loading...
سرویس سایت سایت رزبلاگ بزرگترین سرویس ارائه خدمات سایت نویسی حرفه ای در ایران

دستگاه حضور و غیاب

دستگاه حضور و غیاب اثر انگشتی

تكنولوژي بيومتريك به مطالعه و شناخت ويژگي‌هاي رفتاري و فيزيكي منحصر به فرد انسان اشاره دارد. اين امر براي نظارت، كنترل دسترسي و مديريت دسترسي تشخيص هويت استفاده مي‌شود. تكنولوژي بيومتريك مي‌تواند افراد را بر اساس الگوهاي بانك‌هاي اطلاعاتي ذخيره شده، بررسي و شناسايي كند. كشورهايي كه تكنولوژي بيومتريك را بكار مي‌برند عبارتند از: ايالات متحده، برزيل، آلمان و انگلستان.

طبقه‌بندي

تكنولوژي بيومتريك فيزيولوژيكي را مي‌توان به بيومتريك‌هاي دستگاه حضور و غياب تشخيص چهره، اسكن عنبيه، بيومتريك‌هاي شبكيه، اسكن دست، تشخيص صدا، تشخيص الگوي عروقي، تطبيق DNAA و انگشت‌نگاري بيومتريك، طبقه‌بندي كرد. تكنولوژي بيومتريك رفتاري، معيارهاي صدا، راه رفتن و ريتم تايپ كردن افراد از طريق تشخيص حرف زدن، ضربه زدن به صفحه كليد و امضا، را آناليز مي‌كند.

دستگاه‌ها

دستگاه‌هاي بيومتريك، اطلاعات را ضبط، ذخيره و مقايسه مي‌كنند. اين نوع داده‌هاي بيومتريك، براي مثال اثرانگشت يا صدا روشي تعيين كننده‌اي است كه توسط دستگاه ضبط شده و براي فرايندها بكار برده مي‌شوند. دستگاه‌هاي بيومتريك رايج شامل: اسكنرهاي انگشت‌نگاري، اسكنرهاي مربوط به صورت، اسكنرهاي عنبيه/شبكيه، اسكنرهاي هندسه دست و روشن‌سازي(توضيح) بافت‌هاي عميق است.

كاربردها

زمان و حضور تكنولوژي يا سيستم‌هاي بيومتريك توسط كسب و كارهاي متعدد به منظور رسيدگي به اين كمبودها در سيستم‌هاي حضور و غياب سنتي مورد استفاده قرار مي‌گيرد. تكنولوژي بيومتريك، كنترل دسترسي براي ورود كاربران غير مجاز را محدود مي‌كند و اجازه مي‌دهد تا فقط كاربران مجاز به داخل ملك يا تاسيسات رفت و آمد داشته باشند. اين امر نيز تمام خروجي‌ها و ورودي‌ها را رديابي مي‌كند. دسترسي به كنترل تكنولوژي بيومتريك با بهره‌گيري از تشخيص دست، اسكن عنبيه و بيومتريك‌هاي انگشت‌نگاري صورت مي‌گيرد. قفل‌هاي درب بيومتريكي، كه همچنين قفل‌هاي درب انگشت‌نگاري ناميده مي‌شوند، در داخل منازل مسكوني و تاسيسات ديگر بجاي كليدها استفاده مي‌شوند. اين سيستم پايگاه اطلاعاتي از اثرانگشتان مجاز را حفظ مي‌كند و اجازه مي‌دهد تا فقط كساني كه ثبت اثرانگشت آنها بر روي فايل موجود است، وارد شوند. كاربردهاي ديگر تكنولوژي بيومتريك شامل احراز هويت بيومتريك و سيستم‌هاي امنيتي، گزارشات بيومتريك، گزارش‌هاي معتبر و متقاعد كننده بيومتريكي و ارائه‌هاي بيومتريك است.

كاربردها

تكنولوژي بيومتريك در فرودگاه‌ها، شبكه‌هاي بي‌سيم و مخابراتي، ادارات، منازل، بانك‌ها، مدارس، سيستم‌هاي كارت شناسايي ملي، كنترل مرزي، خدمات مهاجرت، كتابخانه‌ها، مراكز تماس(تلفن)، خدمات درماني و/ يا تبليغات/انجمن‌ها مورد استفاده قرار مي‌گيرد.

مزايا

تكنولوژي بيومتريك امنيت را افزايش مي‌دهد، تقلب را كاهش مي‌دهد، دردسر از دست دادن كليدها و كارت‌هاي شناسايي از  بين مي‌رود، هزينه‌هاي دولت كاهش مي‌يابد، نياز براي بخاطر سپردن رمز عبور از بين مي‌رود و دسترسي قابل اطمينان به اطلاعات حفاظت شده را فراهم مي‌كند. داده‌هاي بيومتريك جهاني ، منحصر به فرد، دائمي است و جعل آن غيرممكن مي‌باشد.

محدوديت‌ها

تكنولوژي بيومتريك داراي برخي از محدوديت‌ها است. اين مسئله اجراي آن، مديرت و نگهداري را پر هزينه ساخته است؛ پياده‌سازي اسكن اثرانگشت در گروه‌هاي قومي خاص و جمعيت سالمندان دشوار است، و اينكه كيفيت اثر انگشت بهترين راه‌حل براي اسكن انگشت‌نگاري نيست؛ اثرانگشت مي‌تواند به مرور زمان تغيير كند- اين امر بخصوص در مورد كارگراني كه اصولا با دست‌هاي خود كار مي‌كنند، صدق مي‌كند؛ اگر يك كاربر مدل موي خود را تغيير دهد، آرايش خود را پاك كند يا پوشيدن كلاه، سيستم‌هاي تشخيص چهره ممكن است مشكلي را مطرح كنند؛ و سيستم‌هاي بيومتريك شبكيه، فني هستند و استفاده از آن بسيار دشوار است. تكنولوژي بيومتريك همچنين با مسائل حريم خصوصي در ارتباط است، و داده‌هاي بيومتريك مي‌تواند بدون اطلاع يا رضايت صاحبان استفاده شود.

