد.
امیدوارم این مطلب نیز برای شما مفید واقع شود و با بکار گیری این موارد به پیشرفت روز افزون مجموعه و شرکت خود کمک کنید.

بازدید : 106 تاریخ : شنبه 10 تیر 1396 زمان : 18:11 نویسنده : فراتکنو نظرات (0)

چگونه غیبت را در محل کار اندازه گیری نماییم

به عنوان یک مدیر و کارفرما، شما نیاز به توسعه راه برای پیگیری کارکنان دارید تا اطمینان حاصل شود که شما در حال حفظ بهره وری و کارایی در کسب و کارتان هستید. یکی از موضوعاتی که می تواند اثر منفی داشته باشد غیبت مکرر است، خواه به علت سرما خوردگی پی در پی یا کارهای شخصی. غیبت مکرر عملیات را مختل نموده و سود و زیان (جمع کل درآمد شرکت که در گزارش سالیانه ذکر می‌شود و سود هر سهم برحسب آن تعیین می‌گردد)[۱] را تحت تاثیر قرار می دهد. یک فایل صفحه گسترده کامپیوتری که لیست تمام کارکنان را در کسب و کار خود و یا در شرکت خود داشته باشید، ایجاد نمایید. علاوه بر نام کارکنان، ستونی برای ثبت تعداد روزهای غیبت به دلایل معمول مانند دلایل شخصی، بیماری، شرایط اضطراری و یا دلایل دیگر داشته باشید. یک ستون اضافی دیگر داشته باشید که یادداشت هایتان را اضافه نمایید و یا نظرتان را در مورد کارکنان اضافه نمایید. در مورد میزان غیبت هایی که تصور می کنید غیر قابل قبول هستند، تصمیم بگیرید. به عنوان مثال یک نرخ غیبت ۵ درصدی در طول سال یا دوره می تواند دلیلی برای هشدار باشد اما شما می توانید تصمیم بگیرید که غیبت ۱۵ درصدی بایستی رسیدگی شود یا زمانی که غیبت به ۱۵ درصد رسید باید رسیدگی شود. اطلاعات شخص غایب را در پایان هر فصل یا سال در صفحات کاری کامپیوتر خود حساب نمایید (یا هر چند بار که به حساب کارمندها رسیدگی می نمایید) را تعداد روزهای کاری در سال یا دوره را بر مقدار کل روزهای غایب برای به دست آوردن میزان غیبت تقسیم نمایید.امروزه با دستگاه حضور غیاب به راحتی می توان این محاسبات را انجام داد. شما می توانید هنگام محاسبه، غیبت هایی را که کارمند برای روزهای بیماری یا روزهایی برای کار شخصی مرخصی گرفته اگر شرکت این تعداد مرخصی را مجاز اعلام کرده است، حذف نمایید. پایین لیست را هم بررسی نمایید اگر کارمند بیش از حد مجاز در مرحله قبلی غیبت داشته است. در جلسات بازخورد بعدی در مورد غیبت بیش از حد با هر یک از کارمندان خوب بحث نمایید. قبل از انجام هر عملی بر اساس اطلاعاتی که به دست آورده اید در مورد علت این که غیبت داشته و سر کار نیامده اطلاعات بیشتری به دست آورید. برای مثال شرکت حقوقی کانادا لاوری، د بیلی توصیه می کند که قبل از تصمیم گیری برای اخراج[۲] اول