بازدید : 103 تاریخ : چهارشنبه 13 اردیبهشت 1396 زمان : 15:24 نویسنده : فراتکنو نظرات (0)

چگونه باید حضور و مدت زمان حضور یک کارمند را بررسی کرد؟

یکی از مهمترین عملکردهای بخش منابع انسانی، وظیفه جبران خدمات است. بنابراین با توجه به وظایف کارمندان، ثبت حضور و مدت زمان حضور آنها باید دقیق و درست باشد. به این دلیل، ستاد منابع انسانی باید درباره انواع روشهای بررسی حضور و مدت زمان حضور کارمند آگاهی داشته باشد. طیف روشها از فرایند های بررسی مبتنی بر کامپیوتر تا نمونه های ساده استفاده از قلم و کاغذ تنها را در بر می گیرند مانند نصب یک ساعت دیواری سنتی برای استفاده توسط کارت های ساعت فردی که با نام و شماره کارمند، بخش با هر اطلاعات شناسایی دیگر مهر شده اند. در ابتدای شیفت، کارمند کارت ساعتش را در آن ساعت قرار میدهد و کارت را با زمان جاری مهر میزند.کارفرمایانی که از این روش استفاده میکنند تاکید شان بر این است که کارمندان به دقت به ساعت ورود و خروج با توجه به یک بازه مشخص زمانی برای حفظ یک مقدار ثابت ساعت برای کار هفتگی توجه کنند.برای مثال، کارمندان معمولا از ساعت زدن بیشتر از چند دقیقه قبل از اینکه شیفت شان شروع شود یا بیشتر از چند دقیقه بعد از پایان کارشان خوششان نمی آید. این روش باعث می شود فرایند پرداخت برای کار ساعتی در طی یک هفته کامل کاری آسان شود. بنابراین، این سیستم باید برای انعکاس حضور مدت طولانی تری از زمان مورد نظر یا ترک و غیبت، تعطیلی یا غیبت های دیگر مربوط به کار مانند شرکت در سمینارهای خارج از محیط کاری و کارگاه ها تعدیل شود.

وظیفه نگه داشتن زمان را به سرپرستان و مدیران در حوزه وظایف شان به عنوان بخشی از وظایف کاری معمول شان واگذار کنید. با استفاده از این روش، سرپرستان و مدیران بر زمان دقیق روزانه ورود و خروج هر کارمند نظارت دارند. این روش می تواند برای دپارتمان های کوچک مفید باشد با این حال، نظارت و گزارش نویسی وقتی کارمندان شروع به انجام وظایف روزمره شان می کنند و وقتی آنها کارشان را تمام می کنند می تواند زمان بر و حداقل روشی هزینه بر باشد. نتیجه این روش این است که سرپرستان و مدیران احتمالا بیشتر با غیبت های کارمندان در محیط کاری آشنا میشوند. همانطور که گفته شد، ثبت غیبت های کارمند از طریق نظارت سرپرست و اطلاعات مبادله شده بین کارمند و سرپرست می تواند بسیار دقیق باشد. یک روش سلف- سرویس برای کارکنان در جهت نظارت بر حضور و غیابشان ایجاد کنید. با استفاده از یک روش نگهداری زمان به طور سنتی از طریق تامین کنندگان استخدام شده یا خدمات حرفه ای تامین می شود، کارکنان می توانند وظایف روزمره شان را برای گرفتن افزایش حقوق یک ربع یا نیم ساعت انجام دهند. نرم افزارهای کاربردی وجود دارد که در این فرایند کمک می کنند. با این حال، بسیاری از راه حل های نرم افزاری ممکن است برای صدور صورت حساب مشتریان باشند و نه فقط برای حفظ زمان حضور کارمند. کارکنانی که درگیر انجام پروژه کاری هستند که در فواصل متوسط یا بلند مدت زمانی باید آن را انجام دهند ممکن است این روش را در پیگیری کارایی شان مفید ارزیابی کنند و کارفرماها آن را در جبران کار کارکنان مثلا به مدت نیم ساعت بابت مشتریان خاص مفید خواهند یافت.

شما می توانید با استفاده از دستگاه حضور و غیاب اثر انگشتی یک گزارش کامل از حضور و غیاب و تردد  پرسنل داشته باشید.

بازدید : 120 تاریخ : پنجشنبه 07 اردیبهشت 1396 زمان : 12:44 نویسنده : فراتکنو نظرات (0)

بیومتریک های اثر انگشت در دستگاه حضور و غیاب

رایج ترین نوع دستگاه های بیومتریک اسکنر اثر انگشت است. این اسکنر نوک انگشتان یک فرد را اندازه گیری می کند و دست به دست[۱] با پسورد یا آی دی[۲] کار می کند. اسکنر اثر انگشت اغلب به عنوان یک جایگزین ساعت های زمانی به کار می رود در نتیجه می توان به عنوان برای ذخیره داده ها مورد استفاده قرار داد. حتی می شود ساده تر بیان کرد طوری که اسکنر اثر انگشت می تواند برای استفاده شخصی در خانه خریداری شود. این اسکنرها بیشتر از طریق اتصال پورت USB به یک کامپیوتر عمل می کنند و بدون در نظر گرفتن محل آن امنیت را برای کامپیوتر شما فراهم می کنند.

بیومتریک صورت در دستگاه حضور و غیاب

یکی از جدیدترین و پیشرفته ترین نوع بیومتریک ها که سریع پیشرفت می کند، بیومتریک تشخیص چهره است. دستگاه های تشخیص چهره می توانند در فرودگاه ها و کازینوهای (قمارخانه)[۳] سراسر جهان پیدا شوند، این دستگاه ها تقلب ها و افرادی که می خواهند فرار کنند و کامپیوتر عکس آن ها را ذخیره نموده است را بگیرند. این تکنولوژی از طریق یک دوربین کار می کند که داده های ریاضی فراهم می کند. هنگامی که دوربین از یک تصویر یا عکس از چهره یک فرد تصویر برداری می کند، کامپیوتر “برآمدگی هایی[۴]”  بر روی صورت فرد ایجاد می کند. نقاط برآمده بین اعضا خاص مانند بین مکان چشم ها، فاصله بین لب تا بینی و عرض بینی دور می شوند. این برآمدگی ها در مقایسه با افراد دیگر متقاطع[۵] هستند که بلافاصله شخص شناخته می شود.

بیومتریک های تایپی در دستگاه حضور و غیاب

 

اگرچه اکثر بیومتریک ها در حیطه بیومتریک های فیزیکی هستند انواع دیگری از اندازه گیری های بیومتریک جایگزین از جمله بیومتریک تایپ کردن وجود دارد. این نوع در پویایی ضربه زدن به کلید، تمرکز دارد. با استفاده از تایپ کردن بیومتریک می توانید کامپیوتر را امن نگه دارید طوریکه این نوع میتواند بیشتر از یک فاکتور اندازه بگیرد این نوع بیومتریک زمان توقف [۶]در نظر میگیرد که ریتم های خاصی را در مردم مختلف ثبت می کند. این اندازه گیری ها مانند این که چگونه مردم بلند قد یک کلید را پایین نگه می دارند نیز در نظر گرفته می شوند. ” زمان سفر”[۷] زمان حرکت بین کلیدهای مختلف را ثبت می کند. بسیاری از این بیومتریک های تایپی هم چنین می توانند میزان خطا را نیز ثبت نمایند که درصد خطا را نیز در مردمی که تایپ می کنند ثبت می کند.ش

بازدید : 188 تاریخ : دوشنبه 04 اردیبهشت 1396 زمان : 16:06 نویسنده : فراتکنو نظرات (0)

بسیاری از شرکت ‏ها در حال به کارگیری فناوری بیومتریک با نرم ‏افزارهای مدیریت نیروی کار خود هستند. بیومترهای اثر انگشت، حالت انگشت، کف دست در سراسر جهان مدل‏ های مورد توجه بیومتریک هستند که می ‏توان برای شناسایی افراد در حوزه ‏های گوناگون مانند مدیریت شناسایی، حضور و غیاب کارمند، دسترسی ‏های نقطهی فروش و غیره به کار رود.

نه تنها به دلیل دقت در شناسایی و امنیت، بلکه برای تضمین مسئولیت‏ پذیری کارمندان، افزایش بهره ‏وری و بالا بردن سود شرکت، بیومتریک‏ ها گرایشی در حال رشد در مدیریت نیروی کار هستند.

چرا شرکت‏ها به بیومتریک‏ها برای مدیریت نیروی کار توجه دارند؟

فاکتورهای اصلی که شرکت‏ ها را بر آن می‏ دارد تا این فناوری بی‏ نظیر را مورد توجه قرار دهند، دسترسی به شبکه‏ های کامپیوتری و جایگزینی آن به جای زمان‏گیری کاغذی سنتی مانند کلمه عبورها، شماره‏ شناسایی شخصی(pin)، و کارت‏ های حضور و غیاب است که برای ثبت ساعت به کار می ‏رفتند. بدون این سیستم برای بسیاری از شرکت ‏ها کوتاه کردن دست کارمندان از کارت زدن به جای دوستان و تقلب کاری دشوار است. شرکت ‏ها برای افزایش بهره‏ وری، در حالی که مشکلاتی گوناگون مانند تقلب کارمندان، ثبت حضور و غیاب به جای دوستان و شناسایی‏ های نادرست دارند، از عدم مدیریت موثر بر کارمندان رنج می ‏برند. طبق گزارش FBI هزینه‏ تقلب زمانی کارمندان شرکت ‏های ایالت متحده سالیانه  ۵۰۰ میلیارد دلار است. همچنین انحرافات زیادی در اختصاصی کردن دستگاه حضور و غیاب نیروی کار وجود دارد و در اینجا است که سامانهی حضور  بیومتریک کارآمد می‏ شود.

گرفتن یک سامانه‏ مدیریت نیروی کار بیومتریک می ‏تواند سود سهام مشهود و غیر مشهود را برای آنهایی که در آن سرمایه‏ گذاری می‏ کنند بپردازد، و مثال‏ های بسیاری از چگونگی سوددهی سامانه‏ های بیومتریک به صاحبان شرکت ‏ها وجود دارد.

دستگاه حضور و غیاب

دستگاه حضور و غیاب

مشخصه ‏های بیومتریک برای هر فرد متفاوت است و نمی‏ توان تقلب کرد و مانع کارت زدن دیگران به جای کارمندی که حضور ندارد می ‏شود. بنابراین این فناوری فرد را بر اساس کسی که هست شناسایی می‏ کند و نه بر اساس آنچه که می ‏داند؛ مانند شمارهی پرسنلی، نام عبور، ID. این سامانه از آنجا که شاخصهی بیومتریک قابل اشتراک‏ گذاری نیست می ‏تواند از تقلب زمانی در مدیریت نیروی کار نیز جلوگیری کند. اگر اکنون با سامانه‏ کاغذی حضور و غیاب کار می‏ کنید و به دنبال فناوری هستید تا در کنترل این محدودیت‏ ها به شما کمک کند، احتمالا باید استفاده از بیومتریک ‏ها را برای منافع بلند مدت و سود بیشتر در سرمایه‏ گذاری مدنظر قرار دهید.

فواید به کار گیری دستگاه حضور و غیاب بیومتریک برای مدیریت نیروی کار

فناوری شناسایی بیومتریک در نقطه فروش یا محیط مدیریت نیروی کار شاید در ابتدا گزینه ‏ای کم هزینه نباشد ولی بارها و بارها زمان را ثبت می‏ کند و برگشتی بیشتری از سرمایه، افزایش بهره‏ وری کارمند و وفاداری بیشتری را به دست می ‏دهد.