تمام مراحل را برای بهبود حضور کارمند ثبت نماید (بررسی سابقه). اگر شما می خواهید سابقه شخص را در شرکت یا اداره در مورد غیبت به دست آورید از میزان غیبت میانگین بگیرید. برای به دست آوردن میانگین ابتدا تعداد کل کارمندان را به دست آورده و تقسیم بر مقدار غیبت ها کنید. فن آوری بیومتریک [۳]سیستمی است که اجازه می دهد شما می توانید افراد را بر اساس ویژگی های منحصر به فرد، مانند صدا، تشخیص اثر انگشت و شناسایی عنبیه شناسایی نمایید. اگرچه تکنولوژی هنوز نسبتا جدید است، بسیاری از شرکت ها شروع به استفاده از آن برای شناسایی و ردیابی کارکنان می نمایند. این مراحل را برای یادگیری استفاده از فن آوری بیومتریک دنبال کنید. تصمیم بگیرید برای چه می خواهید از تکنولوژی بیومتریک استفاده نمایید. بسیاری از تجارت ها از آن استفاده می کنند تا با زمان و حضور و غیاب همگام باشند در حالی که سایر تجارت ها از آن برای افزایش امنیت استفاده می کنند. تعیین کنید که از کدام مورد می خواهید استفاده نمایید: صدا، تشخیص اثر انگشت و شناسایی عنبیه. تشخیص عنبیه و شناسایی صدای گران تر هستند زیرا آنها نیاز به تجهیزات بسیار حساس تر دارند. تشخیص اثر انگشت از ساده ترین فن آوری استفاده می کند و معروفترین نوع در انتخاب تجاری است چرا که برای اجرا فقط به ۴۰۰ دلار نیاز دارد. فروشندگان بیومتریک را جهت پیدا کردن بهترین قیمت و بهترین شرایط خدمات به مشتریان تحقیق کنید. ساده ترین مکان برای پیدا کردن این فروشندگان به صورت آنلاین است و بسیاری از آنها طیف وسیعی ازتعاریف محصولات قیمت و ضمانت نامه های مختلف را ارائه می دهند.این تکنولوژی در دستکاه حضور و غیاب اثر انگشتی ارزان نیز به کار رفته است.این تکنولوژی در دستکاه حضور و غیاب اثر انگشتی ارزان نیز به کار رفته است. سیستم بیومتریک خود را راه اندازی نمایید در سیستم های تشخیص عنبیه و شناسایی صدا شما نیاز به فروشنده خواهید داشت تا با شما راه اندازی را انجام دهد. اگر شما سیستم نوع اثر انگشت را انتخاب نمایید حداکثر سیستم هایی را خواهید یافت که با میکروسافت آفیس سازگار هستند و تکنولوژی آن آسان بوده مراحل ساده ای دارد که می توانید خودتان آن را راه اندازی نمایید. امنیت را به حداکثر رسانید، نظارت بر حضور و غیاب کارکنان داشته باشید و هزینه های کسب و کار خود را ساده نمایید. اگر شما از فن آوری بیومتریک استفاده می نمایید در خواهید یافت که فراتر از هزینه اولیه بالا آسانترخواهید توانست اطلاعات مربوط به غیبت، مسائل امنیتی و ردیابی اطلاعات مربوط به این نواحی مهم را حفظ کنید.