در اینجا فواید اصلی که شرکت ‏ها را به استفاده از این فناوری ترغیب کرده است آمده است:

  • افزایش بهره ‏وری: با حذف زمان مدیریت دستی سوابق حضور، بیومتریک ‏ها زمان کارمند را حفظ می‏ کند، کار بیش از زمان برنامه ‏ریزی شده را کاهش می‏ دهد، و داده‏ های کاری دقیقی را به سامانه‏ لیست حضور ارائه می‏ دهد تا اعمال شرکت به طوری دقیق و موثر مدیریت شود و بهره ‏وری افزایش یابد. طبق یک مطالعهی موردی، از طریق ترکیب بهره ‏وری افزایش یافته و کاهش تقلب، میزان حفظ سرمایه در یک سال با صرف هزینهی ۵۰۰۰ دلار بابت سامانهی بیومتریک معادل ۱۵۰۰۰ دلار برآورد شده است. شرکت ساختمانی و سازندگی بحرین راهکار بیومتریک را برای حضور و غیاب یکپارچه‎سازی کرده که به افزایش بهره‏ وری کارمندان انجامیده است.
  • رسیدن به برگشت بیشتر سرمایه(ROI): فناوری بیومتریک می‏تواند ROI مثبتی را با حذف تقلب، حاضر زدن دوستان، و دیگر مشکلات به علت دقیق نبودن سامانه ‏های سنتی که باعث اتلاف غیر ضروری پول شرکت‏ ها می‏ شود به دست دهد.
    در واقع، ROI تئوری تا %۶۰ در به کارگیری سامانه‏ی بیومتریک نسبت به سامانه‏های سنتی تخمین زده ‏شده است.
    بنیاد call poly Pomona برای رسیدن به ROI بالاتر با سامانهی بیومتریک و اعمال آن در سامانه‏ مدیریت نیروی کار به این هدف نائل شد.
  • جلوگیری از اتلاف: زمان دزدی کارمندان میلیاردها دلار به طور سالانه به شرکت‏ ها ضرر می ‏زند. طبق اعترافات سازمان تجارت ایالت متحده، عدم صداقت و زمان دزدی کارمندان سالانه بیش از ۵۰ میلیارد دلار به شرکت ‏های آمریکایی ضرر می ‏زند. آمار مشابهی نشان می‏ دهد که %۳۷ این سرقت‏ ها در زمان‏ های گوناگون از طرف کارمندان روی می ‏دهد. تکیه بر دوربین‏ های امنیتی، کارت های بارکد، یا پین ‏ها برای مدیریت صورت دارایی و تراکنش‏ های مالی، نقاط ضعفی در جلوگیری از دزدی کارمندان دارند که اینها را تبدیل به راهکارهایی کم بازده می ‏کنند. برعکس، فناوری بیومتریک می ‏تواند با ارائه‏ی ویژگی‏ های حسابرسی محکم تر و پیگیری دقیق هر کارمند از این اتلافات جلوگیری کند.
  • مسئولیت ‏پذیری: این فناوری می‏ تواند حسابرسی روشنی را برای انتقالات POS تضمین کند و مشکلات مبادلات ID، کلمهی عبور و یا pin کارمندان را برطرف سازد. به علاوه این فناوری می ‏تواند اطلاعاتی دقیق ‏تر در مورد این که چه کسی چه کاری را انجام ‏می ‏دهد به دست دهد، از این رو کارمندان شما را در فعالیت ‏های اخلاقی که به افزایش مسئولیت‏ پذیری می‏ انجامد، ترغیب می‏ کند. شرکت مدیریت راهکارهای نیروی کار Gtick در سامانه‏ مدیریت نیروی کار خود بر پایه‏ ویندوز برای کارگران معدن محلی از سامانهی بیومتریک استفاده کرده تا مسئولیت‏ پذیری کارمندان را بهبود بخشد.
  • افزایش بهره ‏وری کاریدستگاه حضور و غیاب بیومتریک صرف وقت اتلافی ثبت ساعت و ثبت کاغذها را حذف می‏ کند، که یکپارچگی بهتر و برابری را به نیروی کار می ‏دهد و به افزایش بهره ‏وری کاری کمک می‏ کند. انجمن ایمان کلیسا برای خدا با این سامانه توانست فرآیندحضور و غیاب را در خدمات جوانان تسریع کرده و بهره‏ وری کاری را افزایش دهد.
  • هماهنگی با قانون کار: سامانه‏ بیومتریک ویژگی ‏های حسابرسی تمام تبادلات مالی را تضمین می‏ کند، که به تقویت هماهنگی، کاهش اشتباه، و افزایش پس ‏اندازها می‏ انجامد و این امر با حذف جریمه‏ ها صورت می‏ گیرد. در بنگلادش شرکت ready made garments از این سامانه استفاده می‏ کند که با قانون کار هماهنگی دارد.

روشن است که شرکت ‏های بیشتر و بیشتری به دنبال افزایش بهره ‏وری، سودها و مسئولیت ‏پذیری کارمندان از طریق حذف زمان دزدی کارمندان، ساعت زدن دوستان به جای یکدیگر و دیگر مشکلات هستند. دستگاه حضور و غیاب بیومتریک برای مدیریت نیروی کار به روشنی مطمئن ‏ترین و تاثیرگذارترین روش برای حذف ساعت زدن دوستان و به حداکثر رساندن ROI شرکت ‏ها می ‏باشد. در آینده سامانه‏ های بیومتریک المان ضروری یک شرکت برای تضمین بهره ‏وری خواهند شد.

بازدید : 110 تاریخ : شنبه 02 اردیبهشت 1396 زمان : 12:44 نویسنده : فراتکنو نظرات (0)

ورودی ‏های کارمندان
با سامانه حضور و غیاب قسمت ‏ها می‏ توانند به روش ‏های متفاوتی زمان‏گیری کنند، که شامل برگه‏ زمان‏بندی الکترونیک و ساعت ‏های وب می ‏شود.
یکی از رایج‏ ترین روش ‏ها از طریق کیوسک مرکزی است که کارمندان می ‏توانند ساعت ورود یا خروج بزنند. با یک سامانهی زمان‏گیری منعطف، می‏ توانید سخت ‏افزار خود را انتخاب نمایید و ورودی را آن گونه که ‏می‏ خواهید تنظیم کنید. بسیاری از بخش‏ های آموزش از کامپیوترها یا تبلت‏ های متصل به اینترنت (مانند ipad) استفاده می‏ کنند تا به کارمندان اجازه دهند به ID و یا pin خود وارد شده ساعت ورود و خروج خود را ثبت کنند. بعضی دیگر از دستگاه اسکن استفاده می‏ کنند که ثبت ساعت از طریق بارکد، تکه‏ های مغناطیسی، کارت‏ های مغناطیسی و یا فوب ‏ها یا حتی بارکدهایی بر گوشی‏ های هوشمند صورت می ‏گیرد.

ساعت بر پورتال
بعضی قسمت ‏ها نیز می‏ خواهند منعطف ‏تر باشند و به کارمندهای شان اجازه می ‏دهند از کامپیوترهای خود ثبت ساعت کنند و نه از ورودی ثبت ساعت.
با زمان‏گیری پرتال شما می ‏توانید به کارمندان تان URL دهید و یا میانبری ویژه برای شان ایجاد کنید تا با ID و یا pin خود ساعت ورود و خروج را ثبت کنند.

دستگاه حضور و غیاب

دستگاه حضور و غیاب

برنامه ‏های کاری
دریافته ‏ایم که تقریبا همه برای برنامه‏ ریزی وظایف گروه‏ ها و کارمندان و یا پست‏ های کاری از برنامه کاری استفاده می‏ کنند.
با این ویژگی می‏ توانید ساعت شروع و اتمام و زمان استراحت برنامه ‏های خاص را تنظیم کنید. این برنامه‏ ها ممکن است شامل همان ساعت کاری هر روزه، یا ساعات متفاوتی در روزهای گوناگون هفته باشند. همچنین می ‏توانید در مورد کسر خودکار برنامه‏ های استراحت بدون حقوق که کارمندان ساعت آن را ثبت نمی‏ کنند تصمیم بگیرید.

مکان‏ یاب افراد
با گزارش مکان‏ یاب لحظه‏ ای در سامانه‏ حضور و غیاب خود می‏ توانید ببینید کارمندان شما دقیقا در کجا هستند. به سرعت می ‏توانید ببینید چه کسی سر کار خود نیست، چه کسی طبق غیبت برنامه‏ ریزی شده بیرون است، و چه کسی اکنون ساعت ورود یا خروج زده است. قسمت‏ های کاری این ویژگی را به علت قابل مشاهده بودن و اعتبار اطلاعات آن بسیار مطلوب می‏ دانند.

داده ‏های غیاب
دیگر منفعت مهم این سامانه، متصل بودن آن به سامانه مدیریت حضور و غیاب است. برای مثال برای کاربران Veritime و Aesop، به اشتراک‏ گذاری انتخاب داده ‏ها در محصولات ایجاد شده است. به طور ویژه Veritime داده ‏های غیبت را از Aesop می‏ گیرد و مستقیما در برنامه کاری کارمندان اعمال می‎کند. بر اساس نوع غیبت و دلیل آن Veritime این زمان را در برنامه با قوانین دقیق لیست حقوق تطبیق می ‏دهد تا پرداخت یا عدم پرداخت را مشخص کند.
داده‏ های به اشتراک گذاشته شده، پیگیری زمان ‏های ترکیبی را به همراه ترازهای ترک کار ساده می ‏کند. اگر غیبت باید خارج از زمان کاری قرار گیرد، Veritime حقوق ساعت کار را با دلیل ترک کار محاسبه می‏ کند و ترازهای ترک کار کارمند را در هر دو سامانه به روز رسانی می‏ کند.

بازدید : 144 تاریخ : دوشنبه 28 فروردین 1396 زمان : 15:40 نویسنده : فراتکنو نظرات (0)

مطالعات تحقیقاتی سال ۲۰۱۱ نشان داده‏اند که %۶۰ سازمان‏ها از زمان‏بندی اتوماتیک استفاده می‏ کنند. تنها در چند سال گذشته به علت لایحه مراقبت ‏های مقرون به صرفه و فشارهای مالی و تاکید بر بهبود بهره ‏وری در کار این میزان افزایش یافته ‏است.

خوب پس بخش‏ها چگونه از دستگاه حضور و غیاب خود استفاده می ‏کنند؟

ما نگاهی به Veritime، سامانه‏ مدیریت حضور و غیاب خود انداخته ‏ایم و چند مولفه‏ بسیار معروف و مفید را به اشتراک گذاشته‎‏ایم، در اینجا چند مولفه‏ مطلوب آمده است.

تصدیق برگه زمان‏بندی
آیا می‏خواهید دقت زمان‏گیری کارمند خود را بهبود بخشید؟ البته که می‏خواهید.
برای رسیدن به این هدف، بسیاری از قسمت ‏های کاری با سامانه‏ مدیریت حضور و غیاب از برگه زمان‏بندی و مرور آن و فرآیند تصدیق این برگه ‏ها استفاده می‏ کنند. بیشتر قسمت‏ ها حداقل به مدیری برای بررسی این برگه ‏ها قبل از ارائه به بخش کارپردازی نیاز دارند. سامانه‏ شما باید به شما اجازه‏ تنظیم این فرآیند را به همان روشی که می‏خواهید بدهد و میزان درستی آن را مشخص کند. مدیران می‏ توانند زمان کارمندان خود را بررسی و آن را تایید و یا رد کنند.
بعضی قسمت‏ ها نیز از ایمیل برای یادآوری دوره‏ حقوق به مدیران خود استفاده می‏ کنند، و بعضی دیگر گزینه ‏های واگذاری دیجیتال برای حذف کاغذ بازی ‏های غیر ضروری را به کار می‏ برند.