بازدید : 40 تاریخ : سه شنبه 30 خرداد 1396 زمان : 12:44 نویسنده : فراتکنو نظرات (0)

انواع دستگاههای بیومتریک

کلمه بیومتریک اشاره به تکنولوژی‌هایی دارد که با استفاده از مشخصات خاص انسان(مخصوصا، ویژگی‌های بیولوژیکیکه برای هر فرد منحصر به فرد هستند) برای تشخیص هویت یک شخص، یا دسترسی به مناطق امن بکار می‌رود. دستگاه‌های مختلف از این نوع به صورت جدی بعد از ۹/۱۱ شروع به توسعه کردند و از آن زمان به بعد به رشد محبوبیت خود ادامه داد.

اسکنر انگشتنگاری

در این دستگاه، اثر انگشتان یک شخص بطور موضعی اسکن می‌شود، سپس این تصاویر با الگوهای ذخیره شده قبلی مقایسه می‌شود. این روش در مورد ویژگی‌های ساختاری اثر انگشت انسان به منظور ایجاد درجه دقت ۹۹درصد به شمار می‌رود که دستگاه حضور و غیاب همین عملکرد را دارد.

اسکنر شبکیه

تکنولوژی شبکیه با بهرگیری از عروق خونی کوچک در بخش انتهایی چشم به منظور شناسایی و مقایسه تصویر موضعی با اطلاعات ذخیره شده قبلی مورد استفاده قرار می‌گیرد. در مورد این تکنولوژی، دقت شناسایی نیز در ۹۹‌‌اُمین صدک است.

تشخیص چهره

این سیستم علاوه بر چشم، برای سرتاسر ساختار جمجمه، بینی و موقعیت دهان اعمال می‌شود، و از طریق مقایسه مشخصات آنها با اطلاعات متریک که از قبل ذخیره شده، برای تایید هویت بکار می‌رود. صحت و درستی این روند تا حدودی کمتر از دقت اسکن اثرانگشت یا شبکیه است، چون که تصویرسازی موضعی می‌تواند از طریق موقعیت دوربین یا نورپردازی، تاثیر منفی داشته باشد.

تشخیص صدا

برداشت صدا با بهره‌گیری الگوی ضبط از یکسری از دستورات صوتی(گفته شده) صورت می‌گیرد، سپس متعاقبا نتیجه شنیداری محلی را در برابر مشخصات اطلاعات از پیش ضبط شده، مقایسه می‌کند. دقت برای این تکنولوژی بالا است، زیرا مکانیزم ارتعاشی صدای انسان تقریبا واضح‌تر از انگشت‌نگاری است.

تشخیص افراد از طریق ضربهزدن به صفحه کلید

این یکی دیگر از روش‌های تشخیص الگو بر اساس ماهیت ریتمیک عملکرد صفحه کلید است. در این فرایند، موضوع محلی وارد یکسری از ضربات صفحه کلید می‌شود که پس از آن اطلاعات بر مبنای الگوی از پیش ضبط شده، مقایسه می‌شوند. دقت برای این فرایند، امتیاز ۵۰‌امین صدک را پیشنهاد می‌کند، بطوری که این سیستم می‌تواند بصورت مکانیکی از طریق یادگیری تمایلات فیزیکی موضوع مورد نظر به منظور تقلید از ویژگی‌های فیزیکی لازم،”جعل شود“.

بازدید : 159 تاریخ : شنبه 13 خرداد 1396 زمان : 13:50 نویسنده : فراتکنو نظرات (0)

سیستم بیومتریك چیست؟

این زمینه از بیومتریك، در مطالعه ویژگی‌های بیولوژی شخص، دخیل است. خصوصیات بیولوژیكی خاصی از یك انسان می‌تواند، برای تایید هویت فرض شده از یك فرد مورد استفاده قرار گیرد. سیستم‌های بیومتریك، از لحاظ افزایش اهمیت داشتن تامین امنیت برای سازمان‌ها و افراد، محبوبیت به دست‌می‌آورند. سیستم‌های بیومتریك به عنوان ابزارهایی برای تایید یا رد امكان دسترسی فرد به كامپیوتر یا اطلاعات خاص درج شده بر روی كامپیوتر، مورد استفاده قرار می‌گیرند. سیستم‌های بیومتریك نیز برای محدود كردن دسترسی به داخل ساختمان‌های دارای امنیت بالا، یا اتاق‌ها بكاربرده می‌شوند، و برای تشخیص قطعی فرد مظنون توسط مجریان قانون استفاده شده است.

اثر انگشت

برخی از كامپیوترها مجهز به دستگاهی هستند كه نوك انگشت یك شخص را برای تعیین هویت فرد، اسكن می‌كند. هر فرد دارای یك الگوی منحصر به فرد برای اثرانگشتان خود می‌باشد. اسكنرهای اثر انگشت، برآمدگی‌ها و فرورفتگی‌ها، یا الگوی منحصر به فرد از خطوط كه باعث می‌شود تا اثر انگشت فرد ایجاد شود، را ثبت می‌كنند. بعضی از اسكنرهای بیومتریك اثرانگشت، پدهای كوچكی هستند، كه كاربر آنرا بر روی یك یا چند نقطه از انگشتان به منظور اسكن شدن، قرار می‌دهد. برخی از لب‌تاپ‌ها دارای یك شكاف كوچك بر روی بدنه، واقع در نزدیكی صفحه كلید هستند. كاربر با انگشت خود در میان این شكاف ضربه می‌زند، كه این امر باعث می‌شود نوك انگشتان فرد اسكن شود.این تكنولوزی بیومتریك در عملكرد دستگاه حضور و غیاب اثر انگشتی ارزان نیز بكار رفته است.