دستگاه حضور و غیاب

دستگاه حضور و غیاب

قانون کار بر ساعت هفتگی
بخش‏ های اداری عاشق توانایی هستند که با سامانهی زمان‏گیری بدست می‏ آورند و می ‏توانند دقیقا کار هفتگی را محاسبه کنند و دقیقا برای همان زمان به کارمندان خود حقوق دهند.
با سامانه‏ حضور و غیاب خود، شما باید بتوانید قوانین ویژه ‏ای برای پرداخت کار بر ساعت، و زمان کار شده‏ طبق برنامه وضع کنید، برای مثال اگر کارمندتان ۵/۱ برابر برنامه‏ زمانی کار کرد، یا دو برابر کار کرد، یا به طور ترکیبی کار کرد.

تقویم برتر
همه باید رویدادهای بخش خود را – تعطیلات، مرخصی‏ ها، حوادث، تاخیر، خروج زودتر – که بر برنامه و حقوق کارمندان تاثیر می‏ گذارد، مدیریت کنند. به این دلیل است که تقویم برتر مولفهی معروفی در سامانه‏ های حضور و غیاب است.
با این تقویم در نرم ‏افزار زمان‏گیری خود، می‏ توانید رویدادهای خود را ایجاد کرده و آنها را برای هر فردی یا گروهی خاص از کارمندان تان اعمال کنید. این رویدادها به طور خودکار برای برنامه‏ مناسب کارمندان نشان داده شده است. به این معنا که هر قسمت نباید وارد رویدادهای هر کارمند شود و کارمند نیازی به اطلاع دادن غیبت آن روز خود ندارد. بر اساس قوانینی که وضع می‏ کنید سامانه به طور خودکار قوانین پرداختی آن روز را اعمال می‏کند.
دستگاه حضور و غیاب  همچنین باید روزهایی که به طور غیر منتظره مجددا برنامه‏ ریزی می‏ کنید را اداره کند. برای مثال اگر حوزه‏ شما به علت بارش برف از روز مدرسه خارج می‏ شود می‏ توانید «روز برنامه مجدد» و روز جبرانی ‏ای که خارج از برنامه‏ معمول کارمندان است را در تقویم تنظیم کنید. (مثل یک روز جمعه یا یک روز پس از پایان سال تحصیلی)

گزارش لیست حقوقی اختصاصی
یکی از بهترین فواید سامانه‏ مدیریت حضور و غیاب ارسال داده‏ های دقیقی است که از سامانهی لیست حقوقی خود جمع کرده اید. اکثر قسمت‏ ها با سامانه‏ های زمان‏گیری از گزارش خروجی لیست حقوق برای محاسبه‏ زمانی کارمندان استفاده می‏ کنند که شامل اسامی کارمندان، نوع کار، شماره حسابداری، گزینه‏ های کارمزد، مکان‏ ها، دلایل غیبت و موارد دیگر هستند.
یک سامانه‏ی منعطف گزارشاتی پیش‏ ساخته را ارائه می‏ دهد و به شما اجازه می دهد تا گزارشات اختصاصی خود را بر اساس نیازتان بنویسید. این گزارشات اختصاصی دسته‏ بندی، فیلتر، و داده ‏های گروهی را میسر می ‏سازد تا به راحتی زمان‏بندی و استثنائات پرداخت را مشاهده کنید و داده‏ ها را برای لیست حقوقی مورد بررسی قرار دهید.
وارد کردن و خروجی گرفتن این اطلاعات ساعت ‏های کار دستی ثبت داده‏ ها در لیست حقوقی را حفظ می‏ کند و خطر اشتباه را کاهش می‏ دهد.

ردیابی معلمان جایگزین
آیا می‏دانستید می ‏توانید با این سامانه زمان کاری معلمان جایگزین را نیز ردیابی کنید؟
در حالی که سامانه‏ خودکار sub-calling وظایفی را که کارمندان جایگزین پذیرفته ‏اند ثبت می‏ کند، سامانه‏ی k-12 زمان حقیقی کار هر کارمند جایگزین را می‏ گیرد. قسمت‏ های آموزشی از این مولفه برای بررسی زمانی که کارمندان جایگزین کار می‏ کنند استفاده می‏ کنند تا ساعات کاری آنها در لایحه‏ مراقبت مقرون به صرفه (به ویژه برای جانشینان کارهای چندگانه در مکان ‏های متفاوت) را گزارش دهند.
به علاوه (مختص به Veritime) کارمندان جایگزین شما می‏توانند با یک ID و یا Pin وارد Aesop و یا Veritime شوند.

بازدید : 150 تاریخ : یکشنبه 27 فروردین 1396 زمان : 11:16 نویسنده : فراتکنو نظرات (0)

دستگاه حضور و غیاب اثر انگشت چیست ؟
با پیشرفت تکنولوژی و افزایش کارایی سیستم های بایو متریک سنسورهای تشخیص اثرانگشت در میان ساعت های حضورو غیاب جایگاه بسیار والایی را یافتند. زیرا امنیت بالاتر و اطمینان بیشتری را برای مدیران فراهم میکردند.

انواع دستگاه حضور و غیاب اثرانگشتی
۱- دستگاه حضور و غیاب فقط اثرانشتی: با قرار دادن انگشت بر روی سنسور تشخیص اثرانگشت دستگاه حضور و غیاب و مقایسه آن با نمونه ثبت شده از قبل در سیستم ساعت ورود و خروج ثبت میشود.
۲- دستگاه حضور و غیاب کد و اثرانگشت: در این دستگاه حضور و غیاب پس از وارد کردن کد پرسنلی از روی کیبورد دستگاه انگشت را بر روی سنسور قرار داده تا در صورت تطابق با نمونه موجود قبلی از آن شماره کد ساعت تردد ثبت شود. سرعت تشخیص در این حالت از نوع فقط اثرانگشتی بالاتر است. حداکثر یک ثانیه
۳- ساعت حضور و غیاب کارتی و اثرانگشتی: این ساعت ها شامل انواع کارتها میباشد که پس از کارت زنی انگشت نمونه برداری شده را روی سنسور قرار میدهند تا مطابقت داده شده و زمان ثبت شود.

دستگاه حضور غیاب تشخیص چهره چیست ؟
دستگاه حضور غیاب تشخیص چهره یکی از جدید ترین تکنولوژی های روز دنیا می باشد که مبتنی بر سیستم بیومتریک است و برای برخی از سازمان ها ، ارگانها و بیماستان ها ومحیط های نظامی خاص و … مورد استفاده قرار می گیرد.دستگاه حضوروغیاب تشخیص چهره دقیقا هماننددستگاه حضور و غیاب اثر انگشت می باشد اماتشخیص چهره با تکنولوژی نمونه برداری چند نقطه از صورت این تشخیص را انجام می دهد در صورتی که دستگاه حضورو غیاب اثر انگشت این نمونه برداری را از شکل های هندسی اثر انگشت انجام میداد. دستگاه حضوروغیاب تشخیص چهره شرکت افق فرا ویژن(OFV)با استفاده از دو دوربیین بسیار قوی پرسنل را شنایی کرده و حتی قادر است چهره را از فاصله ۶۰سانتیمتری تشخیص دهد و همان طور که دستگاه های حضوروغیاب پانچی بعد ازمدتی حذف و دستگاه های حضور و غیاب بار کد روی کار آمد و سپس بارکد حذف و دستگاه حضور و غیاب کارتی بدون تماس مورد استفاده قرار گرفت اینک نوبت به آن رسیده که اثر انگشت کنار رفته و این تکنولوزی کارا یعنی حضوروغیاب تشخیص چهره جایگزین تکنولوژی اثر انگشت گردد.

بازدید : 109 تاریخ : شنبه 26 فروردین 1396 زمان : 11:34 نویسنده : فراتکنو نظرات (0)

سیستم بیومتریک چیست؟

این زمینه از بیومتریک، در مطالعه ویژگی‌های بیولوژی شخص، دخیل است. خصوصیات بیولوژیکی خاصی از  یک انسان می‌تواند، برای تایید هویت فرض شده از یک فرد مورد استفاده قرار گیرد. سیستم‌های بیومتریک، از لحاظ افزایش اهمیت داشتن تامین امنیت برای سازمان‌ها و افراد، محبوبیت به دست‌می‌آورند. سیستم‌های بیومتریک به عنوان ابزارهایی برای تایید یا رد امکان دسترسی فرد به کامپیوتر یا اطلاعات خاص درج شده بر روی کامپیوتر، مورد استفاده قرار می‌گیرند. سیستم‌های بیومتریک در دستگاه حضور و غیاب نیز برای محدود کردنن دسترسی به داخل ساختمان‌های دارای امنیت بالا، یا اتاق‌ها بکاربرده می‌شوند، و برای تشخیص قطعی فردد مظنون توسط مجریان قانوناستفاده شده است.

اثر انگشت

برخی از کامپیوترها مجهز به دستگاهی هستند که نوک انگشت یک شخص را برای تعیین هویت فرد، اسکن می‌کند. هر فرد دارای یک الگوی منحصر به فرد برای اثرانگشتان خود می‌باشد. اسکنرهای اثر انگشت، برآمدگی‌ها و فرورفتگی‌ها، یا الگوی منحصر به فرد از خطوط که باعث می‌شود تا اثر انگشت فرد ایجاد شود، را ثبت می‌کنند. بعضی از اسکنرهای بیومتریک اثرانگشت، پدهای کوچکیی هستند، که کاربر آنرا بر روی یک یا چند نقطه از انگشتان به منظور اسکن شدن، قرار می‌دهد. برخی از لب‌تاپ‌ها دارای یک شکاف کوچکک بر روی بدنه، واقع در نزدیکی صفحه کلید هستند. کاربر با انگشت خود در میان این شکاف ضربه می‌زند، که این امر باعث می‌شود نوک انگشتان فرد اسکن شود.

اسکن چشم

دستگاه‌های بیومتریک چشم، مشابه خواننده بیومتریک اثر انگشت ،چشم فرد را برای تعیین هویتش اسکن می‌کند. دو نوع مختلف از اسکنرهای چشم وجود دارد. نوع اول شبکیه چشم فرد را اسکن می‌کند و الگوهای عروق خونی در داخل شبکیه را آنالیز می‌کند. نوع دوم رنگ و ویژگی‌های الگوی قرنیه چشم را اسکن و آنالیز می‌کند.

تشخیص چهره

برخی از سیستم‌های امنیتی بیومتریک با استفاده از نرم‌افزارهای تشخیص چهره انسان و دوربین‌های فیلم‌برداری دیجیتال، هویت فرد را تایید می‌کنند. یک فرد که علاقمند به، دسترسی سیستم کامپیوتر می‌باشدد می‌تواند صورت خود را از طریق دوربین کامپیوتر اسکن کند. پس از آن که نرم افزار در کامپیوتر قرار گرفت، ویژگی‌های مختلف صورت، مانند چشم‌ها، بینی، و دهان و همچنین شکل چنین ویژگی‌هایی، تجزیه و تحلیل می‌شود. نرم افزار تشخیص چهره نیز توسط برخی از دولت‌ها که به دنبال تروریست‌های مظنون هستند،، بکار گرفته شده است. دوربین‌های فیلمبرداری قرار داده شده در مکان‌های عمومی، جریان داده‌ها را به کامپیوتر برمی‌گرداند، که چهره هرر شخص را آنالیز کرده و با چهره‌های تروریست‌های مظنون مقایسه می‌کند.

صدا

کامپیوترها مجهز به میکروفون و نرم‌افزار تشخیص صدا هستند، که قادر است هویت فرد را بر اساس صدای فرد تایید کند. نرم‌افزار تشخیص صدا، ویژگی‌های صوتی فرد، مانند لحن یا فرکانس امواج صدای فرد را اندازه‌گیری می‌کند. مانند اثرانگشت، ویژگی‌هایی  صدای فرد برای هر شخص خاصی منحصر به فرد است.