اسكن چشم

دستگاه‌های بیومتریك چشم، مشابه خواننده بیومتریك اثر انگشت ،چشم فرد را برای تعیین هویتش اسكن می‌كند. دو نوع مختلف از اسكنرهای چشم وجود دارد. نوع اول شبكیه چشم فرد را اسكن می‌كند و الگوهای عروق خونی در داخل شبكیه را آنالیز می‌كند. نوع دوم رنگ و ویژگی‌های الگوی قرنیه چشم را اسكن و آنالیز می‌كند.

تشخیص چهره

برخی از سیستم‌های امنیتی بیومتریك با استفاده از نرم‌افزارهای تشخیص چهره انسان و دوربین‌های فیلم‌برداری دیجیتال، هویت فرد را تایید می‌كنند. یك فرد كه علاقمند به، دسترسی سیستم كامپیوتر می‌باشد می‌تواند صورت خود را از طریق دوربین كامپیوتر اسكن كند. پس از آن كه نرم افزار در كامپیوتر قرار گرفت، ویژگی‌های مختلف صورت، مانند چشم‌ها، بینی، و دهان و همچنین شكل چنین ویژگی‌هایی، تجزیه و تحلیل می‌شود. نرم افزار تشخیص چهره نیز توسط برخی از دولت‌ها كه به دنبال تروریست‌های مظنون هستند، بكار گرفته شده است. دوربین‌های فیلمبرداری قرار داده شده در مكان‌های عمومی، جریان داده‌ها را به كامپیوتر برمی‌گرداند، كه چهره هر شخص را آنالیز كرده و با چهره‌های تروریست‌های مظنون مقایسه می‌كند.

صدا

كامپیوترها مجهز به میكروفون و نرم‌افزار تشخیص صدا هستند، كه قادر است هویت فرد را بر اساس صدای فرد تایید كند. نرم‌افزار تشخیص صدا، ویژگی‌های صوتی فرد، مانند لحن یا فركانس امواج صدای فرد را اندازه‌گیری می‌كند. مانند اثرانگشت، ویژگی‌های صدای فرد برای هر شخص خاصی منحصر به فرد است.

كارت‌های هوشمند

در حال حاضر اكثر دستگاه حضور غیاب این قابلیت رادارند.برخی سیستم‌های امنیتی بیومتریك مستلزم استفاده از كارت هوشمند هستند. كارت هوشمند، كارتی است كه در داخل كارت‌خوان درج شده  است. فرد برای دسترسی به سیستم كامپیوتر یا اطلاعات خاص بر روی كامپیوتر كه همچنان باید برای اسكن از یك بخش از بدن خود به دست آورده شود، و همچنین كارت هوشمند، تلاش می‌كند. كارت هوشمند شامل اطلاعاتی در مورد شخص خواهد بود، یا كاری كه فرد قبلا بر روی یك كامپیوتر انجام داده را ذخیره می‌كند.

بازدید : 91 تاریخ : دوشنبه 01 خرداد 1396 زمان : 13:06 نویسنده : فراتکنو نظرات (0)

امروز با مقاله ای دیگر از وب سایت فراتکنو با عملکرد نرم افزار حضور غیاب رایگان در خدمت شما هستیم تا با تفاوت بین نرم افزار حضور غیاب و  حقوق دستمزد دستگاه حضور و غیاب آشنا شویم.