کارتهای هوشمند

برخی سیستم‌های امنیتی بیومتریک مستلزم استفاده از کارت هوشمند هستند. کارت هوشمند، کارتی است که در داخل کارت‌خوان درج شده است. فرد برای دسترسی به سیستم کامپیوتر یا اطلاعات خاص بر رویی کامپیوتر که همچنان باید برای اسکن از یک بخش ازز بدن خود به دست آورده شود، و همچنین کارت هوشمند، تلاش می‌کند. کارت هوشمند شامل اطلاعاتی در مورد شخص خواهد بود، یا کاری که فرد قبلا بر روی یک کامپیوتر انجام داده را ذخیره می‌کند.

منبع:http://www.faratechno.com

بازدید : 107 تاریخ : پنجشنبه 17 فروردین 1396 زمان : 14:40 نویسنده : فراتکنو نظرات (0)

RFID  با استفاده از ارتباطات مبتنی بر فرکانس های رادیویی امکان شناسایی خودکار ، ردیابی و مدیریت اشیاء ، انسان و حیوانات را فراهم می نماید . عملکرد RFID وابسته به دو دستگاه تگ و کدخوان است که جهت برقراری ارتباط بین یکدیگر از امواج رادیویی استفاده می نمایند .

 

 

به مجموعه ای از فناوری ها که در آنان برای شناسایی خودکار افراد و اشیاء از امواج رادیویی استفاده می گردد ، RFID گفته می شود . از روش های مختلفی برای شناسایی افراد و اشیاء استفاده می شود. ذخیره شماره سریال منتسب به یک فرد و یا شی درون یک ریزتراشه که به آن یک آنتن متصل شده است ، یکی از متداولترین روش های شناسایی خودکار است .

 

 

به تلفیق تراشه و آنتن ، تگ RFID و یا فرستنده خودکار RFID گفته می شود . تراشه به کمک آنتن تعبیه شده ، اطلاعات لازم جهت شناسایی آیتم مورد نظر را برای یک کدخوان ارسال می نماید . کدخوان امواج رادیویی برگردانده شده از تگ RFID را به اطلاعات دیجیتال تبدیل می نماید تا در ادامه ، امکان ارسالداده برای کامپیوتر و پردازش آن فراهم گردد.

 

 

RFID یک پلت فرم مهم جهت شناسایی اشیاء ، جمع آوری داده و مدیریت اشیاء را ارائه می نماید . پلت فرم فوق مشتمل بر مجموعه ای از فناوری های حامل داده و محصولاتی است که به مبادله داده بین حامل و یک سیستم مدیریت اطلاعات از طریق یک لینک فرکانس رادیویی کمک می نماید . تگ های RFID با استفاده از یک فرکانس و بر اساس نیاز سیستم ( محدوده خواندن و محیط ) ، پیاده سازی می گردند . تگ ها به صورت فعال ( به همراه یک باطری ) و یا غیرفعال ( بدون باطری ) پیاده سازی می شوند . تگ های غیرفعال، توان لازم جهت انجام عملیات رااز میدان تولید شده توسط کدخوان می گیرند .

 

 

 

کدخوان RFID ، معمولا" به یک کامپیوتر متصل می شود و دارای نقشی مشابه با یک اسکنر کد میله ای است . مسئولیت برقراری ارتباط لازم بین سیستم اطلاعاتی و تگ های RFID برعهده کدخوان RFID است.

منبع : http://www.srco.ir

بازدید : 58 تاریخ : پنجشنبه 17 فروردین 1396 زمان : 13:19 نویسنده : فراتکنو نظرات (0)

با توجه به این موضوع که طی سال های گذشته به صورت هر نیمسال ساعت رسمی کشور تغییر می کند و در تاریخ یکم فروردین ماه ۱ ساعت به جلو کشیده می شود و همچنین در تاریخ سی ام شهریور ماه مجدد به حالت قبلی (۱ ساعت به عقب) بر می گردد ، لازم دیدیم آموزشی در این زمینه برای شما تهیه کنیم که نحوه ی تنظیم ساعت در دستگاه حضور و غیاب اثرانگشتی فراتکنو را توضیح دهیم.

 

ساعت حضور و غیاب

تنظیم ساعت دستگاه حضور و غیاب 

برای تنظیم یا تغییر ساعت و تاریخ دستگاه حضور و غیاب اثر انگشتی ، مدل های  UF100 – F400 – F300 مراحل زیر را انجام دهید:

۱ – کلید OK را نگه داشته و وارد منوی دستگاه می شویم.

(در صورت تعریف مدیر برای دستگاه ، برای وارد شدن به منو تایید مدیر لازم است.)

۲ – با کلید  > فلش راست روی منوی سیستم رفته و کلید OK را یکبار می زنیم سپس روی گزینه ی زمان مجدد کلید ok  را می زنیم.

۳ – در این صفحه در سطر اول با زدن کلید OK روی گزینه تنظیم تاریخ ، ابتدا تاریخ دستگاه را با کلید های فلش بالا – پایین تنظیم می کنیم و در انتها برای تایید مجدد کلید OK را می زنیم.

۴ – در سطر دوم  می خواهیم ساعت حضور و غیاب دستگاه را تنظیم کنیم که با زدن کلید OK روی گزینه تنظیم زمان ، ساعت دستگاه را با کلید های فلش بالا – پایین تنظیم می کنیم و در انتها برای تایید مجدد کلید OK را می زنیم.

۵ – درسطر سوم ۲۴ ساعته بودن روز را می توان تعیین کرد.

۶ – در سطر چهارم منو فرمت نمایش تاریخ YYYY-MM-DD را می توان تغییر داد.

۷ – در سطر آخر نوع تقویم را می توان مشخص کرد که باید روی گزینه ی خورشیدی باشد.

گرد آوری شده توسط:فراتکنو

 

بازدید : 111 تاریخ : دوشنبه 14 فروردین 1396 زمان : 10:56 نویسنده : فراتکنو نظرات (0)

آمار سایت
  • کل مطالب : 50
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 8
  • آی پی دیروز : 7
  • بازدید امروز : 13
  • باردید دیروز : 9
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 93
  • بازدید ماه : 368
  • بازدید سال : 4,063
  • بازدید کلی : 64,938
  • مطالب