چرا نرم افزار حضور غیاب؟

شاید برایتان سوال پیش بیاید که با وجود دستگاه حضور و غیاب چه نیازی به نرم افزار می باشد؟مگر دستگاه کافی نیست.در پاسخ چنین می توان گفت که وظیفه ی دستگاه حضور و غیاب اثر انگشتی و یا تشخیص چهره به تنهایی ثبت ساعت تردد پرسنل می باشد و در اکثر دستگاه های  موجود بازار امکان تعریف شیفت کاری بر روی خود دستگاه وجود ندارد و دستگاه فقط ساعتی که کارمندان ورود/خروج، مرخصی و یا ماموریت انجام می دهند ثبت می کند و این وظیفه ی نرم افزار حضور غیاب می باشد که این تردد های ثبت شده را پردازش کند. که نحوه ی عملکرد آن به این گونه است که بعد از این که پرسنل تردد خود را با دستگاه انجام دادند شما می تواند از طریق USB یا شبکه از دستگاه تخلیه اطلاعات بگیرید.به عنوان مثال اگر بخواهید تردد های یک ماه پرسنل را بررسی کنید بعد از این که طی یک ماه پرسنل تردد زدند شما یک فلش USB به دستگاه حضور غیاب وصل کرده و طی مراحلی که در هر دستگاه متفاوت است تردد ها به فلش منتقل می شود سپس فلش را به سیستمی که نرم افزار حضور غیاب فعال می باشد وصل کرده و تخلیه را انجام می دهیم و همچنین شما همین کار را می توانید از طریق شبکه نیز انجام دهید.تا این جا متوجه شدیم که چرا به نرم افزار حضور غیاب در دستگاه حضور غیاب نیاز داریم.حال می پردازیم به تفاوت بین نرم افزار حضور غیاب و حقوق دستمزد

نرم افزار حضور غیاب رایگان

در ابتدا اگر بخواهیم تعریفی خلاصه از تفاوت بین نرم افزار حضور غیاب و حقوق دستمزد داشته باشیم چنین می توان گفت که وظیفه ی نرم افزار حضور غیاب گزارش از تردد پرسنل و وظیفه ی نرم افزار حقوق دستمزد گرد آوری فیش حقوقی می باشد.

شما در نرم افزار حضور و غیاب ابتدا پرسنل را با توجه به کدی که در دستگاه دارند تعریف کرده وارد می کنیم.زیرا دستگاه حضور غیاب و نرم افزار همدیگر را بر اساس کد می شناسند در ادامه الگوی کاری را تعریف کرده یعنی مشخص می کنیم ساعت ورود / خروج پرسنل چه زمانی باشد تا با توجه به این الگو میزان کارکرد ، تاخیر ، اضافه کار و… محاسبه شود و در نهایت طی یک صفحه گزارش برای شما نمایش داده می شود. شما در این نرم افزار می توانید ثبت مرخصی و ماموریت را انجام دهید همچنین می توانید ترددی را به صورت دستی اضافه یا اصلاح کنیم.در ادامه شما می توانید یک خروجی برای نرم افزار حقوق دستمزد داشته باشید

در کل شما در این نرم افزار فقط تخلیه اطلاعات از دستگاه را انجام می دهید و تردد های ثبت شده را بررسی می کنید.شما می توانید نمونه ای از این گزارش را در تصویر زیر مشاهده کنید.

 در نرم افزار حقوق دستمزد شما ابتدا فایل خروجی را بارگذاری می کنید.همان طور که از نام آن پیداست شما در این نرم افزار حقوق پرسنل را محاسبه می کنید.یعنی با توجه به میزان کارکردی و نوع الگویی که داشتند (ساعتی یا روزانه) می توان مشخص کرد حقوق پایه ، اضافه کار و …. با چه مبالغ و ضرایبی محاسبه شود و در انتها یک صفحه از گزارش فیش حقوقی را نشان می دهد که در ادامه نمونه ای از این فیش حقوقی را برای شما آورده ایم.
 تا این جا به طور نسبی با تفاوت بین نرم افزار حضور غیاب و حقوق دستمزد آشنا شده ایم.لازم به ذکر است که نرم افزار های متفاوتی در بازار موجود می باشد. اگر بخواهیم چند نکته را در حین خرید رعایت کنیم به موارد زیر می توان اشاره کرد.
– محیط فارسی و آسان نرم افزار و کاربر پسند بودن آن
– سازگار با ویندوز سیستم شما
– امکان گزارش گیری فردی و گروهی
– امکان ویرایش تردد به صورت دستی
– پشتیبان گیری و بازیابی (backup)
– عدم محدودیت در تعریف پرسنل
– امکان تعریف اگوی کاری به صورت ساعتی و روزانه
– و …
 نکته ی دیگری که در نرم افزار حضور غیاب حائز اهمیت می باشد این است که نرم افزار بعد از مدتی قفل نشود یعنی برای استفاده از نرم افزار نیازی نباشد که حتما مبلغی بعد از یک بازه زمانی پرداخت شود تا بتوان از نرم افزار استفاده کرد.
 فراتکنو کلیه این امکانات فوق را برای شما فراهم کرده است و همچنین دو نرم افزار حضور غیاب رایگان و حقوق دستمزد به صورت هدیه در پکدستگاه حضور غیاب موجود می باشد که کلیه نیاز های یک مجموعه اداری را ساپورت می کند.همچنین شما می توانید فایل راهنمای نرم افزار حضور و غیاب رایگان از بخش مرکز دانلود سایت فراتکنو دانلود کنید.
 امیدوارم این مقاله برای شما مفید واقع شود در صورت داشتن هرگونه سوال شما می توانید با فراتکنو تماس حاصل فرمایید تا بتوانیم به طور دقیق تر شما را راهنمایی کنیم.

بازدید : 152 تاریخ : چهارشنبه 27 اردیبهشت 1396 زمان : 10:34 نویسنده : فراتکنو نظرات (0)

تکنولوژی بیومتریک برای تعیین هویت انسان

تکنیک‌های تشخیص هویت بیومتریک، روش‌هایی هستند که افراد از طریق خصوصیات فیزیکی، مانند اثرانگشتان، نمودارهای گرافیکی voiceprint، مشخصات چهره یا حتی آرایش DNAخود، شناسایی می‌شوند. این تکنولوژی‌ها می‌تواند برای اهداف مختلف، از امنیت اطلاعات مالی و کامپیوترها، به منظور شناسایی مظنونان از شواهد بجا مانده در صحنه جرم بکارگرفته شوند. هر نوع تکنولوژی دارای مزایا و معایب خودش است، و به بهترین نحوه برای کاربردهای خاص مناسب است.

انگشتنگاری

اسکن اثر انگشت یکی از ساده‌ترین تکنولوژی‌های بیومتریک است. حلقه‌ها و برآمدگی‌ها در پوست انگشتانتان مشابه سن شما باقی می‌ماند، آنها یک روش دائمی برای تعیین هویت هستند و به عنوان یکی از انواع شواهد برای جرم شناسان، به منظور شناسایی عاملان جنایات بکاربرده می‌شوند. اسکنرهای اثر انگشت می‌تواند به عنوان دستگاه‌های امنیتی بیومتریک اصلی بکاربرده شوند، هرچند روش‌هایی برای مغلوب ساختن این تکنولوژی، با استفاده از پوشش‌های مصنوعی نوک انگشتان وجود دارد.تکنولوزی بیومتریک امروزه در حضور و غیاب کاربرد فراوانی دارد.همین امر باعث شده که انواع دستگاه حضور و غیاب اثر انگشتی ارزان در بازار موجود باشد.برخی از کامپیوترها مجهز به دستگاهی هستند که نوک انگشت یک شخص را برای تعیین هویت فرد، اسکن می‌کند.همراه دستگاه حضور و غیاب یک نرم افزار حضور غیاب رایگان ارائه می شود که ریز ورود و خروج و تردد فرد را مورد بررسی قرار می دهد. هر فرد دارای یک الگوی منحصر به فرد برای اثرانگشتان خود می‌باشد. اسکنرهای اثر انگشت، برآمدگی‌ها و فرورفتگی‌ها، یا الگوی  منحصر به فرد از خطوط که باعث می‌شود تا اثر انگشت فرد ایجاد شود، را ثبت می‌کنند. بعضی از اسکنرهای بیومتریک اثرانگشت، پدهایکوچکی هستند، که کاربر آنرا بر روی یک یا چند نقطه از انگشتان به منظور اسکن شدن، قرار می‌دهد. برخی از لب‌تاپ‌ها دارای یک شکاف کوچک بر روی بدنه، واقع در نزدیکی صفحه کلید هستند. کاربر با انگشت خود در میان این شکاف ضربه می‌زند، که این امر باعث می‌شود نوک انگشتان فرد اسکن شود.

Voiceprints : اثر صدا یا نمایش گرافیکی از صدای شخص

آنالیز اثر صدا شامل مقایسه زیر و بمی صدا، لحن و ریتم گفتار از دو نمونه‌های صوتی برای تطابق است. در حالی که تجزیه و تحلیل صدا ممکن است شامل کنترل از راه دور، مانند اجازه دادن یک مشتری بانک برای تماس به منظور بررسی معامله، کیفیت خط، سر و صدای محیط(اصوات مزاحم) و شکایات باشد که ممکن است با تطابق محکم تداخل داشته باشند. سیستم‌های آنالیز صدا نیز ممکن است برای گفتار ضبط شده آسیب‌پذیر باشد، و بسته به کیفیت، سیستم آنالیز را انجام می‌دهد.

اسکنهای نوری

بطور کلی، اسکن نوری به دو شکل آمده است. اسکن شبکیه با استفاده از عروق خونی در چشم خودتان برای تشخیص هویت شما، در حالی که اسکن عنبیه تغییرات رنگ منحصر به فرد در عنبیه مربوط به شما را با تصویر ازقبل ذخیره شده مقایسه می‌کند. اسکنرهای  نوری نسبت به اسکنرهای اثرانگشت راحت‌تر (آسان‌تر) حفظ می‌شوند، چونکه کاربران هرگز از لحاظ فیزیکی دستگاه اسکن را لمس نمی‌کنند، اما انجام این کار مستلزم این است که شما از چند اینچ دورتر به اسکنر خیره شوید و چشم خود را در طول مدت زمان اسکن ثابت نگه‌دارید. در برخی از شرایط چشم، مانند رتینوپاتی دیابتی، ممکن است تغییر ویژگی‌های چشم‌تان برای ضعیف کردن اسکن کافی باشد.

DNA

تعیین توالی DNA، ممکن است تکنولوژی بیومتریک نهایی باشد. هر سلول در بدن انسان حاوی DNA می‌باشد، و اینکه، توالی منحصربه فرد داده‌های بیولوژیکی مانند اثر انگشت منحصر به فرد است که می‌تواند در مبحث تعیین هویت بکارگرفته شود. دانشمندان علوم پزشکی قانونی بطور منظم رشته‌های مو، سلول‌های پوست، خون و سایر مایعات بجا مانده در صحنه جرم، را برای شناسایی مجرمان بکار می‌برند، چونکه احتمال میکروسکوپی از یک تطابق غلط، تقریبا حضور سوژه را تضمین می‌کند. با وجود اینکه، آنالیز DNA به امری عادی در تحقیقات جنایی تبدیل شده است، کاربرد قابل توجهی آن در سیستم‌های امنیتی بیومتریک با توجه به هزینه و زمان مورد نیاز برای مقایسه توالی نمونه DNA، یافت نشده است.

بازدید : 116 تاریخ : چهارشنبه 20 اردیبهشت 1396 زمان : 11:06 نویسنده : فراتکنو نظرات (0)

آمار سایت
  • کل مطالب : 50
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 9
  • آی پی دیروز : 7
  • بازدید امروز : 16
  • باردید دیروز : 9
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 96
  • بازدید ماه : 371
  • بازدید سال : 4,066
  • بازدید کلی : 64,941
  • مطالب